Hans van Liempd Posted 24 juli 2012 Author Report Share Posted 24 juli 2012 Maar dan moet ik de flac's b.v. met Foobar maken..?? Op zich een oplossing. @ Toine, Het is allemaal begonnen met de iPod die ik op vakantie in m'n caravan kan aansluiten op het Teac recievertje. Daar zit n.l. een iPod dock bij. Om nou weer een heel andere weg in te slaan is niet de bedoeling. JRiver schijnt een echte oplossing te zijn. Daarmee kun je alle kanten uit, zelfs de SACD kant. Maar het blijft een heel andere wereld dan gewoon een plaatje opzetten. Op de digitale avond van de audioclub werd al gemeld, dat je er een computerhobby bij krijgt. Of je dat nou wilt of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 @ Toine,Het is allemaal begonnen met de iPod die ik op vakantie in m'n caravan kan aansluiten op het Teac recievertje. Daar zit n.l. een iPod dock bij. Om nou weer een heel andere weg in te slaan is niet de bedoeling. Maar het blijft een heel andere wereld dan gewoon een plaatje opzetten. Op de digitale avond van de audioclub werd al gemeld, dat je er een computerhobby bij krijgt. Of je dat nou wilt of niet. Ik dacht al wel dat de iPod al in bezit was... Overigens kun je een normale speler ook op een versterker aansluiten, en wel via de hoofdtelefoonuitgang. Werkt uitstekend, zo heb ik zelf ervaren toen ik even zonder apparatuur heb gezeten. Je krijgt er een computerhobby bij... ja, een beetje wel, maar het is mij minder dramatisch gebleken dan ik aanvankelijk ook dacht. Goed rippen, en je hoeft niet zelf tags toe te voegen. Goed mappenbeleid en je kunt altijd complete albums reconstrueren. Verder kun je proberen om van andere liefhebbers, die al het werk al voor je hebben gedaan, albums te bemachtigen... Gewoon kopiëren met een harde schijf dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 Goed rippen, en je hoeft niet zelf tags toe te voegen. Goed mappenbeleid en je kunt altijd complete albums reconstrueren. Dat hangt toch een beetje (erg) van je smaak af. Ik moet het eerste klassieke album nog tegenkomen waar de informatie uit freedb van klopte. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 Ik zou het als volgt doen: 1. Rip je CD's met EAC of dbPoweramp in secure mode naar FLAC (zowel EAC als dbPoweramp kunne ook online tags opzoeken) en laat ze in een bepaalde map zetten. Bijvoorbeeld c:\muziek\FLAC\Abba\Abba - Voulez-vous\ 2. Zorg ervoor dat je tags goed staan, controleer met mp3tag. Doe het nu, anders is het hopeloos om alles te corrigeren. 3. Als je de cd's gedaan hebt die je wil, zet je ze met Foobar2000 om naar mp3 in een andere map Bijvoorbeeld: c:\muziek\mp3\Abba\Abba - Voulez-vous. Je kan foobar ook automatisch mappen etc laten aanmaken tijdens de conversie. 4. Met een of ander programma plaats je nu die mp3's op je ipod. Toen ik nog een ipod had, zette ik de optie "manueel synchroniseren" aan in iTunes en toen kon ik gewoon mp3s op de ipod slepen. Op deze manier heb je manuele controle, itunes haalt je muziek bibliotheek niet overhoop etc etc. En zo hoeft itunes ook niet je muziekbibliotheek te scannen etc etc iTunes dient dan nog enkel als tool om muziek op je ipod te zetten er terug af te halen. Mocht iTunes toch alles door elkaar gooien dan heb je nog steeds FLACs als basis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 c:\muziek\FLAC\A\Abba\1979 - Abba - Voulez-vous\ ... nerd als ik ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2012 Author Report Share Posted 24 juli 2012 Ik zou het als volgt doen: 1. Rip je CD's met EAC of dbPoweramp in secure mode naar FLAC (zowel EAC als dbPoweramp kunne ook online tags opzoeken) en laat ze in een bepaalde map zetten. Bijvoorbeeld c:\muziek\FLAC\Abba\Abba - Voulez-vous\ 2. Zorg ervoor dat je tags goed staan, controleer met mp3tag. Doe het nu, anders is het hopeloos om alles te corrigeren. 3. Als je de cd's gedaan hebt die je wil, zet je ze met Foobar2000 om naar mp3 in een andere map Bijvoorbeeld: c:\muziek\mp3\Abba\Abba - Voulez-vous. Je kan foobar ook automatisch mappen etc laten aanmaken tijdens de conversie. 