carl Posted 3 oktober 2012 Report Share Posted 3 oktober 2012 Je laatste CD speler zou dus beter een laatste loopwerk kunnen zijn. Mechanisch onverslijtbaar. Wat zijn nu de hoorbare verschillen tussen DACS. De moeite waard of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 oktober 2012 Report Share Posted 3 oktober 2012 Heel erg... Reuze... Verrassend... ...de moeite waard. Niet het geld. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 oktober 2012 Report Share Posted 3 oktober 2012 Wat zijn nu de hoorbare verschillen tussen DACS. De moeite waard of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 oktober 2012 Report Share Posted 5 oktober 2012 Ik heb met van alles geexperimenteerd behalve met dacs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 5 oktober 2012 Author Report Share Posted 5 oktober 2012 Ik ga morgen mijn Rotel ophalen en natuurlijk wordt dat dan weer de aanstuurder........... En toch en toch en toch heb ik het gevoel en gehoor dat ik de afgelopen 2 weken naar een mooi uitgebalanceerd geluid heb geluisterd: veel detail, minder "agressief"bij tijd en wijle, het idee dat ik weer naar ouderwetse stereo aan het luisteren ben (meer scheiding);ik gebruik 2 monoblocs dus dat kan het verschil niet maken (zei de leek). Ben benieuwd . Mijn eerlijke mening van een technische leek ,maar wel een luisterexpert? 1 het is de nieuwe laser, 2 aan die Rotel is wel heeel veel gesleuteld . De eerste eigenaar liet er een superclock inzetten en deed wat met de netkabel. Ik liet hem opwaarderen door de heer van Willenswaard(ingewijden weten dat dat niet de eerste de beste is) , maar het IS inmidels een oud beessie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 oktober 2012 Report Share Posted 5 oktober 2012 Ik heb met van alles geexperimenteerd behalve met dacs. Met alles???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 oktober 2012 Report Share Posted 5 oktober 2012 Carl,hou het fijn bij de elpee,s en het element Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2012 Report Share Posted 6 oktober 2012 Dat zal ik zeker doen Wol maar ik heb ook een ander probleem. Ik kan in mijn huis geen wifi ontvangen. Na enorm lang zoeken en boos op de UPC bleek dat aan mijn alarminstallatie te liggen. Die zendt namelijk op dezelfde frequentie uit en drukt het signaal weg. Ik kan daar wat aan doen door alle beveiligingsmonitoren te vervangen. Dat ga ik zeker doen volgend jaar. Misschien dat ik dan wel met streaming ga experimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2012 Report Share Posted 6 oktober 2012 Vervangen? Kun je niets instellen qua frequentieband bij het UPC-modem dan wel de alarminstallatie? Maar dat is wel een hééĺ ander topic (anders komt Tubejack weer). M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 oktober 2012 Report Share Posted 6 oktober 2012 Marc ,de zoon van Wol heeft Carl al een mailtje gestuurd met de volgorde hoe hij het eventueel kan corrigeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 6 oktober 2012 Report Share Posted 6 oktober 2012 Dat zal ik zeker doen Wol maar ik heb ook een ander probleem. Ik kan in mijn huis geen wifi ontvangen. Na enorm lang zoeken en boos op de UPC bleek dat aan mijn alarminstallatie te liggen. Die zendt namelijk op dezelfde frequentie uit en drukt het signaal weg. Ik kan daar wat aan doen door alle beveiligingsmonitoren te vervangen. Dat ga ik zeker doen volgend jaar. Misschien dat ik dan wel met streaming ga experimenteren. Het is wel off- topic maar de WiFi UPC router moet op een ander kanaal ingesteld worden. Er zijn programmaatjes waarmee je precies kunt kijken welke kanalen nog bezet zijn.http://www.techsuppo...der-utility.htm Misschien een idee dit een eigen topic te geven? Er zullen vast meer mensen problemen hebben met streaming via WiFi en het mooie is het is nog audio gerelateerd ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 oktober 2012 Report Share Posted 6 oktober 2012 Ik ga ervoor zorgen Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 12 oktober 2012 Author Report Share Posted 12 oktober 2012 De Rotel is terug/gerapareerd, Tandwiel ,75 euro. Even gesproken met de reparateur en zijn mening is dat als het er op aan komt, de DA-converter het geluid bepaalt en niet zozeer het CD loopwerk. De Rotel is weer aangesloten en wat mij meteen opvalt i.verg..m. het Blokker loopwerkje is het kale geluid van de Rotel en ik weet niet of ik daar blij mee ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2012 Report Share Posted 12 oktober 2012 Je oren zijn je beste adviseurs. