Jump to content

Phonotrappen Bijeenkomst

carl
 Share

Recommended Posts

Leuk, Alex is online! Cool! Rock Mountain Audio Fest Show te gek, lijkt me leuk! Veel plezier alvast gewenst!

Welke weekenden hebben je voorkeur en welke dag, Alex?

• Oktober 20 & 21 = AV-NU show=show gaat misschien niet door!=mogelijke datum
  • Oktober 27 & 28 = Marco/Arden in UK
  • November 3 & 4 = AAA show Krefeld = familie jarig van Arden/Marco
  • November 10 & 11=mogelijke datum
  • November 17 & 18=mogelijke datum
  • November 24 & 25=mogelijke datum

Enigszins aangevuld en edit.

20/21-10 is de AV-Nu weer in UItrecht. Ik ga er niet naar toe, maar misschien zijn er liefhebbers voor. Ik meen dat Marco die dagen als "bezet" had aangevinkt.

27/28-10 is zo ver ik kan overzien geen probleem voor mij.

3/4-11 kan ik niet. Dan is de AAA show in Krefeld. Daar ga ik zeker naar toe en ik weet zeer dat Marco dan ook niet kan.

10/11-11 is zo ver ik kan overzien geen probleem voor mij.

Ik vind dat Alexander als gastheer de knoop maar moet doorhakken. De "late" datum leidt in ieder geval tot een goede spreiding van de audio gebeurtenissen!

• Members

Een snelle vanuit het huwelijksbootje, ik zie dat Alex al gereageerd heeft, ik heb pas vanochtend de gelegenheid gehad hem even telefonisch te spreken, het krijgt in ieder geval voortgang!

Over die data, daar komen we denk wel uit. Misschien sla ik de plank trouwens mis, maar de AV-NU gaat dit jaar volgens mij helemaal niet door omdat veel partijen juist voor de X-FI hebben gekozen! Die data zouden mij dus (als die AV-NU idd niet doorgaat) héél goed schikken.

Het laatste weekend van oktober heb ik eigenlijk verplichtingen in Engeland, het weekend na de 20/21e oktober zijn degeen wie ik nu getrouwd ben én mijn jongste dochter jarig...

Over die data, daar komen we denk wel uit. Misschien sla ik de plank trouwens mis, maar de AV-NU gaat dit jaar volgens mij helemaal niet door omdat veel partijen juist voor de X-FI hebben gekozen!

Hebben wij in België ook opgevangen ...

Je bent ontkoppelt!

Heel scherp en wellicht zit er wel een kern van waarheid in. Vroeger was ik zo te porren voor dit soort dingen, wellicht had ik toen nog meer het idee van "audiofielen onder elkaar". Ik zie ook teveel de relativiteit in van zo'n bijeenkomst. Zeker zullen jullie je oren goed gebruiken en de phonotrap kiezen die het meeste muziek maakt of misschien (deels) het meeste opvalt. Systeem synergie blijft toch iets van langer doorluisteren. Het is wat dat betreft net als met vrouwen, in het begin is het allemaal prettig en daarna leef je er mee, leer je elkaar pas echt kennen en is het raak of niet. Maar ook de setsamenstelling die daar speelt die zal niemand thuis hebben staan. Ik heb teveel een eigen smaak die ik nastreef. Ik kom toch altijd weer uit op een Tannoy als speaker. Omdat ik van het robuuste geluid hou. Ik kom op een prestige uit vanwege de ruimtelijkheid, de grenzeloze dynamiek, het live-gevoel en de absolute muziekaliteit die voor sommigen die van neutraal houden misschien kleuring kan betekenen (maar niet voor mij dus). Last but not least overigens ook nog vanwege de vergevingsgezindheid ten aanzien van, excuseer voor het woord, regelrechte kutopnames. Heel anders dan bijvoorbeeld een DC10T dus. Ik kom ook altijd op Rega uit vanwege het vermogen om het frequentiespectrum los te laten, instrumenten en mensen van vlees en bloed neer te zetten en levendig te klinken. Het heeft me dit keer alleen best veel moeite gekost om het er allemaal uit te krijgen. Zo beter de set, des te meer zaken om rekening mee te houden. Maar met deze merken is het nog lang niet zo'n gepuzzel als met sommige andere merken. Ook heb ik het op dit moment hardstikke druk met mijn gezin en mijn werk inclusief reisafstand waardoor me eenvoudigweg ook nog de tijd ontbreekt.

Systeem synergie blijft toch iets van langer doorluisteren. Het is wat dat betreft net als met vrouwen, in het begin is het allemaal prettig en daarna leef je er mee, leer je elkaar pas echt kennen en is het raak of niet.

Hahaha, het is maar audio hoor Kharma. Spielerij...

...neem het allemaal niet zo serieus joh! ;)

• Members

So, uns ist wieder zuruck von die Hochzeit...

Nog een dagje acclimatiseren, en dan zal ik hier eens vol in gaan duiken. Van de week zal ik nog even bij Alex langsschieten om die datum te prikken, dan kunnen we dat maar alvast geregeld heben!

O, nogmaals dank voor alle goede wensen van iedereen!

@Kharma, die ruimtelijkheid, grenzeloze dynamiek, het live-gevoel en de absolute muziekaliteit, daar hebben we een pasklare oplossing voor hoor, dat is echt niet alleen maar besteed aan één merk! Als het werk, het gezin of de reistijd het euvel zijn, alá! Als dat geen issues waren, zou ik zeggen kom gewoon de horizon weer eens verbreden!

Vroeger was ik zo te porren voor dit soort dingen, wellicht had ik toen nog meer het idee van "audiofielen onder elkaar". Ik zie ook teveel de relativiteit in van zo'n bijeenkomst.

Laat het duidelijk zijn dat niemand van ons op basis van deze sessie een direkte koopbeslissing neemt. Aan de andere kant houdt je met zo'n bijeenkomst voeling met wat op de markt te koop is en krijg je een leuke indruk van mooie produkten. Daarnaast vind ik het leuk een aantal mensen weer te zien. Ik hoop tot een volgende keer.

mooie producten moet je gewoon thuis uitproberen en nergens anders.

voor mij is het meer een uitje en om de audio zaak te leren kennen

Tannoy laat horen horen over de regie maar mist de korper van de instrumenten,men en kan niet alles hebben

mooie producten moet je gewoon thuis uitproberen en nergens anders.

voor mij is het meer een uitje en om de audio zaak te leren kennen

Tannoy laat horen horen over de regie maar mist de korper van de instrumenten,men en kan niet alles hebben

pfff normaal lees ik wel over een spelfoutje heen ....

Maar ik weet niet of je dit bedoeld...

Een Tannoy is weer heel wat anders dan een Sonus Faber, of (weer een andere kant) een Wilson Benesch. Je kunt hier eigenlijk niet spreken van dat de een beter is dan de ander. Het heeft wat mij betreft hoofdzakelijk met voorkeur te maken.

...

Ff vertalen voor Karma:

"Tannoy laat de editmix horen, maar je kan helaas niet de body/lichamen van de instrumenten waarnemen" ;)

Voor wat het waard is. Er zijn genoeg Tannoy liefhebbers op deze wereld, dus je staat niet alleen. En ja, ze hebben hun sterke punten. Ik hoor niet bij die adepten. Ik kan heel erg slecht tegen de DC unit. Sterker nog, ik ben er allergisch voor. Ik vind ook alleen die Tannoys goed die géén DC unit erin hebben. Enige uitzondering, de hele ouwe pro speakers en de laatste Dimension serie.

Maar dat terzijde. Back on topic:

Marco, heb jij al iets van Alex vernomen?