Jump to content

X-Fi 2012

WanFie
 Share

Recommended Posts

Nog 'n week te gaan tot de X-Fi audioshow.

Ik sprak gisteren Mathijs van Pink Faun.

Hij wist me te vertellen dat er in maar liefst 45 kamers gedemood gaat worden. Groter dan de VAD dus..??

Ik zou wel graag een plattegrond willen downloaden. Nu staat er alleen de plattegrond van vorig jaar op de site. :(

Wie komt er wanneer..??

Ik ben er zaterdag.

Zie ook: http://x-fi-audioshow.nl/

:)

Gaan we nog iets afspreken..??

@ Carl,

dat zou goed uitkomen, ik denk er n.l. aan om m'n set weer tussen de speakers te gaan zetten.

Dan ben ik van die lange interlinks af. De kortere kan ik dan tussen voor- en eindversterkers hangen.

J

Ja natuurlijk. Misschien wel leuk om even met zijn allen op een bepaalde tijd verzamelen.

Zullen we om twee uur zaterdag afspreken voor de kamer van Puresound?

Ondertussen staat er ook een plattegrond on line en staat het kamernummer op de pagina van de verschillende deelnemers.

Er is alleen nog geen lijst met een overzicht van alle deelnemers met het kamernummer er achter.

Effe een printje maken is er dus nog niet bij.

De show doet kwa grootte niks onder voor de VAD. Het gehele gebouw is zowat in gebruik.

Ik hoop dat ik in een dag rond kom...

Hallo,

Helaas geen zaterdag bezoek.

Ik ga zondag en ik ga dan maar eens om 14.00 u bij Onno kijken.

Wie weet kunnen we de zaterdag reünie daar dan herhalen met andere deelnemers.

Tot zondag, wie dan ook.

Groet,

Leobus

Vandaag dus naar de X-fi geweest...

De show is vrijwel zo groot als de oude VAD en lijkt er ook erg veel op.

Gelukkig nu geen surround en video toestanden, gewoon muziek, daar gaat het om.

De meeste kamers waren goed bezet met luisteraars, in enkele kamers was het dringen geblazen en andere bleven om welke reden dan ook vrijwel leeg. Ik denk dat het laatste vooral te maken heeft met de manier van demonstreren, volgens mij zit er niemand te wachten op 'n half uur Al Di Meola.

Absoluut hoogtepunt van de show was voor mij de Onda Ligeraset. natuurlijk is hierop ook wat aan te merken (wat vet in het laag) maar dit is 100% toe te schrijven aan de ruimte.

Als goede tweede komt Rick Paap met z'n Contemporary C, prachtig wat hij uit zo'n relatief kleine luidspreker weet te halen.

Wat mij enorm tegenviel waren de enorme hoorns van Bert Doppenberg. Toevallig werd daar een nummer van Hans Theesink gedraaid. Dit ken ik er goed en heb dit ook live gehoord. Ik kon me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat dit Hans Theesink was. En toch klonk het uiterst spectaculair. De Blumenhofers waren deze keer ook niet helemaal "my piece of cake" Iets te helder en te "hoornig" Kennelijk ben ik toch niet echt van de hoorns, tenminste voor het midden en laag. Maar de enorme Japanse theaterhoorns klonken toch weer heel behoorlijk. De Pink Faun Thalia klonk overigens ook erg goed, al deden deze het in mijn oren beter tijdens de laatste audioclub demo. kamer.?? versterkerkeuze ???.

En zo is er over elke set wel wat te vertellen, maar ga zelf luisteren, morgen is er nog 'n dag en het is de moeite waard.

Ik heb de "meeting" om 14:00 uur helemaal gemist. Ivan10 kennelijk ook. Carl vertelde met dit tenminste later. Met Carl en Onno hebben we op het laatst toch nog een mini hearmeeting gehad. Ik heb wel gezien dat Ivan bezig was met een prachtige reportage te maken. Ik ben benieuwd.

Ik heb in ieder geval een prima dag gehad, veel bekenden gesproken en weer veel gehoord.

Houden zo...!!

Grinnik...

Ik heb jouw beste vriend Wiel nog even gesproken... , in 't echt valt ie wel mee... :D

Carl vertelde me dat er om 14:00 uur niemand was, maar misschien ken jij Carl en Onno ook niet...

:(

Hans , hartstikke leuk dat ik jou ontmoet hebt

De show op zich zelf vond ik goed,het geluid blijft een smaak kwestie.

De mensen van de organisatie heb ik gefeliciteerd,petje af ,goed er waren een paar aanbevelingen maar nogmaals het was super.

Ik hoop en ik denk van wel dat volgend jaar terugkomt .

mvg Wiel

Nou, als Wol/wiel mij niet kent, dan is hij slecht in het onthouden van gezichten en namen. Want Wiel ( Wol) heb ik zeker een paar keer gezien bij Puresound in ruimte 19. Ochtends vroeg al en middags ook nog minstens twee keer. Ik heb hem zelfs nog aangesproken met de naam Wol, maar kennelijk hoorde hij het niet of wilde het niet horen. Om twee uur was er geen enkele Hearder in ruimte 19 bij de Puresound stand.

Wel vele (oud) hearders gezien in de loop van de dag, zoals Arden, Hans van Liempd, Ruud, Wol/Wiel, Audiopaul, Carl, Frenske, Pioneertje en zelfs Okki.

Morgen (zondag) komen er nog wel een paar (oud) Hearders, denk ik.

Wat betreft de show weet ik niet, want als standhouder ben je meer met je eigen stand bezig dan met die van een ander. Ik hoorde wel regelmatig terugkomen, dat bezoekers opmerkingen hadden van geen deelnemerslijst en een goede leesbare plattegrond. Ook dat er geen routeaanduiding was, werd als een gemis ervaren.

Morgen probeer ik wel een rondje te gaan maken.

Onno ,was jij dat de vriendelijke man met het witte hemd,dan van mijn kant sorry ik had het niet gehoord,ik stond bij het raam te wachten buiten op de gang op mensen van Hear ,ik had al op de gang 2 personen aangesproken maar die wisten van niks.

En ik wil de de verkopers van Pure sound niet lastig vallen ,jammer ik hoop je terug te zien op de Hear dag.

Gezichten onthouden en namen is voor mij altijd een probleem geweest,ik moet ze eerst vaker zien de gezichten om te onthouden ,nogmaals mijn excuses.

mvg wiel

Onno ,was jij dat de vriendelijke man met het witte hemd,dan van mijn kant sorry ik had het niet gehoord,ik stond bij het raam te wachten buiten op de gang op mensen van Hear ,ik had al op de gang 2 personen aangesproken maar die wisten van niks.

En ik wil de de verkopers van Pure sound niet lastig vallen ,jammer ik hoop je terug te zien op de Hear dag.

Gezichten onthouden en namen is voor mij altijd een probleem geweest,ik moet ze eerst vaker zien de gezichten om te onthouden ,nogmaals mijn excuses.

mvg wiel

Je was er ochtends al heel vroeg ( tussen 10 en half 11) op de stand en middags nogmaals. Ochtend liep je even snel rond en keek je bij de twee vitrines , die vol stonden met hoofdtelefoons en elementen en een Okki Nokki.

ik had een paars overhemd aan en stond gelijk recht tegenover de deur met mijn Puresound standje in ruimte 19. De andere standhouder was Recordpal en die stonden links met een grote stand. Mijn standje had een drie bakken met lp's staan gelijk bij de deur en 4 treden met cd's en nog een tafel met diversen accessoires. Enfin, ik zie je wel op de phonodag bij Alex