goodtube Posted 16 juli 2015 Author Report Share Posted 16 juli 2015 Btw. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 juli 2015 Author Report Share Posted 16 juli 2015 (edited) Sovtek 5881 / 6L6WGC MatchedTF-1082 10+ stuks voorradig4€ 52,07 EH 12AU7 / ECC82TF-91 31 stuk(s) voorradig 4€ 42,31 EH 12AT7 / ECC81TF-910 Levertijd 3-6 werkdagen 2€ 19,50 EH 6922 / E88CCTF-926 Levertijd 3-6 werkdagen 2€ 20,83 Subtotaal € 134,71Verzending & Behandeling € 0,00Btw € 28,29 Eindtotaal€ 163,00 levertijd. ..even wachten dus Edited 16 juli 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 juli 2015 Report Share Posted 17 juli 2015 Ik heb de tijd. De ECC82 in de lijntrap van onze MCML05 vervangen door een "computer buis" een GE 6211A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 17 juli 2015 Author Report Share Posted 17 juli 2015 (edited) Het is eigenlijk ongekend hoeveel keuze er is mbt nieuw verkrijgbare buizen. De kleintjes die er nu op staan zijn zondermeer prima. De andere kant van het spectrum is dan de KT120 (KT150 passen niet die zijn helaas te breed). Daar tussenin zit een nieuwe KT66 van Tung Sol die ook de moeite is (op Marconi Osram gebaseerde anodes volgens Jacmusic) Dan heb je nog allerlei verschillende 6L6 kt66 kt77 6550 kt88 5881 7027 7581 7591 die weinig van elkaar verschillen (Russen een pot nat) en in basis veel gemeen hebben. Klankmatig zitten de verschillen in de nuances. De datasheets van new production tubes zijn gewoon kopieën van vroeger terwijl de buizen zeker niet hetzelfde zijn. Daar maken ze zich lekker vanaf. Toch is de UL40-S2 prima te voicen middels de eindbuizen. Met verschillende voorbuizen bereik ik minder grote verschillen. Het type fasedraaier is daarvan de oorzaak (wat ik prima vind). Ondertussen verzamel ik wel steeds meer buizen op deze manier. Sommigen gaan via marktplaats weer weg. Hoort bij de hobby. Edited 17 juli 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juli 2015 Report Share Posted 19 juli 2015 Mooi buisje de GE 6211A. Ooit een tip van KT88. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 19 juli 2015 Report Share Posted 19 juli 2015 Buisjes zijn leuk. Ik heb hier een mono Leak a7 versterkertje met Tung-sol buizen,dat ding klinkt heel behoorlijk. Ik zou er daar nog wel eentje van willen hebben,dan heb ik een leuke set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2015 Author Report Share Posted 19 juli 2015 Bij bepaalde muziek komt de ST schakeling niet goed tot z'n recht. Nu is die schakeling natuurlijk een compromis -die ik overigens weinig door derden zie toegepast- opvallend. Ik heb er een haatliefde verhouding mee. Neem de track "wasting time" van Jack Johnson. De snelle basloopjes worden een smerige brei... Huppakee. ST schakeling buiten spel gezet en Quick & dirty de 100k stop weerstanden van grid1 overbrugd met een draad. Nu al beter. Vervolgens de schermrooster weerstanden verkleind van 1k naar 130 ohm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 juli 2015 Report Share Posted 19 juli 2015 (edited) Ik heb al bewust een tijd de versterker in ultra lineair staan. Gewoon omdat het idee heb dat moderne power beams daar het best tot hun recht komen. Het hoeft van mij allemaal niet zo verfijnd en gladjes te klinken. Nee een versterker moet ook bruut en snel kunnen reageren. Bovendien onze luidsprekers kunnen makkelijk daarmee omgaan. Edited 19 juli 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2015 Author Report Share Posted 19 juli 2015 Ja Jack. Dit gaat zelfs beter. Dan maar wat minder verfijning -die ten koste gaat van een stuk muzikaliteit- Klankkleur is beter zo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 juli 2015 Author Report Share Posted 19 juli 2015 (edited) Klinkt weer eens heel aannemelijk. De veranderingen van de laatste tijd, chronologisch vanaf mei a) H-tegel direct onder de versterker. De DAC profiteert er verder niet van mee. Streaming software MPD op een klein netbookje zonder draaiende onderdelen. c) 6922 Gold Lion Genalex in de stuurtrap. d) Koppelcondensatoren 0,44 uF Wima FKP1 en beide C3 standaard Epcos. e) Sovtek current production 6n3ce/6p3se (die n is een pi) beam tetrodes. f) 2 stuks Jensen Copperfoil die werkloos waren ingezet parallel aan de 330 uF voeding C's g) Speakers 60 cm boven de vloer op massieve toren van per toren 8 betonblokken 15x15x30cm. 1 meter uit de achterkant. Ingedraaid vanwege de erker h) UL40-S2 in Ultra Lineair zonder verdere tegenkoppeling. i) schermroosterweerstanden 1K//150 = 130 Ohm j) grid stop weerstanden eindbuizen 1 KOhm k) DC offset filter teruggeplaatst. Schakelbaar, dat wel. Dit filter maakt