4. Met een of ander programma plaats je nu die mp3's op je ipod. Toen ik nog een ipod had, zette ik de optie "manueel synchroniseren" aan in iTunes en toen kon ik gewoon mp3s op de ipod slepen. Op deze manier heb je manuele controle, itunes haalt je muziek bibliotheek niet overhoop etc etc. En zo hoeft itunes ook niet je muziekbibliotheek te scannen etc etc iTunes dient dan nog enkel als tool om muziek op je ipod te zetten er terug af te halen. Mocht iTunes toch alles door elkaar gooien dan heb je nog steeds FLACs als basis. Dank je, dit lijkt me een goede insteek. Alleen moet ik nog een keer opnieuw beginnen. Dat is niet echt een probleem, omdat ik er nog weinig (30 CD's) opnieuw geript heb. Alleen dat slepen met MP3's naar de ipod moet ik nog eens proberen. De iPod werkt n.l. met MP4 bestanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 juli 2012 Author Report Share Posted 24 juli 2012 Ik dacht al wel dat de iPod al in bezit was... Overigens kun je een normale speler ook op een versterker aansluiten, en wel via de hoofdtelefoonuitgang. Werkt uitstekend, zo heb ik zelf ervaren toen ik even zonder apparatuur heb gezeten. Dat heb ik dus afgelopen donderdag bij AOB ook geprobeerd. Helaas gaat de iPod zo'n 15 dB zachter dan andere apparatuur. In de auto is dat ook al zo. Gelukkig onthoud die per ingang z'n volume, Anders zou ik nog een keer het dak uitgaan... (letterlijk). Ik heb ook mijn Nokia telefoon eens geprobeerd. De koptelefoonuitgang daarvan geeft ook al zo weinig signaal op een audio ingang. Was de boel maar iets meer gestandariseerd, dan zou het allemaal beter werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 Dat hangt toch een beetje (erg) van je smaak af. Ik moet het eerste klassieke album nog tegenkomen waar de informatie uit freedb van klopte. Hmmm ja, dat was inderdaad zo Marc. Nu herinner ik het me weer toen ik mijn eigen klassiek ripte... Maar het komt voor mij dan neer op Media Monkey, die wat dingen kan doen met genre en zo. Tracktitels en zo klopt gelukkig allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 Dat heb ik dus afgelopen donderdag bij AOB ook geprobeerd. Helaas gaat de iPod zo'n 15 dB zachter dan andere apparatuur. In de auto is dat ook al zo. Gelukkig onthoud die per ingang z'n volume, Anders zou ik nog een keer het dak uitgaan... (letterlijk).Ik heb ook mijn Nokia telefoon eens geprobeerd. De koptelefoonuitgang daarvan geeft ook al zo weinig signaal op een audio ingang. Was de boel maar iets meer gestandariseerd, dan zou het allemaal beter werken. Klopt, het gaat zachter. Je mag inderdaad geen volwaardige voorversterkeruitgang verwachten... Maar voor in de auto hoeft dat in elk geval toch geen probleem te zijn? En als je dan toch via een normale geluidsinstallatie wilt spelen evenmin. Dan maar iets meer volume via de voorversterker erin! Of een echt goede speler aanschaffen, dat kan natuurlijk ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2012 Report Share Posted 24 juli 2012 Alleen dat slepen met MP3's naar de ipod moet ik nog eens proberen. De iPod werkt n.l. met MP4 bestanden. Waarom genoegen nemen met MPx als je ook FLAC kunt afspelen? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Waarom genoegen nemen met MPx als je ook FLAC kunt afspelen? M rc De iPod kan perfect overweg met mp3 bestanden. Waarom het moeilijk maken? mp4 is video Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Waarom het slechter maken? Met die plugin kan het ding ook flac afspelen, en heb je dat geconverteer niet nodig. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Je muziek als mp3 files hebben is handig; ik gebruik ze op mijn gsm, autoradio en vroeger ook ipod. Ik wil zoveel mogelijk muziek kunnen meenemen in de auto of op kantoor of op reis. MP3 is hier perfect voor. De verhouding datagrootte - kwaliteit is gewoonweg zeer goed (daarvoor is het formaat ook ontwikkeld). De "meerkost" van flac voor onderweg is het mij gewoon niet waard. Ik vind het onderscheiden van lossless audio en mp3 op een redelijke installatie bij mij thuis al heel moeilijk tot bijna onmogelijk. Onderweg zijn ze zoveel storende bijgeluiden dat het verschillen totaal irrelevant worden. Voor zover ik gevonden heb kan itunes noch de ipod standaard flac afspelen en moet je zowiezo aan de slag met plugins en conversietools. Aangezien de TS al verloren is met de opgenoemde software en terminologie lijkt het mij toch niet aangewezen om de zaak nog moeilijker te maken. De werkwijze die opgesomd heb is mijn inziens al moeilijk genoeg. [Edit] Ik weet niet exact waarvoor de TS ze nodig heeft. Ik had ergens iets gelezen van onderweg te gebruiken in de camper.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Okay, ben het eens met die kleine verschillen. Nu meen ik dat het voor een audioclub is, en niet voor de auto, vandaar mijn reactie. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Hans hoi, ook ik zit mij te verdiepen in al dat digitale rippen opslaan taggen enz Ik heb bewust NIET gekozen voor een ipod. De dochter heeft een nano touch en ik ben niet zo'n van van itunes Heb een cowon J3 en ben daar uitermate tevreden over. Mijn muziek sleep ik naar MediaMonkey en de muziek die ik op de Cowon wil, die selecteer ik in MM en terug drag en drop naar de Cowon. poepsimpel Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Heb een cowon J3 en ben daar uitermate tevreden over. Yes, ik ook. De 32GB versie met nog 32GB kaartje. Zelfs in FLAC heb je dan meer dan genoeg ruimte voor zoveel muziek als je toch nooit luistert... Geweldige speler, niet? Vooral met een 'aardige' hoofdtelefoon zoals een Grado. En ook met m'n Stax is ie knap overtuigend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Yes, ik ook. De 32GB versie met nog 32GB kaartje. Zelfs in FLAC heb je dan meer dan genoeg ruimte voor zoveel muziek als je toch nooit luistert... Als je toch nooit luistert heb je niks nodig hoor. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2012 Author Report Share Posted 25 juli 2012 Okay, ben het eens met die kleine verschillen. Nu meen ik dat het voor een audioclub is, en niet voor de auto, vandaar mijn reactie. M rc Hoe zat het ook al weer met die klok en die klepel...?? 1. de digitale avond van de audioclub is vorige week geweest. dat had er inderdaad mee te maken. 2. de iPod is hoofdzakelijk bedoeld voor in de caravan, maar ook voor in de auto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2012 Author Report Share Posted 25 juli 2012 Hans hoi, ook ik zit mij te verdiepen in al dat digitale rippen opslaan taggen enz Ik heb bewust NIET gekozen voor een ipod. De dochter heeft een nano touch en ik ben niet zo'n van van itunes Heb een cowon J3 en ben daar uitermate tevreden over. Mijn muziek sleep ik naar MediaMonkey en de muziek die ik op de Cowon wil, die selecteer ik in MM en terug drag en drop naar de Cowon. poepsimpel iTunes heeft zo z'n beperkingen, maar het werkt wel goed, zeker met de iPod. In Flac is dat alleen wat lastiger. Mediamonkey heb ik ook geprobeerd, maar met een iPod werkt dat niet handig. Drag en drop is inderdaad handig, maar dan moet je wel van te voren het juiste formaat aanmaken. Je hebt dan dus twee keer hetzelfde muziekstuk op je PC staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2012 Author Report Share Posted 25 juli 2012 Je muziek als mp3 files hebben is handig; ik gebruik ze op mijn gsm, autoradio en vroeger ook ipod. Ik wil zoveel mogelijk muziek kunnen meenemen in de auto of op kantoor of op reis. MP3 is hier perfect voor. De verhouding datagrootte - kwaliteit is gewoonweg zeer goed (daarvoor is het formaat ook ontwikkeld). De "meerkost" van flac voor onderweg is het mij gewoon niet waard. Ik vind het onderscheiden van lossless audio en mp3 op een redelijke installatie bij mij thuis al heel moeilijk tot bijna onmogelijk. Onderweg zijn ze zoveel storende bijgeluiden dat het verschillen totaal irrelevant worden. Voor zover ik gevonden heb kan itunes noch de ipod standaard flac afspelen en moet je zowiezo aan de slag met plugins en conversietools. Aangezien de TS al verloren is met de opgenoemde software en terminologie lijkt het mij toch niet aangewezen om de zaak nog moeilijker te maken. De werkwijze die opgesomd heb is mijn inziens al moeilijk genoeg. [Edit] Ik weet niet exact waarvoor de TS ze nodig heeft. Ik had ergens iets gelezen van onderweg te gebruiken in de camper.... Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2012 Author Report Share Posted 25 juli 2012 De iPod kan perfect overweg met mp3 bestanden. Waarom het moeilijk maken? mp4 is video Wanneer je met geschikte software in de iPod kijkt, zie je mp4 staan (als ik me niet vergis). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Yes, ik ook. De 32GB versie met nog 32GB kaartje. Zelfs in FLAC heb je dan meer dan genoeg ruimte voor zoveel muziek als je toch nooit luistert... Geweldige speler, niet? Vooral met een 'aardige' hoofdtelefoon zoals een Grado. En ook met m'n Stax is ie knap overtuigend. Hey Toine Heb de 16GB versie maar nog geen SDkaartje gekocht Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met SD? Ik veronderstel dat je SD in de PC stopt, daar muziek naartoe sleept en dan SD in de J3 en luisteren maar. Zo'n kaartje lijkt mij enorm handig om "tijdelijke" muziek mee te beluisteren en de speler zelf heeft je vaste klassiekers, favorieten. Bij ons op het werk was het een zeker ogenblik al ipod iphone wat de klok sloeg en kreeg daar de kriebels van Toen ik dan mijn J3 eens meenam waren de algehele reakties: "amai reageert snel, duidelijk scherm, zeer vlot in gebruik ... " "+ de max zo'n SD en flash speelt ie ook af"; en speelt nog eens goed ook"" ... dat kwam van apple liefhebbers een goede koptelefoon heb ik niet, soms gebruik ik een middenmoot WESC van de dochter en idd dat is verslavend. De J3 is mijn trouwe maat geworden als ik sport Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Drag en drop is inderdaad handig, maar dan moet je wel van te voren het juiste formaat aanmaken. Je hebt dan dus twee keer hetzelfde muziekstuk op je PC staan. Hans hoi, hier kan ik je niet goed volgen hoor Met mediamonkey, of andere muziekbibliotheken, kies je toch zelf in welk formaat je ript. Ik rip soms direct in 320kbs en geen flac Naar de J3 drag en drop ik wat ik wil een flac een mp3 low quality een high quality De meeste mensen die hun muziek digitaal beginnen op te slaan, rippen alles eerst (meestal) naar FLAC op een externe schijf want moest den boel crashen, zijn ze alles kwijt ook de muziek die ze in high quality hebben aangekocht. Van daaruit converteren ze naar het gewenste formaat en zetten dat in een mediabibliotheek en verder naar de speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2012 Author Report Share Posted 25 juli 2012 Hans hoi, hier kan ik je niet goed volgen hoor . . . De meeste mensen die hun muziek digitaal beginnen op te slaan, rippen alles eerst (meestal) naar FLAC op een externe schijf want moest den boel crashen, zijn ze alles kwijt ook de muziek die ze in high quality hebben aangekocht. Van daaruit converteren ze naar het gewenste formaat en zetten dat in een mediabibliotheek en verder naar de speler Je snapt het prima. Alles twee keer op de harde schijven. iTunes synchroniseert en comprimeerd tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 juli 2012 Report Share Posted 25 juli 2012 Hans, als je nu eens je hele collectie ript naar flac. Als je daarvan vervolgens iets op je ipod wilt hebben dan kun je toch in eenkeer de betreffende flacs selecteren, converteren naar mp3 en direct naar de ipod schrijven. Hoef je tussendoor niets op je schijf op te slaan. Je laat dus de conversiesoftware direct naar de ipod schrijven, er even vanuit gaande dat je vanaf je pc de ipod kunt benaderen als ware het een harde schijf. ('k heb niet zo'n ding.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts