Jump to content

Phonotrappen Bijeenkomst

carl
 Share

Recommended Posts

• Members

Nou, we zijn er uit!

Als datum hebben we zondag 21 oktober geprikt, deze dag zal door velen half en half zijn gereserveerd voor de AV-nu, daar die niet doorgaat is dit denk ik een mooi alternatief.

We weten uiteraard nog niet hoeveel mensen we kunnen verwachten, maar dat het relatief wel wat beperkt is, dat moge duidelijk zijn. Er is simpelweg geen ruimte om 30 man onder te brengen, maar dat ligt denk ik ook niet in de lijn der verwachting.

De basis dan, samen met Alex hebben we de set-ups al enigszins doorgenomen, daar we met 2 ruimtes zullen werken zal dit er globaal als volgt uitzien:

De grote ruimte: Magico M5 luidsprekers, Octave Jubilee voor- en mono eindversterkers (eventueel een Zanden voorversterker), en een Acoustic-Signature Ascona draaitafel voorzien van een Kuzma 4-point tonearm en Air Tight PC1 element. Stuk voor stuk absolute top producten waarvan de kwaliteit simpelweg buiten kijf staat en welke ook bijzonder goed matchen. Daar dat dan verder geen issue zal zijn kunnen we ons volledig focussen op de phonotrappen welke in deze ruimte zullen worden gebruikt, in principe dan de Phonomodule van Octave (welke een nieuwe MC module heeft ontwikkeld), de Grail van van den Hul en de Nagra VPS.

De bovenruimte: Marten Django luidsprekers (tip voor Carl!), EMM Labs voorversterker en Octave RE290 eindversterker. De draaitafel zal de Acoustic Signature Thunder zijn, met een SME V arm en van den Hul Canary SE element. Als phonotrappen in deze ruimte dachten wij aan de RCM Sensor Prelude IC, de Monk Audio en de EAR 834. Eventueel kan Hans zijn Array nog meenemen om in 1 van de set-ups te worden opgenomen?

Al met al naar ons idee 2 zéér degelijke set-ups zonder makkes of eigenzinnigheden, zodat we ons volledig op de phonopre's kunnen concentereren. Alex en ik zullen in ieder geval voor wat versnaperingen zorgen, we houden ons echter wel aanbevolen voor wat vlaaiwerk van ons aller Sodejuu!

Wat tijden betreft, aanvang 12.00, einde variabel? Muziekkeuzes en overige input is uiteraard nog steeds van harte welkom, leeft u allen uit...

• Members

Leuk! Mooie set up! :) Datum staat in de agenda, tenzij die wijzigt.

Nee hoor, die wijzigt niet meer (sorry Hans)... Het was al moeilijk genoeg óm er 1 te prikken, er zijn er altijd wel een paar die niet kunnen. We blijven dus bij zondag 21 oktober. Ik hoop alleen wel dat Kraus zich meldt, desnoods via de mail (ben zijn tel. nr. namelijk kwijt dus kan hem niet anders uitnodigen als via hier), die mis ik eigenlijk wel op dit soort bijeenkomsten. Als is het alleen maar voor de anekdotes welke hij toch altijd bracht. Houdt iemand trouwens de deelnemers/aanwezigen bij? Ik neem aan dat we het buiten Alex en ikzelf in ieder geval nu hebben over Hans, Sodejuu, Marc, Ivan, Ove, Kappa7, Carl, Onno en hopenlijk Kraus hebben? zitten we nu pas op 11 man, daar kunnen er nog wel een paar bij zou ik zo zeggen!

Kraus zou ik ook wel eens willen ontmoeten. De man van het geheim van... ja, welk geheim ook alweer? Enfin, kan ik hem mijn geheim eens deelachtig laten worden. ^_^

M :ph34r: rc

Zou ik niet doen, dan komt hij zeker niet

Ik vind het overigens wel jammer dat de "vaste gasten" zoals TubeJack en Hansko er niet bij kunnen zijn.

Is een andere datum nog denkbaar..??

:)

Ach, eens moet de eerste keer zijn en heel vroeger was ik er ook niet bij en daar hebben jullie het nog steeds over.

Ff vertalen voor Karma:

"Tannoy laat de editmix horen, maar je kan helaas niet de body/lichamen van de instrumenten waarnemen" ;)

Voor wat het waard is. Er zijn genoeg Tannoy liefhebbers op deze wereld, dus je staat niet alleen. En ja, ze hebben hun sterke punten. Ik hoor niet bij die adepten. Ik kan heel erg slecht tegen de DC unit. Sterker nog, ik ben er allergisch voor. Ik vind ook alleen die Tannoys goed die géén DC unit erin hebben. Enige uitzondering, de hele ouwe pro speakers en de laatste Dimension serie.

Maar dat terzijde. Back on topic:

Marco, heb jij al iets van Alex vernomen?

Zucht, Sodejuu steekt na tien jaar nog steeds zijn anti Tannoy tirade af. En met wat voor aanleiding nu precies? Heeft iemand gevraagd naar een mening over Tannoy speakers? Is dit een Tannoy topic waar verschillende meningen over Tannoy gedeeld kunnen worden? Er is ook weinig veranderd.

Het blijft nog steeds een kwestie van hoe een individu muziek wil beleven. Een Tannoy geeft een bepaalde muziekbeleving, net als andere speakers een andere muziekbeleving aan de luisteraar ontvouwen. Accepteer dat en respecteer elkaar en elkaars spullen. Ik ga zelf ook echt niet over een nacht ijs als ik spullen aanschaf en ik neem aan dat jullie dat ook niet doen.

Nou, als dat een tirade moet zijn, wil ik niet weten hoe het heet als ik echt losbarst :o:D

Vlaaien zijn wel te regelen, maar luxe vlaaien wordt wat lastiger. De bakker heeft 's zondags nl niet open. De slagroom droogt uit of gaat schiften. Dat is niet echt prettig.

Sodejuu;je hebt dat goed vertaalt en niet meer en niet minder,en Karma heeft een probleem met zich zelf met zijn tannoy,s

Karma de eerste speaker die alles weergeeft moet ik nog tegen komen.

Net terug van een heerlijk dagje zeilen met zoon. Ik kom graag en daarnaast vind ik de sets meer dan prima.Goede combinatie van transistor en buizen en daarnaast twee paar nieuwe LS. Wat wil de mens meer - jullie gezelschap natuurlijk :D

voor jullie is het een smaakverschil,voor mij is het een geluid verschil Ivan.

Je moet waarnemen wat er gebeurd met het geluid.

Het is uiteraard beide.

Er is een verschil tussen mensen die gericht zijn op de noten/tonen en mensen zoals ik die gericht zijn op ruimtelijkheid en holografisch geluid. Net zo als er een verschil is tussen mensen die van een neutraal geluid houden en mensen die iets van warmte prefereren. Wellicht begrijp je nu beter waarom ik voor Tannoy kies en dat heeft met voorkeur te maken. Ik vind daarom nog niet dat iemand die bijvoorbeeld graag naar een neutraal geluid wil luisteren en dergelijke speakers kiest kwalitatief mindere speakers heeft dan ik.

(...) holografisch geluid.(...)

Beste Karma,

Je bracht een verrukkelijke vleug van heerlijke herinnering teweeg!

Ooit had ik, ter recensie, een paar Tannoy M1000 (15" dual concentric, ca. 300 liter reflex) studiomonitors van de importeur te leen.

En zelfs in mijn nogal grote, harde, "dragende" akoestiek presteerden zij het om een drumstel, een stel blazers en een zanger of zangeres allemaal heel precies, onwrikbaar, onmiskenbaar op exact hun eigen plaatsen in de kamer neer te zetten.

Zó precies, dat je gewoon de neiging had om ze héén te lopen!

p_Zingali_Home_Monitor_112_2328.jpg

Deze zijn ook mooi maar die kan ik niet betalen. En als je ontvankelijk bent voor dit type geluid (ervan houdt) en je hebt het eenmaal gehoord dan vergeet je dat ook niet snel meer. Ik kan Spido zijn ervaringen geheel onderschrijven.