WanFie Posted 1 juli 2012 Report Share Posted 1 juli 2012 Ik ben vandaag bezig geweest om een aantal CD's op m'n laptopje te zetten. Vandaar kan het dan weer naar de iPod. Ik gebruik daar iTunes voor, maar hoor wel eens dat Foobar beter zou klinken (al zegt Foobar zelf van niet). Ook in het gebuiksgemak zit nog al verschil. De CD's die ik met iTunes heb geript b.v. worden niet goed zichtbaar in Foobar. Ik vind het overigens belachelijk dat ik m'n creditcardnummer en code bij de Applestore moet opgeven om daar " lid " te worden zodat je de foto's van de hoesjes kunt downloaden. Dan maar geen hoesjes... Of is er een andere methode om die binnen te halen.?? Wat gebruiken jullie en waarom..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 1 juli 2012 Report Share Posted 1 juli 2012 Ik ben vandaag bezig geweest om een aantal CD's op m'n laptopje te zetten. Vandaar kan het dan weer naar de iPod. Ik gebruik daar iTunes voor, maar hoor wel eens dat Foobar beter zou klinken (al zegt Foobar zelf van niet). Ook in het gebuiksgemak zit nog al verschil. De CD's die ik met iTunes heb geript b.v. worden niet goed zichtbaar in Foobar. Ik vind het overigens belachelijk dat ik m'n creditcardnummer en code bij de Applestore moet opgeven om daar " lid " te worden zodat je de foto's van de hoesjes kunt downloaden. Dan maar geen hoesjes... Of is er een andere methode om die binnen te halen.?? Wat gebruiken jullie en waarom..?? voor hoesjes zijn heel wat links te vinden, zoek maar eens met google. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 juli 2012 Report Share Posted 1 juli 2012 Ja, Google, dat heb ik ook weleens gebruikt, maar het kost me domweg teveel tijd. De Olive selecteert tijdens het rippen zelf een aantal hoesjes, waaruit je er een kunt kiezen. Als de juiste er niet tussen zit, en dat is best vaak, dan scan ik die op de scanner naast de pc. Via de editor van de Olive (maestro) kan ik die importeren. Vroeger ging dat met de oude software heel wat moeizamer, en liet ik het ook vaak zitten. Maar op een gegeven moment is dat niet bevredigend meer, en moet het perfect. Dus nu loop ik nog alle eerdere rips na op de hoesjes. Gelukkig staat de pc in de luisterkamer. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 1 juli 2012 Report Share Posted 1 juli 2012 Voor gebruik op mijn telefoon en voor op de harddisk in mijn auto rip ik mijn CD's niet, ik haal een goede MP3 torrent via Pirate Bay binnen. Het zoeken kost nauwelijks tijd en ik heb geen fysiek gedoe met CD's want de torrent komt na het opstarten van de download vanzelf binnen. Er zitten meestal ook scans van de hoesjes in zo'n torrent en omdat ik de CD's toch al bezit is er geen sprake van inbreuk op auteursrechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 juli 2012 Report Share Posted 1 juli 2012 Tis alweer even geleden maar soms start ik een Widows machine speciaal hier voor op. http://www.exactaudiocopy.de/ Werkt makkelijk en volgens mij haalt het ook de hoesjes op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2012 Author Report Share Posted 2 juli 2012 Tis alweer even geleden maar soms start ik een Widows machine speciaal hier voor op. http://www.exactaudiocopy.de/ Werkt makkelijk en volgens mij haalt het ook de hoesjes op. Ik heb dat laatst ook geinstalleerd. Ik zal er eens wat dieper in duiken. Het probleem is nu natuurlijk, dat ik al een hoop CD's (ca. 50) m.b.v. iTunes heb geript. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2012 Report Share Posted 2 juli 2012 Tja, EAC... heb ik ook weleens onder Linux aan de praat gekregen, maar die ript mij te langzaam. Ach ja, es muss bitperfect sein, nichtwahr? Maar dan is dbPoweramp ook een optie. