Jump to content

Winamp, Foobar, Itunes... Enz. Wat Vinden Jullie Er Van.?

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Okay, dan heb je het niet getroffen. Maar ga d'r maar aanstaan om dat te verbeteren. :blink:

Hoe meer troep erin, hoe vervelender. Ik heb zelfs begrepen dat een Olive 03HD minder goed klinkt dan mijn nederige Olive 4. Dat is tenslotte toch ook een pc, maar dan een die voor muziek bedóéld is.

Betreffende opname is zéer ruimtelijk, helder, opzwepend en nog zo wat van die termen. Je zou die hier eens moeten horen!

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Mijn iets gepimde Logtech Duet klinkt goed en ik heb vakantie ..... tijd om "te spelen dus"

Ik heb vandaag een sqeeuzeboxserver op mijn Linux laptopje geïnstalleerd.

Dat was na een paar bestanden de goede rechten geven niet moeilijk.

Via het local adres dus 127.0.0.1 poort 9000 kan ik via een

webinterface vertellen waar de muziek staat en e.e.a. makkelijk bedienen.

Maar ook met de fraaie afstandbediening is het erg eenvoudig.

Werkt gelijk :) Ik heb een CD geript in Flac' s met "Sound Juicer" een programma wat standaard in Ubuntu zit.

Er staat 16bits 44.1khz 900Kbits VBR

Klinkt goed, maar of het beter is dan de originele CD?

Jammer, dat de Duet niet meer gemaakt wordt. Er zit een fraaie Wolfson dac in, die 24bits 192Kbits aan kan.

Het mooie is ook dat er na de dac géén opamps of andere elektronica meer komt. less = more :rolleyes:

Ga lekker verder spelen..... :)

hans dat heeft geen zin met die usb kabel,losse dacs zijn gewoon troep,koop je een goede streamer en maak je huiswerk van te voren

Toch doet die DAC (Pink Faun 3.24) het erg goed met de CD speler.

Bij Pink Faun vertelde ze me dat muziek via de USB ingang (theoretisch) beter zou moeten klinken.

Ik merk daar weinig van. Maar zoals ik schreef... misschien ligt het aan m'n laptop of USB kabel.

:)

Guest tubejack

Leuke site gevonden met gratis hi-res samples http://www.2l.no/hires/index.html

Alleen niet helemaal mijn muziek ..... Er staat nu Beethoven: Sonate 32 - Maestoso op een 24bits 192khz flac

De bitsnelheid is 3108Kbits :blink: Ik heb de squeezebox controller maar even met UTP aangesloten.

Er loopt een kabel dwars door de kamer, maar iedereen is toch weg B)

Zover ik kan beoordelen (ik ben klassiek opgevoed) Is dit wel een heel échte vleugel, prachtig :wub:

Nu die kabel nog.... :)

Hans,dan hebt je een verbetering das pas het ook in de keten,voor het zelfde klonk het slechter maar dan licht het niet aan het apparaat waar menig mens over schrijft maar aan de keten.

Je kunt niet zomaar wat ertussen pleuren het blijft gewoon uitproberen en jij bepaalt het niet de winkelier met lekkere verkoop praatjes.

Bij streaming kun je direct in met rj 45 en je hebt een buffer,en je hebt geen tussen verbinding met usb kabbel ,maar de streaming apparaat moet je zelf uitzoeken en niet andere.

Guest tubejack

Zonder kabel blijkt 24bits192khz ook te gaan, probleem opgelost .... alleen ik moet niet gaan downloaden via WiFi. ;)

Nu het werkt vraag ik me af: "Wat moet ik ermee?" Mijn hele collectie CD's rippen? Zoals vroeger de muziek op tape te zetten. Wat schiet ik ermee op? "werkverschaffing"? :unsure: De hele CD en LP collectie ligt netjes voor het grijpen op alfabetische volgorde in kastjes van een grote Zweedse fabrikant.

Guest tubejack

Toch klinken die hi-res bestanden erg natuurlijk via mijn Array set.

Ik heb deze ook geprobeerd 192khz/24bit

Ola Gjeilo: Ubi Caritas - piano improvisation

Produced in DXD (Digital eXtreme Definition, 352kHz/24bit). :o

Wellicht dat streaming mooi is voor dergelijke nieuwe hi-res toepassingen.

Ik heb geen zin, om weer dezelfde muziek in een nieuw formaat te kopen.

Van sommige stukken heb ik de LP, CD, SACD ..... :wacko: Ben gekke Gerrit niet :D

Bij streaming kun je direct in met rj 45 en je hebt een buffer,en je hebt geen tussen verbinding met usb kabbel ,maar de streaming apparaat moet je zelf uitzoeken en niet andere.

Een usb kabel is ook niet meer dan een afgeschermde twisted paar kabel en in mijn dac zit ook een (groot) buffer. Dus daar zou het verschil niet in mogen zitten.

Volgende uitdaging hoe rip ik hi-res bestanden onder Linux? Ik heb een aantal DVD-Audio en SACD's .....

Bij de laatste audioclubavond had een lid een presentatie m.b.t. rippen van SACD gemaakt. Dit schijnt met een playstation (één bepaald type en dan nog alleen met een bepaalde softwareversie) te werken. Iemand heeft software gemaakt waarmee je een bestand in een USB stick kunt zetten. Dat bestand kun je dan weer met Jriver binnenhalen en spelen.

Wanneer je wil, kan ik je dat ppt bestand wel sturen. Even je Email adres sturen.

Bij Pink Faun vertelde ze me dat muziek via de USB ingang (theoretisch) beter zou moeten klinken.

Ik merk daar weinig van. Maar zoals ik schreef... misschien ligt het aan m'n laptop of USB kabel.

Een behoorlijk verbetering gehaald.

Het ferrietkraaltje van de USB kabel gehaald en over de voedingskabel van de laptopvoeding gedaan.

Guest tubejack

Ik heb geprobeert een dvd-audio te rippen..... pfffffff wil niet echt onder Linux :wacko: Terwijl er zat programma's en scriptjes zijn.

Wellicht dat de dvd kopieerbeveiligd is want afspelen onder VLC of mplayer wil ook al niet helemaal .... stopt na de intro...

Ik heb wel een paar audio cd geript en dat gaat nu kinderlijk eenvoudig en gelijk in de goede directory' s /namen/ etc.

Klinkt ook goed 16bit 44k1 :)

Ik heb uireindelijk voor JRiver Media Center gekozen. Dit, omdat ik van veel mensen hoorde dat dit een prima programma is.

Er zitten zo veel mogelijkheden dat ik nog lang niet alles heb uitegvogeld, maar wat ik probeerde werkt, en goed ook.

Ik heb het gevoel dat het beter met de ipod overweg kan dat iTunes.

Bovendien zijn er verschillende "view"versies mogelijk.

De theaterview b.v. die van internet foto's van de betreffende artiest en muziekstijle haalt en dit als videoachtergrond draait.

Het is na 30 dagen niet meer gratis, maar kost niet veel $ 49,- en bied erg veel.

Heb je ook van die asio-drivers geinstalleerd?

@Tubejack: de meeste lol van rippen komt voor mij van het opbouwen en inzichtelijk maken van de muziekverzameling. Maar zonder klassiek is dat nauwelijks een meerwaarde te noemen. Dan kun je beter bij de alfabetisch geordende kast blijven.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Op mijn server boven vond ik bijna 10gb aan wav bestanden. :)

Wat vreemds.....

Eva Cassidy - Wade in the Water.wav

Bestandsformaat: WAV

Duur: 4:04

Bitsnelheid: 1411kbps CBR

Samplefrequentie: 44.1 kHz

Samplegrootte: 16Bits

Bestandslengte: 43,058,108

Tijdens het afspelen gebeurt er dit: :huh:

Tracknummer: 4

Bestandsformaat: WAV

Duur: 4:04

Bitsnelheid: 1411kbps CBR (Geconverteerd naar 705kbps FLAC)

Samplefrequentie: 44.1 kHz

Samplegrootte: 16Bits

Bestandslengte: 43,058,108

Bijzonder he? Dat de squeezebox het "uitzichzelf" van WAV naar FLAC omzet.

De uiteindelijke bestanden zijn evengroot, dus qua geluid zou het niet mogen uitmaken of ik zelf FLAC's

maak of de Sqeeuzebox het doet....

Ik begin er steeds meer lol in te krijgen. Vandaag ga ik A/B het geluid vergelijken dus de originele cd en

data vanaf mijn harde schijf (wat volgens Mumsoft :ph34r: beter klinkt)