Jump to content

Winamp, Foobar, Itunes... Enz. Wat Vinden Jullie Er Van.?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

O ik dacht het ooit gelezen te hebben. Dan heb ik me vergist, sorry.

Ik heb A/B vergeleken tussen mijn Pioneer allesspeler en de Duet en bewust een

cd genomen waar de stem Phil Collins wat scherp kan klinken te weten: Genesis "We can't Dance"

Vind de verschillen klein. De Duet klinkt iets meer helder is wat dynamischer maar ook iets ruwer.

De Pioneer is wat vriendelijker wat rustiger. Geen wereld verschillen en dan zijn het ook nog totaal

verschillende apparaten. In een ABX ga ik nat...

Wat ik mis mij de sqeeuzebox zijn het cd-doosje met boekje of een LP om vast te houden en te bekijken.

Het bedieningsgemak daaraantegen is groot. Hoewel de verleiding om even door te sappen bij mij groot is.

Hi-res bestanden afspelen met 24bits 96khz of 192khz is natuurlijk fantastisch, maar dat kan de Pioneer

ook in vorm van DVD-audio en SACD...

Er zijn echter ook genoeg CD's die fantastisch klinken, als het tijdens de opname en mastering maar aandacht

krijgt. Heb wel het idee, dat dit bij nieuwe Hi-res audio opnames logischerwijs standaard is.

Ik heb een Blue Ray van Jeff Beck met een waanzinnig mooi geluid..... hoe ik dat nu weer op

de harde schijf krijg.... ???

Of-topic

Het voordeel is nu wel dat ik genoeg data heb voor en test tussen "interlinks" met Marc en Ivan.

:)

Jack, ik heb wel ooit beweerd dat een harde schijf in plaats van het cd-draaiding in hetzelfde appraat beter zal klinken. Maar dat kan dus niet, hetzelfde apparaat.

Jouw idee dat hi-rez ook versierd wordt met een betere mastering e.d. kan ik wel delen. M.i. ligt het niet aan het aantal bitjes en de snelheid. CD-resolutie omspant al het hele audiospectrum.

Dat je neiging hebt om door te zappen... Hans van Liempd vertelde mij dat hij al bij veel mensen het streamgebeuren had mogen bewonderen, maar dat iedereen altijd maar aan het zappen was. Vermoedelijk houdt de muziek dan de aandacht niet genoeg vast. Tja, daar weet ik wel wat op.

Off-topic:

Ivan zal wel eerst hier komen. Overigens stond/staat streaming niet op het lijstje per se. Ik dacht eigenlijk dat we die kabels gewoon tussen de cd-speler en de versterker zouden aanhoren.

M :ph34r: rc

Hans ,alvast bedankt,allen ik snap er niks van wasapi en asio of mpd ,maar dat komt wel,

ik had graag aps of bestandjes waarvan de radio kan stellen in mp3en wma of wav ,

tunein kon je vroeger in wma zetten maar dat gaat nou ook niet meer

• 1 month later...

Ik heb alles in I-tunes in AIFF staan. Ongecomprimeerd en pakt wel alle tags.

Deze speel ik op een mac af met amarra/i-tunes.

Amarra schakelt ook automatisch de sample frequentie van mijn DAC bij het afspelen van een nummer.

De nummers kan ik simpelweg op mijn telefoon aanklikken.

Ik zou gewoon een tweedehands mini mac kopen voor 150 euri en er wat extra Ram in zetten 50 euri.

Ik heb alles in I-tunes in AIFF staan. Ongecomprimeerd en pakt wel alle tags.

Deze speel ik op een mac af met amarra/i-tunes.

Amarra schakelt ook automatisch de sample frequentie van mijn DAC bij het afspelen van een nummer.

De nummers kan ik simpelweg op mijn telefoon aanklikken.

Ik zou gewoon een tweedehands mini mac kopen voor 150 euri en er wat extra Ram in zetten 50 euri.

Met je met een mini mac altijd via itunes werken of kan Mediamonkey en dergelijke ook?

kun je kort schetsen hoe dat in zn werk gaat Marc

Hoe komt de muziek op de minimac en waar/hoe sluit je die aan?

Gewoon vraagjes van een leek

Bedankt

Als je een mac hebt kun je inderdaad beter met i-tunes werken,ook omdat je dan met amarra software kunt afspelen.

In windows kun je beter een andere speler kiezen.

Muziek kun je downloaden of dupliceren op je mac.

Flac kun je omzetten naar AIFF (of ander formaat) met Xact. Eigenlijk kun je alle formaten afspelen of converteren , ook APE of EAC

Mijn minimac is via firewire aangesloten op een Weiss dac.

De minimac audio uitgang is hybride.Digitaal en analoog ligt eraan welke plug je gebruikt.

Je kunt hem dus rechtstreek aansluiten op iedere dac.