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2012 Author Report Share Posted 2 juli 2012 Onder iTunes kun je ook een knopje "bitperfect" aanzetten. het duurt dan ook wat langer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2012 Report Share Posted 2 juli 2012 Hans, ooit vertelde je mij dat je streamen maar niks vond, dat je het wel eens gehoord had bij deze en gene, en dat het er meestal op neerkwam dat er nooit een cd-tje werd uitgeluisterd. Het bleef onbevredigend. Waarom denk je dat het bij jou niet net zo gaat? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2012 Author Report Share Posted 2 juli 2012 Hans, ooit vertelde je mij dat je streamen maar niks vond, dat je het wel eens gehoord had bij deze en gene, en dat het er meestal op neerkwam dat er nooit een cd-tje werd uitgeluisterd. Het bleef onbevredigend. Waarom denk je dat het bij jou niet net zo gaat? M rc Dat klopt, het is dan ook vooral om m'n iPod te vullen en voor komende digitale avond op de audioclub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 juli 2012 Report Share Posted 2 juli 2012 Hey Hans, vind het wel "raar" dat je voor itunes kiest waardoor je geen Flac kunt afspelen zelf gebruik ik het programma MediaMonkey, werkt gemakkelijk met drag en drop om achteraf op mp3 speler te zetten Mensen die er veel beter vertrouwd mee zijn met al het streamen, die verkiezen Foobar boven MM Hans rip jij nu naar 128kB? kHeb momenteel geen tijd maar op PureForum zijn er ook wat posts ivm rippen / streamen van cd's Succes in ieder geval Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 juli 2012 Author Report Share Posted 2 juli 2012 Ik heb niet echt gekozen voor iTunes. Ik heb Winamp en Foobar ook op m'n laptop staan. iTunes werkt natuurlijk perfect samen met de iPod vandaar dat ik die maar gebruikt heb. Ik rip nu naar .wav. Voor de Ipod maakt iTunes er op mijn verzoek 192 kB van. Ik had net iemand aan de telefoon die Foobar gebruikt. Ik ga daar a.s. woensdag naar toe. Eens kijken wat ik allemaal moet doen om dat goed te laten werken. Ik zal ook eens op het www.Pureforum.be kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 juli 2012 Report Share Posted 2 juli 2012 Wav is hopeloos voor de metadata. Daar is geen standaard voor zodat je altijd gedonder krijgt wil je het in een ander programma bewerken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 juli 2012 Author Report Share Posted 3 juli 2012 Wav is hopeloos voor de metadata. Daar is geen standaard voor zodat je altijd gedonder krijgt wil je het in een ander programma bewerken. M rc Daar denkt kennelijk iedereen anders over. Voorlopig werkt het goed (genoeg). Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 juli 2012 Author Report Share Posted 3 juli 2012 Hey Hans, vind het wel "raar" dat je voor itunes kiest waardoor je geen Flac kunt afspelen zelf gebruik ik het programma MediaMonkey, werkt gemakkelijk met drag en drop om achteraf op mp3 speler te zetten Mensen die er veel beter vertrouwd mee zijn met al het streamen, die verkiezen Foobar boven MM Hans rip jij nu naar 128kB? kHeb momenteel geen tijd maar op PureForum zijn er ook wat posts ivm rippen / streamen van cd's Succes in ieder geval Dank je voor de tip, daar lees ik inderdaad wat antwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 juli 2012 Report Share Posted 3 juli 2012 Daar denkt kennelijk iedereen anders over. Voorlopig werkt het goed (genoeg). Zie je wel dat er geen standaard voor is. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 juli 2012 Author Report Share Posted 8 juli 2012 Heel eerlijk gezegd... ik snap er geen hout van. Alle programma's werken wel, maar wat is nu de simpelste manier om een muziek bibliotheek aan te leggen en die muziek (losless) op de iPod te krijgen (MP3) ?? Of ben ik de enige die hier mee worstelt..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 juli 2012 Report Share Posted 10 juli 2012 Ik heb een paar CD's puu om het uit te proberen geripped met dbPoweramp en afgspeeld met Foobar2000. Ik vond dat erg prettig werken. EAC en dbPoweramp doen het zelfde maar ik vond dbPoweramp veel fijner werken en als ik ooit veel CDs ga rippen ga ik dbPoweramp kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 juli 2012 Author Report Share Posted 10 juli 2012 Ik heb een paar CD's puu om het uit te proberen geripped met dbPoweramp en afgspeeld met Foobar2000. Ik vond dat erg prettig werken. EAC en dbPoweramp doen het zelfde maar ik vond dbPoweramp veel fijner werken en als ik ooit veel CDs ga rippen ga ik dbPoweramp kopen. Maar krijg ik met Foobar2000 die wav's weer omgezet naar MP3 voor de Ipod..?? Rippen is het probleem niet echt. Met iTunes werkt het op dit moment het handigst, maar dan moet ik wel een nieuwe harddisk kopen waar al m'n muziekbestanden in één keer op kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 10 juli 2012 Report Share Posted 10 juli 2012 Maar krijg ik met Foobar2000 die wav's weer omgezet naar MP32 voor de Ipod..?? Kan allemaal met DBPoweramp. Als je het wilt kun je geloof ik ook in en keer merdere versies doen, WAv + Flac+MP3. tijdens/na het rippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juli 2012 Author Report Share Posted 11 juli 2012 DBPoweramp kan veel, maar zo handig werken als iTunes..?? Ik vind overigens al die spelers en rippers een hoog MSdos gehalte hebben......,nou vooruit dan, Windows 3.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2012 Report Share Posted 11 juli 2012 Audacity? Niet voor het rippen dus. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 juli 2012 Author Report Share Posted 15 juli 2012 De laptop is vervangen (was toch ook wel hard nodig) en we hebben er een USB 3, 1 Tb harddisk bij gekocht. Dus het geheugenprobleem is opgelost. En het snelheidprobleem ook. Waar de oude laptop er ca 5 uur over deed om alles op die harde schijf te krijgen, kreeg die HD het in 8 minuten naar de nieuwe laptop. Helaas wat een ellende. De bestanden kopieren en "gewoon" in een dir zetten werkt dus niet. O jawel... 52 x nummer 1, 52x nummer 2 enz... m.a.w. alles word door die mediasoftware op één hoop gegooid. En niet alleen door iTunes, maar ook Mediamonkee, Winamp en foobar deden dit. Ondanks dat iTunes alles netje in dir's had gezet. Alles opnieuw rippen dus. Gelukkig heb ik de CD's en niet alles op internet gedownload. Wil je overigens muziek op zo'n Ipod krijgen, dan zit je behoorlijk aan iTunes gebakken. Mediamonkee kan het ook, maar alleen in hetzelfde formaat. Met Wav files kunnen er dus ca. 15 cd's op dit 8Gb nano ding. Tja software KOPEN... maar daar heb ik dan weer een hekel aan. Er schijnt overigens ook een betaalde plugin voor Winamp te zijn. De plugin van Foobar kreeg ik niet gedownload. "t zit dus niet echt mee, maar voorlopig kan ik weer vooruit. Leve iTunes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 juli 2012 Report Share Posted 15 juli 2012 Hans, eerlijk gezegd, ik snap er geen klap van. Wat wil je nu eigelijk? Had je een bestaande structuur dan copieer je die toch gewoon van de ene schijf naar de andere, daar heb je toch geen mediasoftware oid voor nodig. Dus nu staat alles in een enkele dicerctory? Is alles op een uniforme wijze van tags voorzien? Zo ja dan kun je middels een script waarschijnlijk wel alles naar een eigen dir verplaatsen. Overigens is dit de reden dat ik alles eerst in een zinvolle structuur neer zet en dan op basis daarvan de tags laat aanmaken. Oh ja, mijn mediamanger is natuurlijk gewoon m'n filemanager. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2012 Report Share Posted 16 juli 2012 Mediamanagers en filemanagers zijn niet hetzelfde. Die laatste zijn erg primitief voor muziek. Als de tags goed zijn dan heb je toch je albums en 'songs' bijelkaar, ook als staat de boel in één directory. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts