Jump to content

Winamp, Foobar, Itunes... Enz. Wat Vinden Jullie Er Van.?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een iPod kan wel ingesteld worden dat hij benaderbaar is als een harde schijf. Maar met muziek lukt dat volgens mij weer niet. Zo'n ding is nogal "beschermd opgevoed".

Ik ga nu jRiver downloaden (op proef), dan kan ik het over een maand ook nog betalen.

:)

Hey Toine

Heb de 16GB versie maar nog geen SDkaartje gekocht

Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk met SD? Ik veronderstel dat je SD in de PC stopt, daar muziek naartoe sleept en dan SD in de J3 en luisteren maar. Zo'n kaartje lijkt mij enorm handig om "tijdelijke" muziek mee te beluisteren en de speler zelf heeft je vaste klassiekers, favorieten.

Bij ons op het werk was het een zeker ogenblik al ipod iphone wat de klok sloeg en kreeg daar de kriebels van :mellow:

Toen ik dan mijn J3 eens meenam waren de algehele reakties: "amai reageert snel, duidelijk scherm, zeer vlot in gebruik ... "

"+ de max zo'n SD en flash speelt ie ook af"; en speelt nog eens goed ook"" ... dat kwam van apple liefhebbers

een goede koptelefoon heb ik niet, soms gebruik ik een middenmoot WESC van de dochter en idd dat is verslavend.

De J3 is mijn trouwe maat geworden als ik sport :)

Ja, je kunt het sd-kaartje vanuit je pc met muziek volzetten. Wanneer het kaartje in de J3 zit gaat het ook, maar heel veel langzamer. Vanuit het menu album, artiest en track maakt het niet uit waar de muziek staat. Het komt allemaal bij elkaar. Vanuit het menu 'browser' natuurlijk wel. Daar zie je de J3-intern en het kaartje afzonderlijk.

Er is inmiddels ook een 64GB kaartje. Dat blijkt ook te werken met de J3.

Je kunt ook eens op het J3-forum kijken, daar kun je heel veel opsteken... http://anythingbutipod.com/forum/forumdisplay.php?f=225

En natuurlijk de laatste firmware downloaden!

Gut wat een gedoe met die appeltjes toch.

Ik gebruik gewoon mijn telefoon om muziek voor onderweg af te spelen.

Draait gewoon op android, tenminste geen problemen met dingen die ik niet mag van de fabrikant.

Ik zit niet te wachten op nog een apparaat dat op een telefoon lijkt.

Al dat gesjouw met losse hardware terwijl je toch ook prima FLAC met je telefoon kan afspelen.

De dac zal wel niet geweldig zijn maar voor muziek tijdens het hardlopen of in de auto geen probleem.

Groetjes George

Met Jriver, werkt alles naar behoren. Het is natuurlijk even zoeken hoe het werkt, er zitten n.l.zo veel instellingen op. De iPod synchroniseerd alleen wat ik wil en wel in MP3. En op de schijf komt het ook helemaal goed. Incl plaatjes.

Ik vroeg me alleen af hoe ik met flac toch verschillende kwaliteitsniveaus kan kiezen. Ik kan deze instellen tussen 0 en 8.

iTunes heb ik er maar af gegooid.

Nu nog effe alle CD's opnieuw er op... :wacko:

Dat zijn geen kwaliteid niveaus maar de mate van compressie

de kwaliteid blijft gelijk alleen moet de procrsor harder rekennen om een hoger compressie niveau te halen.

Sommige hardware kan niet met te hoge compressie om gaan.

Dat zijn geen kwaliteid niveaus maar de mate van compressie

de kwaliteid blijft gelijk alleen moet de procrsor harder rekennen om een hoger compressie niveau te halen.

Sommige hardware kan niet met te hoge compressie om gaan.

Ah.. dank je.

Ik heb die factor maar op 8 gezet. mijn laptop heeft er geen problemen mee.

(i7 + 64 bit).

Ik ben intussen ook aan het streamen geslagen. Geen iPod met dockingstation en Apple shitware oid, maar een Logitech Squeezebox Touch die aan m'n YBA DAC hangt. Alles draadloos en drop-out-loos. Het werkt. De sw van Logitech zoekt bij den meeste nummers (MP3, FLAC, ACE, OGG etc) zelf de info erbij, ook al is de tag niet helemaal perfect. Besturing gaat via een android app op de phone (Galaxy S) en je phoe werkt precies hetzefde als de touch zelf.

Ik heb ook nummers op de phone, maar dat stuur ik niet naar de set. Die beluister ik (heel soms) als ik in de trein zit (komt hoogst zelden voor) of als de radio op 't werk me irriteert (zal volgende maand wel weer het geval zijn, want dan staat 3FM op).

Goed bezig....

Tot nu toe werkt Jriver fantastisch. Tags en covers worden probleemloos binnengehaald. En mocht je een zelfgebrand verzamel CD-tje hebben (zoals de hear testdisk), dan wordt deze niet uit elkaar geplukt, maar blijft mooi bij elkaar. Je kunt er zelf een plaatje aanhangen en de tags invullen.

Ik vraag me wél af, waarom er zoveel verscil in ripsnelheid zit. Soms is deze 0,5 en bij een andere CD weer 9 of 10 x. Nou moet ik er wel bijvertellen dat er op die 0,5x CD door Fritz de With een witte sticker zo groot als de CD is geplakt. Misschien trekt m'n drive hem nou niet meer ...

Goed bezig....

Tot nu toe werkt Jriver fantastisch. Tags en covers worden probleemloos binnengehaald. En mocht je een zelfgebrand verzamel CD-tje hebben (zoals de hear testdisk), dan wordt deze niet uit elkaar geplukt, maar blijft mooi bij elkaar. Je kunt er zelf een plaatje aanhangen en de tags invullen.

Mooi. Moet je toch nog eens naar Ottmar Liebert, Heart still Beating gaan luisteren. Misschien knapt die van het rippen op. :o

M :ph34r: rc

Ik vraag me wél af, waarom er zoveel verscil in ripsnelheid zit. Soms is deze 0,5 en bij een andere CD weer 9 of 10 x. Nou moet ik er wel bijvertellen dat er op die 0,5x CD door Fritz de With een witte sticker zo groot als de CD is geplakt. Misschien trekt m'n drive hem nou niet meer ...

Dat zal toch te maken hebben met de kwaliteit van de CD.

Mogelijk zitten er teveel beschadigingen op om deze op volle snelheid uit te lezen.

J River heb ik hier ook nog draaien op mijn windhoos machine en werkt inderdaad probleem loos.

Erg gebruiksvriendelijk maar pas op dat het je bestaande muziek bibliotheek niet door de war gooit.

Als je een bestaande structuur hebt en je wilt deze aanpassen dan kan J River dat voor je doen.

Gaat niet altijd goed.

Begin je met J River dan is dat geen probleem natuurlijk.

Groetjes George

Dat zal toch te maken hebben met de kwaliteit van de CD.

Mogelijk zitten er teveel beschadigingen op om deze op volle snelheid uit te lezen.

J River heb ik hier ook nog draaien op mijn windhoos machine en werkt inderdaad probleem loos.

Erg gebruiksvriendelijk maar pas op dat het je bestaande muziek bibliotheek niet door de war gooit.

Als je een bestaande structuur hebt en je wilt deze aanpassen dan kan J River dat voor je doen.

Gaat niet altijd goed.

Begin je met J River dan is dat geen probleem natuurlijk.

Groetjes George

Wat die snelheid betreft klopt dat tenminste met één CD. Die wilde uiteindelijk helemaal niet meer.

Die bestaande structuur wordt door elke player overhoop gegooid. Daarom heb ik alle andere players en muziek verwijdert en ben met J river opnieuw begonnen.

Mediacenetr van J River is inderdaad een fantastisch programma. Ik gebruik het al een hele tijd naar volle tevredenheid. De connectie met mijn NAS gaat prima. Ook het afspelen van flacs in 24 / 96 of zelfd 24 / 192 gaat prima, hoewel in het latste geval een draadloze verbinding over wat grotere afstand in de problemen raakt. Ik heb toen toch maar een kabel van 20 meter gelegd van router naar laptop.

Als je een android tablet hebt dan raad ik iedereen de gratis app "Gizmo" aan. Daarmee kan je Mediacenter prima draadloos bedienen.

Mijn laptop is aangesloten op een Antilope Zodiac+ DAC. De rest van de keten bestaat een MBL5011 v.v., Parasound Halo JC1 monoblokken en KEF Blade speakers.

Het klint allemaal gewelidg en het afspelen / zoeken ./ selecteren van muziek gaat allemaal erg gemakkelijk.

Het klinkt allemaal geweldig en het afspelen / zoeken ./ selecteren van muziek gaat allemaal erg gemakkelijk.

Jep.

Maar klinkt het dan ook echt béter dan via de cd-speler?

Ik hoor echt geen verschil met de CD-speler (een Accuphase DP-78).

Wow, da's echt bijzonder...

Bij mij klinkt streaming minder overtuigend in vergelijking met zelfs een kermis cd-speler. En eigenlijk heb ik streaming nog nergens een goede cd-speler voorbij horen streven.

Is de kwaliteit van je DAC vergelijkbaar (of misschien wel hetzelfde) als die van je CD-speler?

Nog verschil in bekabeling qua digitale interlinks of stroomkabels?

Ik heb eigen CD's geript naar flac en zowel de originele CD als de flac goed beluisterd.

Dat zit zodanig dicht bij elkaar dat ik geen winnaar kan aanwijzen (op een echt goede set).

Mijn laptop is dus aangesloten op een goede DAC (Zodiac+) met betere voeding (de Voltikus), waar dan weer een Live Cable Signature stroomkabel aan hangt.

Die laatste zorgde echt voor een duidelijk hoorbare verbetering.

Gaat het hier om de directory-structuur (de mappenstructuur), of de indeling artiest-album-track?

Soms wordt een album uit elkaar getrokken als er meer artiesten in het spel zijn, dat lijkt me niet direct te wijten aan de capabiliteit van de ontwikkelaars, maar aan de gebrekkige, zeg maar niet bestaande standaardisering van tags.

Als ze met hun fikken aan de mappenstructuur zitten, heb je m.i. groot gelijk.

Dat is m.i. onacceptabel, het is nergens voor nodig en laat alleen maar zien dat de ontwikkelaars niet capabel zijn.

Het kan ook te maken hebben met de "rip-parameters" die Hans heeft ingesteld.

Als je bijvoorbeeld de tracks niet laat nummeren tijdens het rippen, komen ze in alfabetische volgorde in je map te staan. Dan ben je mooi klaar... zie dan de volgorde maar weer terug te zetten.

Het kan ook te maken hebben met de "rip-parameters" die Hans heeft ingesteld.

Als je bijvoorbeeld de tracks niet laat nummeren tijdens het rippen, komen ze in alfabetische volgorde in je map te staan. Dan ben je mooi klaar... zie dan de volgorde maar weer terug te zetten.

Bij mij worden de bestanden opgeslagen in een map met de naam van de CD en deze staat weer in een map met de artiestnaam. Files zien er zo uit:

"Hans Theessink - Songs from the Southland - 01 - St. James Infirmary".

Met dat klankverschil ben ik er nog niet uit. Ik heb m'n set meegenomen naar de audioclub en pas weer gisteren opnieuw aangesloten. Met de nieuwe laptop via een USB kabel op de Pink Faun dac aangesloten, vind ik het wel wat wolliger klinken dan met de CD op spdif. Maar ik heb nog niet serieus geluisterd, bovendien gebruik ik een goedkope monster/HP USB kabel van 3,6 m lang.

Bij mij zo:

AudioLibrary/CD_f50ca112/track01.flac

AudioLibrary/CD_f50ca112/track02.flac

AudioLibrary/CD_f50ca112/track03.flac

AudioLibrary/CD_f50ca112/track04.flac

AudioLibrary/CD_f50ca112/track05.flac

M :D rc

Mooi. Moet je toch nog eens naar Ottmar Liebert, Heart still Beating gaan luisteren. Misschien knapt die van het rippen op. :o

Toevallig net zonder een probleempje geript.

Of hij beter klinkt vanaf de PC dan vanaf de CD speler..?? Ik betwijfel het.

Toevallig net zonder een probleempje geript.

Of hij beter klinkt vanaf de PC dan vanaf de CD speler..?? Ik betwijfel het.

Het gaat er niet om of je het betwijfeld, maar om wat je hoort.

Ik heb die kopie natuurlijk ook, en dat nummer klinkt hier fantastisch.

Vandaar de vraag.

Wat ik voorlopig hoor is, dat het via de PC minder krachtig klinkt. Terwijl het juist beter zou moeten zijn.

Ik verdenk de lange USB kabel. Misschien zelf eens een USB kabel bouwen.