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 oktober 2012 Report Share Posted 12 oktober 2012 .De Rotel is weer aangesloten en wat mij meteen opvalt i.verg..m. het Blokker loopwerkje is het kale geluid van de Rotel en ik weet niet of ik daar blij mee ben. Wellicht samen met de Rotel minder vervorming? Kun je meten Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2012 Report Share Posted 12 oktober 2012 De Rotel is terug/gerapareerd, Tandwiel ,75 euro. Even gesproken met de reparateur en zijn mening is dat als het er op aan komt, de DA-converter het geluid bepaalt en niet zozeer het CD loopwerk. De Rotel is weer aangesloten en wat mij meteen opvalt i.verg..m. het Blokker loopwerkje is het kale geluid van de Rotel en ik weet niet of ik daar blij mee ben. Nou, voor 3 kwartjes ben je wel spekkoper Even serieus: die reparateur heeft enigszins gelijk, de DAC zal wel het meeste van invloed zijn, maar zoals ik al eerder meldde (geloof ik), is alles daarvóór ook van belang. En dan kan het nog zo goed meten, met muzikaal genoegen heeft dat gemeet niets van doen. Er speelt nu eenmaal veel meer mee in muziekreproductie dan de meters=weters ons willen doen geloven. En jouw ervaring is daar weer een mooi voorbeeld van. Dus blijf lekker dat Blokkerloopwerkje gebruiken, tot het kapot gaat. Het is gewoon geluk hebben dat het beter klinkt dan je dure Rotel, maar geen wonder. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 oktober 2012 Report Share Posted 12 oktober 2012 Wat een onzin zeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 oktober 2012 Report Share Posted 12 oktober 2012 Ik heb ook een hoop onzin in mijn set en ik wil niet zonder, Jack. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 oktober 2012 Report Share Posted 13 oktober 2012 Je oren zijn je beste adviseurs.(...) Beste Mumsoft, Hoe kun je nu toch zoiets beweren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 oktober 2012 Report Share Posted 13 oktober 2012 (edited) Ik heb ook een hoop onzin in mijn set en ik wil niet zonder, Jack. Marc dat heeft toch niets, met dit topic te maken. Even jouw stellingen: [....] En dan kan het nog zo goed meten, met muzikaal genoegen heeft dat gemeet niets van doen. Sinds een paar jaar is er betaalbare apparatuur op de markt. Waarmee je vrij diep in het audiospectrum metingen mee kunt maken. En gewoon kunt zien, wat iets doet, met het geluid. [....] Er speelt nu eenmaal veel meer mee in muziekreproductie dan de meters=weters ons willen doen geloven. Alleen al de sfeer waarin het zich afspeelt. Ikzelf geloof niet in dergelijke "stelligheden" Dat àlle meters ... betweters zijn is natuurlijk onzin. Net als dooddoeners als "we kunnen toch niets alles meten wat we horen" Als ik me aan dergelijke dogma's zou vasthouden dan kwam ik geen stap verder. Ik kijk gewoon wat wel mogelijk is. En dat vind ik verbluffend. Nog steeds beoordeel ik mijn creaties op het gehoor en vergelijk ik met een aantal referenties. Maar door meten zijn die, op een aanzienlijk hoger niveau gekomen. Voor meten hoef je ook helemaal niet bang te zijn. Betweters, snijden zichzelf in de vingers, is mijn ervaring, niemand houdt van ze... Waarschuw even als ik "betweterig" overkom * Voor Mumsoft verduidelijkt. Edited 13 oktober 2012 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 oktober 2012 Report Share Posted 13 oktober 2012 (edited) Jack, ik ben het met je eens, natuurlijk is meten belangrijk, en hoe meer je kunt meten hoe beter. Helaas kun je (nog) niet alles meten. Ik heb de term meten=weten gebruikt, niet meten=betweten hoor. Zou je gaan meten aan het Rotel-loopwerk en dat afzetten tegen gemeten waarden van het blokkerdingetje, dan kom je daar misschien verschillen tegen. Zeggen die dan álles over hoe het klinkt? Denk het niet. But I bow out gracefully... M rc Edited 13 oktober 2012 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 oktober 2012 Report Share Posted 13 oktober 2012 Jack, ik ben het met je eens, natuurlijk is meten belangrijk, en hoe meer je kunt meten hoe beter. Helaas kun je (nog) niet alles meten. Ik heb de term meten=weten gebruikt, niet meten=betweten hoor. Zou je gaan meten aan het Rotel-loopwerk en dat afzetten tegen gemeten waarden van het blokkerdingetje, dan kom je daar misschien verschillen tegen. Zeggen die dan álles over hoe het klinkt? Denk het niet. Ik heb niet gezegt dat ik álles kan meten, wel veel meer dan zeg een jaartje terug. Dat moet je gewoon leren, gaat met vallen en opstaan, net als met al het andere. Laten we gewoon eens kijken wat wel kan, in plaats van dat eeuwige doemdenken, veel leuker, je bent nooit uitgeleerd. On-topic het kan zomaar zijn, dat het Blokker spelertje de CD's beter leest of een betere foutcorrectie heeft. Zou me niets verbazen. Andersom kan natuurlijk ook. Het Blokker spelertje introduceerd wat jitter of zo waardoor misschien het geluid wat meer "versmeerd" is. Zonder meten blijft het gissen Dat je niet àlles kan meten, ja dat zal zou zijn. Wie weet er nu wat "alles" is, wie kan dat omschrijven? Kortom denk in mogelijkheden, in plaats van beperkingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 13 oktober 2012 Author Report Share Posted 13 oktober 2012 De Rotel draait weer op volle toeren en tjaaa ,hij pakt alles;geeft nooit error aan ,wat een andere loopwerk dat ik in het verleden gebruikte( Micromega Drive one) constant deed. Zo gevoelig als de neten . Zag trouwens ook bij mijn reparateur een V-dac van Musical Fidelity voor 149.00 euro! ,waarvan hij zei dat dat echt geen troep is. Zou een leuk experiment zijn: Een Blokker dvd-spelertje als loopwerk met zo,n V-dacje , maar WEL met een superbekabeling (interlinks) en die dan laten aansturen door bv. een gerenommeerde buizenversterking en idem dito speakers. Rien . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts