goodtube Posted 6 februari 2016 Author Report Share Posted 6 februari 2016 Voorlopig -zeg ik met een knipoog- wel even uitgespeeld met die load line. Anodeweerstand ca 37K Kathodeweerstand 470 Ohm Alle overbodige spulletjes weggelaten en op een paar weerstanden na is de ul40-s2 uitgerust met de standaard componenten. De koppelcondensatoren zijn Jensen koper. Buis bezetting: 6550 in triode. Philips SQ E88CC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 februari 2016 Report Share Posted 6 februari 2016 Gefeliciteerd en nu de kast dicht laten en genieten GoodTube Bij mij 6550 in supertriode 6N23P-EV Koppelcondensatoren AUDYN TRUE COPPER CAP Voor de rest standaard. Deze versterker laat microdetails horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 februari 2016 Author Report Share Posted 7 februari 2016 Gefeliciteerd en nu de kast dicht laten en genieten GoodTube Bij mij 6550 in supertriode 6N23P-EV Koppelcondensatoren AUDYN TRUE COPPER CAP Voor de rest standaard. Deze versterker laat microdetails horen 470 is toch nog 680 geworden. Het was iets te soft. Spanningen daarmee mooie waarden 145 V en -3.5 Dit is mooi zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 februari 2016 Author Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) Resumé voor de UL40-S2 (dat rijmt)Heb je deze versterker en heb je de voedingsweerstanden R33 en R34 (15K) vervangen door de MEC'S 50 elektronische smoorspoeltjes dan steigt de spanning voor de voortrap van 275 naar 345 Volt.Voor de UL40-S2 is de modificatie Tentlabs/ Vanderveen met MEC50 niet opvallend gepubliceerd. Maar het is een hele mooie! Zie hun websites. In het gepubliceerde voorbeeld wordt deze versterker genoemd.Je kunt deze MEC's plaatsen zonder verdere aanpassingen.Maar mijn inziens wordt het nog mooier met een paar andere of extra weerstanden. Je benut dan de hogere spanning beter door ook de stroom evenredig groter te maken. De 6922 of e88cc heeft die ruimte.Heb je de weerstanden R6 en R7 destijds 1K2 gemaakt in plaats van de oorspronkelijke 680 Ohm dan kun je deze 680 weer terug plaatsen.edit: maar je kunt de 1K2 ook gerust laten zitten en JUIST de anodeweerstanden verkleinen. De stroom gaat dan omhoog en de grafiek (belastinglijn) van de 6922 loopt dan behoorlijk lineair. Een punt van ca 9 mA naar ca 330V trekken en je ziet dat de roosterlijnen -4 a -5 Volt (dat is het werkgebied) met 90 graden gekruisd worden.Om dit te bereiken zet je aan elk van de 4 stuks 47K anodeweerstanden parallel een 180K weerstand (minstens 1 Watt). Dit is een snelle modificatie die in enkele minuten is uit te voeren.De EL34 in triode klinkt dan al zo mooi dat een 6550 niet eens nodig is. Uiteraard kan die buis ook gewoon.Bij mij speelt de 6550 in triode waanzinnig. Edited 2 maart 2016 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) En hier het eindresultaat van GoodTube zijn versterker. Hij vertelde me, dat hij hem voorlopig dicht houd Om het plaatje even compleet te maken links bovenaan zie je ook nog een Tent dac. Hier een oude HP laptop die met een M2Tech HiFace is verbonden met de dac, de streaming software ( Debian en MPD) staat up een USB stick en data komt vanaf het netwerk. Edited 8 februari 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Hè wat jammer, het was juist zo'n aardig draadje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 Cool Jack! Goodtube is goed bezig, dat ziet er fijn uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 februari 2016 Author Report Share Posted 7 februari 2016 Cool Jack! Goodtube is goed bezig, dat ziet er fijn uit! Wat een zooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 februari 2016 Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) Wat een zooi Hier een foto van mijn binnenwerk, is inmiddels ietsje netter Die Audyn koperfolie raad ik iedereen af. Je hoort echt heel veel. Ze zijn totaal niet vergeving gezind zoals een koper in olie meer is. Maar als het dan ook goed is dan is het genieten. Ik heb een beetje "haat liefde verhouding" met die dingen. Ik weet het nog niet. Voorlopig, dicht die klep! dan zie je er niks van Edited 8 februari 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 februari 2016 Author Report Share Posted 7 februari 2016 (edited) C's klinken beter als ze vast zitten Ik kom me bed nie in. Jammer dat je op de foto niet kunt horen -en zelfs niet kunt zien- hoe het klinkt. Voorheen klonk het soms ook zeer goed en na wat gepruts klonk het dan weer minder maar dan duurde het even voordat die bevinding werd geconstateerd Edited 7 februari 2016 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 C's klinken beter als ze vast zitten Ik kom me bed nie in. [...] Voorheen klonk het soms ook zeer goed en na wat gepruts klonk het dan weer minder maar dan duurde het even voordat die bevinding werd geconstateerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 februari 2016 Report Share Posted 8 februari 2016 Het verhaal iets completer gemaakt. GoodTube, veel plezier ermee Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 februari 2016 Author Report Share Posted 8 februari 2016 Het verhaal iets completer gemaakt. GoodTube, veel plezier ermee Gelezen. De Jensen doen het hier wat mij betreft nu beter dan de standaard MKP's. Het lijkt erop dat ze pas een meerwaarde hebben wanneer de rest eromheen ook goed staat. Ik bedoel het is nu al erg mooi gewoon met EL34 in triode. Genoeg details, levendigheid, kracht (!!) dat het niet nodig is te gaan tube rollen. Regelmatig klinkt het alsof het echt is. Die ervaring is van vannacht en ik was niet bezopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 februari 2016 Author Report Share Posted 8 februari 2016 Dat is ook mijn ervaring. Misschien wil TL 200 wel weer een keer komen luisteren voor een tweede kijk op de zaak? Gefeliciteerd in ieder geval. Ik zal eens inseinen wellicht spiekt TL wel mee Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Gisteravond in de late uurtjes wederom genoten. 6550 erin. Het klinkt vergelijkbaar met EL34 maar het laag klinkt wat schoner. Met beide type buizen is een goede weergave te bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Hier een foto van mijn binnenwerk, is inmiddels ietsje netter Die Audyn koperfolie raad ik iedereen af. Je hoort echt heel veel. Ze zijn totaal niet vergeving gezind zoals een koper in olie meer is. ... Ik ben benieuwd. Best betaalbaar die Audyn en ook nog eens MKP dus lijkt me een hele verstandige keuze. Misschien is het leuk ze eens naast elkaar te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2016 Report Share Posted 9 februari 2016 Zou ik niet doen Goodtube ik haal ze eruit. M.i. mooi in een phono trap in het begin waar je alle micro informatie wilt Ik heb Jensen koperfolie in olie besteld. Dezelfde die jij gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Haha. Ik zou juist nieuwsgierig zijn naar de zilveren van jensen maar die zijn een pak duurder. Mundorf silver in oil heeft ook mijn nieuwsgierigheid gewekt evenals de HT beeswax maar goed. Het is wel even genoeg zo. Vcap en duelund vind ik veel te duur. Dat is wel top Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Share Posted 9 februari 2016 (edited) · Hidden 9 februari 2016 - dubbel door ongeduld Hidden 9 februari 2016 - dubbel door ongeduld Dubbel. Forum traagheid Edited 9 februari 2016 by goodtube Link to comment
Tubejack Posted 9 februari 2016 Report Share Posted 9 februari 2016 Haha. Ik zou juist nieuwsgierig zijn naar de zilveren van jensen maar die zijn een pak duurder. Mundorf silver in oil heeft ook mijn nieuwsgierigheid gewekt evenals de HT beeswax maar goed. Het is wel even genoeg zo. Vcap en duelund vind ik veel te duur. Dat is wel top Nee zilver wordt hier m.i. ook te scherp. Aluminium papier in olie kan m.i. weer prima. Vcap etc vind ik ook veel te duur. Ik heb nog Russische teflon liggen van 0,33uF die zijn wel immens groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Oeps de Jensen Silver is net zo duur als vcap. Amplimo heeft ze. Wat dan een goede zou kunnen zijn is de copperfoil in koperen huls. Ongeveer dubbele prijs. Daarvan is het hoog iets beter. Voorlopig houd ik de knip dicht. Ik wil wel een keer een andere hobby bak maken. Wellicht iets met de gitaar trafo's van Menno Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Ik heb nog Russische teflon liggen van 0,33uF die zijn wel immens groot Heb je die Red Bull blikken al eens quick & dirty aangesloten gehad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2016 Report Share Posted 9 februari 2016 Nee nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 februari 2016 Author Report Share Posted 9 februari 2016 Zou ik niet doen Goodtube ik haal ze eruit. M.i. mooi in een phono trap in het begin waar je alle micro informatie wilt Ik heb Jensen koperfolie in olie besteld. Dezelfde die jij gebruikt Streep (outer foil) naar de voortrap. De leesrichting vd tekst loopt bij mij dan niet in de richting van het signaal. Ik heb dat eens gemeld bij de firma in Denemarken. Ze zouden het in groep gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 februari 2016 Report Share Posted 9 februari 2016 Bedankt voor de tip. De plaatjes staan ook weer online. Was vandaag aan het pielen met een nieuwe firewall. Poort 80 stond niet goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts