Jump to content

Phonotrappen En Economische Crisis

carl
 Share

Recommended Posts

Er is ook zo´n nieuwe phono-stage uit met tig-knoppen, daarmee kun je alles van 78 toeren plaat tot gewone LP´s afstellen. Zo´n 2000 euri, veel geld. Maar het lijkt me leuk zo´n innovatief product te horen.

Deze misschien ??

2312300008.jpg

Ik vraag me eigenlijk altijd af in hoeverre je met al die knoppen de klank kunt beinvloeden.

Van de Hul maakt vast en zeker goede produkten maar zijn marketing(mensen) zijn gewoon slecht. Zelden of nooit reviews of demo's. Daarbij maakt hij naar mijn smaak wel erg veel kabels.

Ik juich een phono dag toe en het lijkt me wel leuk weer wat mensen te zien.

Ik vraag me eigenlijk altijd af in hoeverre je met al die knoppen de klank kunt beinvloeden.

Van de Hul maakt vast en zeker goede produkten maar zijn marketing(mensen) zijn gewoon slecht. Zelden of nooit reviews of demo's. Daarbij maakt hij naar mijn smaak wel erg veel kabels.

Ik juich een phono dag toe en het lijkt me wel leuk weer wat mensen te zien.

Als het niet bij A.S. in Sneek is ben ik van de partij.

Is de Array phono nog een optie of hebben we die al een keer beluisterd? :)

Bij de Stemvork in Uden staat een gebruikte. Ik ken de vorige eigenaar én deze phonotrap erg goed.

Z'n vrouw maakte bezwaar tegen "äl die zooi" in de huiskamer... :wacko:

z'n voorversterker en stereoeindversterker trouwens ook.

:)

Array is wel verstandig omdat iedereen hem kent, Monk omdat je tijdens het spelen kunt aanpassen. Van de Hul omdat op Arden na niemand hem kent, Mijn Whest is niet meer in produktie.

Voor de rest denk ik dat Marco nog voldoende hobbiest is.

• Members

Aanpassen op de bank kun je ze allemaal... Alleen niet spelend! B)

De eerste versie van de vdHul Grail is trouwens verleden jaar getest in de Music Emotion, tesamen met een tafel van mij, een SME 12 inch en een Canary element door Jan de Jeu. Staat ook ergens op Hifi.nl, zoek even op Acoustic Signature Storm. De Grail wil ik eventueel best meenemen voor zo'n opzet, want ja, Carl heeft gelijk, voor mijn werk moet ik ze allemaal beluisteren, maar voor mijn hobbie staan uiteindelijk de mooist producten altijd een periode bij mij thuis. Zo worden ook combinaties geboren welke volgens sommigen ''onmogelijk'' zouden zijn. Misschien dat ze uiteindelijk onmogelijk goed bedoelden, wat kan dát soms mooi uitpakken...

Aan Ivan, die opmerking is simpel uit te leggen, ik heb simpelweg geen connecties in het lagere prijssegment. Dat is niet denegrerend, absoluut niet, maar daar ben ik zo goed als nooit in bezig, en heb die connecties dus ook eigenlijk niet. Adviseren in deze brand ik dan ook mijn vingers niet aan.

Wat misschien wel een optie zou kunnen zijn (1 van de onderdelen voor zo'n vergelijk), de Array kun je volledig aanpassen, de Monk kun je volledig aanpassen, de Grail past zichzelf automatisch aan. Zo heb je dus een eerste groep pre's om te beoordelen.

Een 2e groep zou kunnen zijn buizenphono's, een 3e algemeen? Het is maar een gedachtesprong, maar zo zou je met zeg 9 pre's aan de gang kunnen gaan, heb je toch een aardig programma?

Locatie dan, enige tijd geleden hebben wij met Audiac en East West Audio een show gedaan bij een hotel in Wijchen (Carl weet wel wat ik bedoel), die zaaltjes daar bieden voldoende mogelijkheden voor zoiets: ruimte, stoelen, redelijke akoustiek, een bar(!), parkeergelegenheid en bereikbaarheid (openbaar vervoer), misschien is dat nog eens een goede optie?

Dan nog even die genoemde Puresound, die ken ik toevallig weer wel, heb ik een keer op een dealershow een demo mee gedaan, deze was op MM fantastisch, voor MC heb je echter step-ups nodig. Dan zou je dus een MM vergelijk moeten houden. Ook een optie natuurlijk, zetten we er nog een EAR en een ... naast?

Voldoende stof dus tot nadenken...

Het idee om verschillende types naast elkaar te beluisteren vind ik wel erg sterk. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een buizen Phono gehoord. Een vriend van mij heeft een Quad en daar moet ik nog een keer naar toe.

Dat hotel in Whychen (eigenlijk meer Grave) is op zich wel een idee. De zalen vond ik wel erg groot.Dus laten we eerst eens kijken hoeveel mensen in principe geinteresseerd zijn en waar die zoal wonen. Alternatieve gelegenheden zijn welkom. Hans had jij geen zaaltje van Hobo in den Bosch of jouw audioclub?

Marc je hebt al een phonotrap maar kom dan voor de gezelligheid want daar doen we het ook voor! Onno en Roger moeten bijvoorbeeld ook uitgenodigd worden lijkt me.

Hobo in Den Bosch is niet meer bereid hun bovenruimte ter beschiking te stellen.

maar het zaaltje waarin wij met de audioclub als clubhuis gebruiken is zeer geschikt.

het ligt n.l. op 5 min van de autosnelwegen vanaf Eindhoven, Den Bosch en Tilburg.

Bovendien is er een appart kroeggedeelte waar je ook een broodje of kop soep kunt eten.

Op zaterdag overdag is die zaal vaak beschikbaar.

De zaalhuur (incl koffie en thee) is ook wel om overheen te komen.

Krijg ik toch nog de gelegenheid de Wilson's te beluisteren ;)

Ruud... die kans heb je toch wel, je bent nog steeds welkom.

Ik ga die dingen trouwens niet naar de huiskamer sjouwen.

Wanneer het bij mij thuis zou moeten, dienen we wel luidsprekers te regelen.

Maar dat lijkt me niet echt een groot probleem, in een andere situatie moet dat n.l. ook.