de voedingstrafo muisstil. Heb hier teveel DC op het lichtnet waardoor een ringkerntrafo gaat brommen. Wat diodes vreten die dc op en 2 elco's laten de AC door. Doeltreffend. Verder de versterker is NIET middels meetapparatuur afgereld en ik heb ook geen idee van hoeveel russtroom ik heb ingesteld want mijn multimeter is buiten de deur. Bias is in elk geval laag genoeg. De EH6922 buizen deden het altijd al goed. Nu de versterker weer gewoon in UL staat voldoen de duurdere GL 6922's uitmuntend. (daarvan vond ik in Supertriode het laag minder dan bij toepassing van de EH's) Optisch allemaal hetzelfde die buizen maar ik vermoed dat inwendige materialen anders zijn. Ik gaf de GL's nog een kans en ze zitten dus nog in de voeten. Edited 20 juli 2015 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 juli 2015 Author Report Share Posted 20 juli 2015 The magic is back Mooie sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 augustus 2015 Report Share Posted 1 augustus 2015 Paar dagen met Sovtek 5881 buisjes aan het spelen. Mooi geluid, ik meet een fraai evenwichtig even en oneven harmonischen spectrum, lage vervorming. Mooie buis, in ultra lineair. Voor 17€75 per stuk worden ze ook nog gematched. Zal niet in élke versterker kunnen vanwege lagere anode dissipatie . Maar in de UL-40S2 op 50ma gaat het goed en zit je bijna letterlijk voor een dubbeltje..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2015 Author Report Share Posted 2 augustus 2015 Het maakt me nu toch wel nieuwsgierig naar sommige 6l6gc typen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 augustus 2015 Report Share Posted 2 augustus 2015 Er zijn er genoeg, ook NOS. Toch verwacht ik dat deze Sovteks zeker zo goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 augustus 2015 Author Share Posted 5 augustus 2015 · Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Gaan we weer.... Mijn spamfilter laat het afweten Link to comment
Tubejack Posted 5 augustus 2015 Share Posted 5 augustus 2015 · Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Komkommer tijd Link to comment
Guest Posted 5 augustus 2015 Share Posted 5 augustus 2015 · Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Hidden 7 augustus 2015 - Spamkam door het topic gehaald Muizenissen Link to comment
Tubejack Posted 6 augustus 2015 Report Share Posted 6 augustus 2015 (edited) Er staat nu een Rotel RT-990BX op Classic FM via de Zigoo kabel. De voorversterker is een Optonica SO-9100 dat is er een met Fet' s dat zijn "buizen" maar dan zonder gloeidraden. Vervorming is extreem laag en dan ook nog van de soort die ons oren prettig vind. Eind versterker is de bekende UL-40S2 met 5881 buizen. Het klinkt "echt" je hoort b.v. het "paardenhaar" van de strijkstok. Ook al hou je niet van klassiek, is het toch genieten! Edited 7 augustus 2015 by Moderator2 topic is gesplitst, deze hoort nog hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 augustus 2015 Author Report Share Posted 6 augustus 2015 Zijn best goed hè die 5881... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 augustus 2015 Report Share Posted 6 augustus 2015 Zijn best goed hè die 5881... Ze zijn prima Goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 7 augustus 2015 Share Posted 7 augustus 2015 · Hidden 7 augustus 2015 - No reason given Hidden 7 augustus 2015 - No reason given Dit topic is tijdelijk gesloten wegens onderhoudswerkzaamheden. Moderator2 Link to comment
goodtube Posted 7 augustus 2015 Author Report Share Posted 7 augustus 2015 PS Jack die lokale tegenkoppeling die je noemt is van aftakking naar schermrooster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 augustus 2015 Report Share Posted 8 augustus 2015 D PS Jack die lokale tegenkoppeling die je noemt is van aftakking naar schermrooster. Dat klopt en in dit geval is het G2 wat staat voor Grid 2 een EL34 heeft maar liefst 3 scherm roosters of G1 t/m G3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2015 Report Share Posted 8 augustus 2015 (edited) D Dat klopt en in dit geval is het G2 wat staat voor Grid 2 een EL34 heeft maar liefst 3 scherm roosters of G1 t/m G3 Foei Jack. Van jou verwacht ik toch dat je beter weet Edited 8 augustus 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 augustus 2015 Report Share Posted 8 augustus 2015 (edited) Wat is er mis dan aan Pjort ? Ze heten ook toch zo? Kijk maar bij deze EL34 die heeft aansluiting G1 t/m G3 Dat ze het ook schermrooster, stuurrooster of broodrooster noemen prima toch https://en.wikipedia.org/wiki/Control_grid Wat ik al zei :'komkommertijd" Edited 8 augustus 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts