carl Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Dan is er een grote kans dat het ontwerp een stuk beter is dan dat van veel van die rommel van nú! Daar zit wel wat in Spido. Toch is zo'n Array volgens mij een goed produkt. PS Hans je krijgt nog een kabel terug op de XI Fi of in Krefeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 PS Hans je krijgt nog een kabel terug op de XI Fi of in Krefeld? Ik ben zaterdag 29 sept. op de X-Fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 29 augustus 2012 Author Report Share Posted 29 augustus 2012 Als ik het zo allemaal lees heb ik veel sympathie voor Array. Maar ik zit nog met een ander punt. Wat denken jullie hierover: Array is een klein Nederlands bedrijf. Het zijn economisch barre tijden. Straks helemaal als de .. aan de macht komt... Ik kan niet voorstellen dat er nu in high-endland hele goede zaken gedaan worden. Wat gebeurt als zo'n bedrijf als Array omvalt? Ik gun het natuurlijk niemand. Maar die kans is toch een stuk groter dan bij de 'grote merken'. Heb je dan een versterker waar je bij problemen bij niemand aan hoeft te komen omdat het zo'n specifiek ontwerp is? Worden je spullen dan op slag onverkoopbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Even naar de broer van Hans toe gaan die zal je dan ook vast nog wel willen helpen als er ooit een probleem mocht ontstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Als ik het zo allemaal lees heb ik veel sympathie voor Array. Maar ik zit nog met een ander punt. Wat denken jullie hierover: Array is een klein Nederlands bedrijf. Het zijn economisch barre tijden. Straks helemaal als de .. aan de macht komt... Ik kan niet voorstellen dat er nu in high-endland hele goede zaken gedaan worden. Wat gebeurt als zo'n bedrijf als Array omvalt? Ik gun het natuurlijk niemand. Maar die kans is toch een stuk groter dan bij de 'grote merken'. Heb je dan een versterker waar je bij problemen bij niemand aan hoeft te komen omdat het zo'n specifiek ontwerp is? Worden je spullen dan op slag onverkoopbaar? Welnee dat spul is door-en-door betrouwbaar. Ikzelf gebruik een PH1, S1 en A2 uit 2004. Er worden kwaliteits onderdelen gebruikt met een zeer lange levensduur die ik zelf ook gebruik bij restauraties van vintage audio. Mocht om de een of andere reden service vanaf de fabriek niet meer mogelijk zijn dan hebben we KT88 toch. En onverkoopbaar omdat de fabrikant terziele is .... vaak wordt het dan méér waard, kijk b.v. naar een merk zoals Sansui. Er is gevraagd of ik deze wil restaureren (reviseren heeft geen zin meer) kost in deze staat zo 2000€ Sansui AU-111 Dus doe je zelf een plezier stop met denken en leef nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 30 augustus 2012 Author Report Share Posted 30 augustus 2012 Welnee dat spul is door-en-door betrouwbaar. Ikzelf gebruik een PH1, S1 en A2 uit 2004. Er worden kwaliteits onderdelen gebruikt met een zeer lange levensduur die ik zelf ook gebruik bij restauraties van vintage audio. Mocht om de een of andere reden service vanaf de fabriek niet meer mogelijk zijn dan hebben we KT88 toch. En onverkoopbaar omdat de fabrikant terziele is .... vaak wordt het dan méér waard, kijk b.v. naar een merk zoals Sansui. Er is gevraagd of ik deze wil restaureren (reviseren heeft geen zin meer) kost in deze staat zo 2000€ Sansui AU-111 Dus doe je zelf een plezier stop met denken en leef nu. Haha, waren we maar geen dieren. Denken zit in mijn bloed! Maar prima dat er genoeg 'achtervang' als een merk de geest geeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Haha, waren we maar geen dieren. Denken zit in mijn bloed! die "denken" niet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 (...) Er is gevraagd of ik deze wil restaureren (reviseren heeft geen zin meer) kost in deze staat zo 2000€ Sansui AU-111 Beste Tubejack, Wat een mooie buizenbak, zeg! Oorspronkelijk uit 1965, maar met een her-introductie in 1999. Welke is die "van jou"? Een verhaaltje over v de AU-111 vond ik op http://www.sansui.us/AU-111.htm . Dat begint met: Sansui's master piece in tube technology. The output stage consists of fixed bias 6L6-GC AB1 Push-Pull via Sansui's own SW-50 output transformers with cathode feedback design. As being Sansui's tube gear tradition, this amplifier was designed to strive for the maximum capability of 6L6-GCs with 485V plate voltage yielding 40W + 40W RMS Stereo Power with less than 0.8% THD. (...) En dan moet ik onwillekeurig toch denken aan die brave britse buizenversterkers van Leak, Radford en Quad van ruim een halve eeuw geleden, die ongeveer net zo veel "stereo power" leverden bij een totale vervorming van slechts... 0,1%! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Een versterker uit 1999 hoef je niet te reviseren Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 Een versterker uit 1999 hoef je niet te reviseren Spido Beste Tubejack, Ja, maar we hebben 't nu wel over een buizenversterker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 Beste Tubejack, Ja, maar we hebben 't nu wel over een buizenversterker... Beste Spido, Ik ook In die van 1965, zijn veel onderdelen versleten, verouderd, vervuild. In een goed ontworpen exemplaar uit 1999 zijn hooguit de buizen een paar keer vervangen. Dat valt onder normaal onderhoud . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 2 september 2012 Author Report Share Posted 2 september 2012 Even terug naar het topic over eindversterkers. Wat vinden jullie van Primare? Qua insteek (klasse D) vergelijkbaar met Array? De I32 heeft wat prijzen in de wacht gesleept. De A34.2 lijkt een interessante eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 september 2012 Report Share Posted 2 september 2012 Waarom vraag je niet of je hem mag beluisteren? Dan weet je gelijk of het een goed match is met je huidige voorversterker. De kans, dat er iemand op dit forum is die beide merken naast elkaar heeft gehoord en dan ook nog thuis lijkt me nihil. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2012 Report Share Posted 2 september 2012 Ik heb in m'n huiskamerset een Primare A20. Niet te vergelijken met de i32... Voor z'n geld een heel goede versterker, maar mist toch de resolutie van m'n Array's (oa). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 2 september 2012 Author Report Share Posted 2 september 2012 Zie je wel! Hans heeft een antwoord. Duidelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 2 september 2012 Author Report Share Posted 2 september 2012 Even een heel andere vraag, over het aansluiten van een subwoofer. Kun je die bij een klasse D versterker straffeloos aansluiten via de luidsprekerterminals? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Waarom niet? Moet je nog wel een actief filter plaatsen anders loopt de sub zo ver door en dat wil je niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 september 2012 Report Share Posted 5 september 2012 Mm, wij van wc eend.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 5 september 2012 Report Share Posted 5 september 2012 Mm, wij van wc eend.... Jij schrijft het, wij denken het... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 september 2012 Report Share Posted 5 september 2012 Jij schrijft het, wij denken het... Dat Array waar ik zoveel over lees, is dat echt zo goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 september 2012 Report Share Posted 11 september 2012 Strzl: Waarom luister je niet eens naar die Vincents? Ik weet uit eigen ervaring (mijn mening dus mannen) dat ze goed klinken. Het stroom verbruik is wel aan de hoe kant maar volgend mij geen 1000w in rust, daar moet je het stuc voor van de muur rammen... Ik heb ze een aantal keer gehoord, en vind ze niet slecht. Ook andere grote jongesn van Vincent konden mij best bekoren, de SV238 heb ik een week thuis gehad in combi met de SP993, ach.... Uiteindelijk een andere keuze gemaakt omdat deze nog beter klinkt maar goed... Over betrouwbaarheid zullen we het maar niet hebben. Succes met je zoektoch en neem je vooral de tijd om te luisteren. Cijfertjes zeggen ook niet alles... Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 14 september 2012 Author Report Share Posted 14 september 2012 Nou kan de echte zoektocht beginnen: ik heb deze week mijn buizenversterker verkocht. Er staan op hifi.nl twee Array M-2's te koop. Wellicht een bekende van hier? Nog geen reactie gehad op mijn mail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzel Posted 15 september 2012 Author Report Share Posted 15 september 2012 Overigens nog een vraagje voor de Array-kenners hier. Als je te kiezen hebt, koop je dan de M-2 of een S-1? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 september 2012 Report Share Posted 15 september 2012 Overigens nog een vraagje voor de Array-kenners hier. Als je te kiezen hebt, koop je dan de M-2 of een S-1? Dat hangt een beetje van je luidsprekers af. De Infinity Kappa 9 deed het beter op de S1 dan op de M2's. Bij de Omega's was dat andersom. De S1 heeft een hogere dempingsfactor dan de M. De M is eigenlijk een gebrugde S, maar heeft door een lagere voedingsspanning toch hetzelfde uitgangsvermogen. De M's klinken daardoor iets vloeiender terwijl de S weer iets lichtvoetiger is. Het lastige bij tweedehands is, dat vergelijken ook lastig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 september 2012 Report Share Posted 17 september 2012 Beste Spido, Ik ook In die van 1965, zijn veel onderdelen versleten, verouderd, vervuild. In een goed ontworpen exemplaar uit 1999 zijn hooguit de buizen een paar keer vervangen. Dat valt onder normaal onderhoud . Beste Tubejack, Daarom is Spido er nog steeds benieuwd naar, of de Sansui AU-111 versterker die jij nu onderhanden hebt, uit 1965 stamt (The Original!) of uit 1999 (The ComeBack-Kid!). Overigens moge Spido er op wijzen dat hij zo nu en dan condensatoren van bijvoorbeeld de heer Hunt meet & controleert die na veertig, vijftig jaar nog vrijwel exact de juiste capaciteit hebben, en dat bijvoorbeeld "Elcap" (elektrolyten) en "Intertechnik" (foliecondensatoren) na enkele decennia een nauwelijks nog aantoonbare capaciteit bezitten. Veroudering is een naam die wij geven aan bewezen slechte kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts