Jump to content

zou het dan toch nut hebben ?

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

hallo ,

kheb woensdagavond effe op mijn gemakkie drie netsnoeren zitten vlechten .

van 2.5mm2 koper .

netjes een heksenkous erom en klaar .

een aparte groep met aarde had ik al een keer aangelegd ,en daarvandaan heb ik een rubberkabel met drie keer 2.5mm2 naar mijn verdeeldoos .

in de verdeeldoos heb ik labaratorium/ziekenhuis stopcontacten gezet (kreeg ik van een kennis )

ook heb ik woensdagavond mijn cd speler geschikt gemaakt voor aarde en ook mijn avm voorversterker .

waarom ???

nou ,,helpt het niet dan geeft het moed ,

je weet het niet ,,.

en toen ging ik gisteravond en vanavond luisteren .

en wat denk je ??

ik durf het bijna niet te zeggen . :rolleyes:

kan het zijn dat het geluid er rustiger op is geworden ?
ik meen ook iets meer kracht te bespeuren .
wat schoner .
meer kippevel .
ik weet het niet .  

maar ja ,misschien zit het ook wel tussen mijn oren .

als je een hele avond zit te pielen dan WIL je wel versbetering horen ,,toch??

in ieder geval heb ik het geprobeerd ,

en kan speedy niet meer zeiken over mijn gamma blok met lampjesschakelaar .

en ben ik dan uiteindelijk toch een beetje audiofiel bezig .

ik hou het maar zo .

tstaat wel leuk ook .

groeten erik :)

Geplaatst door RonL:

Wacht maar tot de pijn in je vingers over is, dan worden je oren weer wat gevoeliger... :P

pijn in mijn vingers ,??

ik sta hele dagen uit te deuken en te schuren en te sleutelen aan auto,s .

en denk jij dan dat ik pijn in mijn vingers heb van een paar pielsnoertjes ??

:D;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

pijn in mijn vingers ,??

ik sta hele dagen uit te deuken en te schuren en te sleutelen aan auto,s .

en denk jij dan dat ik pijn in mijn vingers heb van een paar pielsnoertjes ??

:D;)

Dan zijn je oren vast gevoeliger dan je vingers en zit het wel goed met die netkabels denk ik :)

Geplaatst door erik klijnsmit:

het kan ook aan het feit liggen ,dat ik alles heb geaard .

je weet het niet ,

Het zou kunnen, in feite heb je nu 2 'goede' dingen gedaan, vlechten om minder storing op te pikken/uit te zenden en aarden om evt storing te laten afvloeien.

Met de ziekenhuisdozen heb je de verbindingen verbeterd, dat kan nooit kwaad ;)

Ik vind het wel leuk om te horen dat Quad misschien toch wel baat heeft bij dit gedoe, maar echt aangetoond is het niet omdat je alles tegelijk hebt veranderd.

Andr

Grappig Erik, dat jij ook al aan het vlechten bent. Ik heb er nu ook 2 in elkaar gedraaid maar kan niet zeggen of het nu verschil maakt of niet, heb nog niet goed de gelegenheid gehad om te testen. Ik moet er eigenlijk 4 vlechten om de hele keten te voorzien van andere kabels. Is me nu nog wat te veel werk.

Ik kreeg wel wat zere vingers maar ik heb dan ook laboratorium en leraar handen (niks gewend)

nando

Ik ben ook eens aan het vlechten geweest.

Op m'n oude CD speler maakte het belachelijk veel verschil. Alles was stukken beter.

Tegenwoordig hangt 'ie aan m'n versterker. Daar is 'ie minder doorslaggevend.

P.s. Nando: De Prince staat er nog......

Ook ik ben wel eens aan het vlechten geweest. Met een Kopp stekker er aan. Dat klonk niet slechter, maar ook niet beter. En ik heb een keer een afgeschermd snoer gemaakt op basis van een rubber snoer met een afscherming van een of andere Coax-kabel. Dat was bepaald geen succes...

Geplaatst door Kermit:

Ook ik ben wel eens aan het vlechten geweest. Met een Kopp stekker er aan. Dat klonk niet slechter, maar ook niet beter. En ik heb een keer een afgeschermd snoer gemaakt op basis van een rubber snoer met een afscherming van een of andere Coax-kabel. Dat was bepaald geen succes...

ik kan hier maar 1 antwoord op geven probeer een XTC kabel (niet goed geld terug)

mijn versterker komt niet meer in aanraking met een dropveter.(althans bij mij thuis ;) )

Geplaatst door Puur:

Volgens mij heb ik deze Belden kabel nu aan mijn CD speler hangen als netsnoer.

Kan dit wat zijn? Ik heb geen idee.

Dat is een datakabel voor een netwerk en geen netsnoer....

De max. spanning is 300V dc (gelijkspanning), net genoeg om geen doorslag te krijgen (met brand/kortsluiting als mogelijk gevolg...)

Ik weet niet welke prutser jou dit snoer als netsnoer heeft aangeboden, wat mij betreft is het geen veilig netsnoer.

Ik zou het bij installatiedraad houden en dit twisten of vlechten ;)

Andr

Geplaatst door Hi-Fifi:

Speedy,

Belden heeft ook coaxial kabels,dus waarschijnlijk is hun gamma groter dan jij vermoed.

IKKE

;)

Ik heb naar de specs gekeken van de kabel die Puur noemde, die is niet geschikt als netsnoer.

Belden maakt ook veel andere kabels, ik ging even af op de (goede?) link die Puur gaf

:rolleyes:

Ik heb zelf met een Belden netsnoer gespeeld, maar dat was dan ook echt een netsnoer :)

Andr

Geplaatst door Hi-Fifi:

Blijkt maar weer dat mijn vermoedens betreffende jou kennis ongegrond zijn. :D

IKKE :o

Hoe moet ik die opmerking lezen?

Is datakabel volgens jou wel geschikt als netsnoer?

Ik wil ook wel ff de plaatjes en beschrijving kopi

Speedy,

Het was niet de bedoeling ongenuanceerd over te komen.

Ik had het eventuele vermoeden dat jij dacht,dat het Belden-gamma beperkt was tot slechts een kabel.

Het was absoluut niet sarcastich bedoeld hoor.

IKKE ;)

Geplaatst door Hi-Fifi:

Speedy,

Het was niet de bedoeling ongenuanceerd over te komen.

Ik had het eventuele vermoeden dat jij dacht,dat het Belden-gamma beperkt was tot slechts een kabel.

Het was absoluut niet sarcastich bedoeld hoor.

IKKE ;)

Ok, zoals je zelf wel zegt, die opmerking (van jou) kun je vanuit verschillende invalshoeken bekijken :)

Belden is een grote en goede kabelfabrikant, ze maken alleen geen 'highend-achtige' kabels.

Andr

Ik geloof helemaal niets van die indianenverhalen over netsnoeren. Allemaal gebakken lucht volgens mij! Als je echt een "schone" voeding wilt hebben moet je er maar een paar accu's bijslepen. Heb je in ieder geval een stabiele voeding. :P

Ik meen dat er ooit een preamp is gebouwd die zo'n voeding had. :D

Geplaatst door Geerdie:

Ik geloof helemaal niets van die indianenverhalen over netsnoeren. Allemaal gebakken lucht volgens mij! Als je echt een "schone" voeding wilt hebben moet je er maar een paar accu's bijslepen. Heb je in ieder geval een stabiele voeding. :P

Ik meen dat er ooit een preamp is gebouwd die zo'n voeding had. :D

Er zijn toch net iets teveel 'indianenverhalen' om het gebakken lucht te noemen.

Als je zelf niets met netsnoeren hebt geprobeerd, dan wordt het toch eens tijd om je er verder in te verdiepen :D

Overigens heb ik 'gehoord' dat een ander (nieuw) betaalbaar netsnoer de xtc 'het bos in speelt' :P

Binnenkort ga ik die eens beluisteren, want m'n Aragons verdienen een mooi netsnoer, ik bedoel niet de in aantocht zijnde nieuwe van Bas btw....

Andr