Jump to content

Phonotrappen Bijeenkomst

carl
 Share

Recommended Posts

Ik hoop er zondag erbij te zijn. Heb afgelopen week een kaakoperatie gehad en zit nu met een mond vol hechtingen. Ik laat het afhangen hoe ik mij zondagochtend voel.

Kom ik niet, dan laat ik dat Marco dat weten.

Da's niefijn Onno ...... niettemin hoop ik je weer eens te zien morgen.

Dat is, als ik zelf OK ben wat de laatste tijd wel goed zit. ;)

Mag er ook getrold worden :D

Nee, en ook niet gewold. :o

Ik hoop er zondag erbij te zijn. Heb afgelopen week een kaakoperatie gehad en zit nu met een mond vol hechtingen. Ik laat het afhangen hoe ik mij zondagochtend voel.

Kom ik niet, dan laat ik dat Marco dat weten.

Erg vervelend Onno. Is dat gedoe met je gebit nou nog steeds niet afgelopen?

Mag er ook getrold worden :D

Wiel, doe hiljs dich keduuk., angers zitte veur dich boete en moogs ze truuk noa Klumme laupe. :rolleyes::P

• Members

Ik had zelf de idee dat een gebalanceerde phonotrap extreem rustig was als de naald niet op het vinyl stond. Volgens Blue Amp worden er daarnaast weinig eisen gesteld aan de bekabeling van phonotrap naar element. Scheelt een "slok op een borrel".

Dat blijft voor mij een vreemde verklaring, de enige schakel waar een enorme versterking moet worden toegepast in de keten (van nul komma nog wat mV naar lijn niveau) zou het minst ongevoelig zijn voor de bekabeling? Dat lijkt me juist het meest gevoelig voor invloeden van een kabel! Een voorversterker verzwakt eigenlijk meer, een eindversterker versterkt ook relatief maar weinig. Daarbij, hoe hoger het niveau, hoe gevoeliger voor externe factoren!

Feit blijft echter dat die gebalanceerde phonopre's wel iets doen. Ik ben ook zeer benieuwd wat je van het verschil tussen de Blue Amp en de Grail SB gaat vinden, je gaat nu in ieder geval een keer horen waarom IK die Grails zo bijzonder vind!

De Grail SB kan trouwens ook nog single ended aangsloten worden (in en uit), dus ook daar kunnen we na afloop nog mee experimenteren mocht dat noodzakelijk zijn!

Even wat anders, de prak! Op loopafstand is er een leuk eetcafe, de Oosthoek (kan ik zo snel geen link van vinden). Niet groot, beperkte kaart, maar wel lekker en leuk. Dan is er nog de Fossa ( http://www.grandcafefossa.nl/ ), wat uitgebreider, iets verder lopen, maar ook niets mee mis. Nog iets om nog even te organiseren!

Mijne Heren, door familie omstandigheden moet ik morgen verstek laten gaan, ik had er erg graag bij wilen zijn, maar sorry het lukt me niet om aanwezig te zijn,ik wens julie een mooie en interessante dag toe , m vriendelijke groet Mr.Guzzi, (Piet Ane Marra,St.Anna Parochie)

Even wat anders, de prak! Op loopafstand is er een leuk eetcafe, de Oosthoek (kan ik zo snel geen link van vinden). Niet groot, beperkte kaart, maar wel lekker en leuk. Dan is er nog de Fossa ( http://www.grandcafefossa.nl/ ), wat uitgebreider, iets verder lopen, maar ook niets mee mis. Nog iets om nog even te organiseren!

Dat eetcafe is voor mij prima, Fossa (tapas) ook.

:)

Als eerste dan maar. Ik heb echt een prima middag gehad. Erg leuke zaak die 10 audio met een vakbekwame en rustige eigenaar.

Met de eerste set met de Magico's had ik, wat ik met de meeste van die grote sets heb, echt overtuigen kan het me niet. Het verschil tussen de phonotrappen was wel zeer en zeer goed hoorbaar. Ik denk dat de meeste van de luisteraars het met me eens zullen zijn dat de Nagra in deze setting wat tegenviel. Over van de Hull versus Octave valt te twisten. Ik denk dat de van de Hull in het mid laag wat aanzet en de Octave dichter bij de werkelijkheid zit met wat magie als extra.

De "goedkopere" set klonk wat mij betreft veel beter. Zeer goede LS die Martens. Ik was het hier met de meeste anderen over de phonotrappen niet eens. Ik vond de Array zeker niet de minste phonotrap. Gecontroleerd en niet gekleurd maar toch ook wel magie. De RCM en Symfonie Line klonken misschien wel warmer maar niet fraaier.Ze misten wat strakheid en vloeiendheid. De van de Hull de Grail klonk prima maar ik had de idee dat ook hier wat werd aangezet in het mid laag. Kennelijk het klankkarakter van dit Duitse ontwerp.

Als ik een keuze zou moeten maken zou ik de Array, Octave en en van de Hull thuis willen uitproberen.Ik denk dat de keuze zou vallen op de Octave. Maar ja misschien zou dat ietwat aangezette laag het prima van van de Hull het goed bij mij doen of juist dat strakke van de Array. Ik ga nog een keer bij Hans langs en dan zal ik mijn Whest eens meenemen. .

Tot slot hoeveel watt was die Octave eindversterker want hij deed het zeer goed met die Martens met minimum 3,8 ohm.

Arden, Alex bedankt! Anderen, dat moeten we nog een keer doen!