kappa7 Posted 19 oktober 2021 Report Share Posted 19 oktober 2021 Leuk project Jack, Schema ziet er netjes uit met al die constante stroom bronnen, de DN2540 is daar erg mooi voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 oktober 2021 Report Share Posted 30 oktober 2021 (edited) Mijn VDV SE-10 wat verder getweaked R12 veranderd van 2 watt metaalfilm naar koolstoffilm. Dit is het versimpelde schema van deze versterker. R12 zit direct in de uitgang en terugkoppeling. Behoorlijk bepalend voor het geluid. Ik heb het idee dat door het koolstof, het laatste beetje digitale "hardheid" dat uit de meeste delta sigma dac's komt verdwijnt. De vervorming van deze versterker met KT-77 buizen is voor buizen begrippen ultra laag zo'n 0,0022....0,0033% 1 watt in 4Ω. Dat is 40% beter dan het originele ontwerp. Het heeft daarom zin om de best denkbare delta sigma dac aan te sluiten. Die kan optimaal presteren. Je hoor veel kleine details zonder scherpte. Het grappige is dat ik met beide technieken. Veel tegen koppeling (hier 100%) en delta sigma nog niet zo lang geleden helemaal niks had.... Soms wordt door je eigen voor oordelen ingehaald. Je bent nooit te oud om wat te leren Edited 30 oktober 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 oktober 2021 Report Share Posted 30 oktober 2021 (edited) On 17-12-2020 at 21:24, vogel said: Dubbel Edited 30 oktober 2021 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 18 november 2021 Report Share Posted 18 november 2021 (edited) On 27-2-2021 at 22:37, Vinyl_Fuchs said: Iemand hier bekend met Hay Kockelmans/ Hay-End Audio? Is de laatste maanden verdacht stil op zijn site. Geen FB/ instagram etc. meer. ??? Hopelijk niks ernstig. Hij is weer boven water. Schijnbaar druk geweest met verhuizing. http://www.hayendaudio.nl/ Edited 19 november 2021 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 november 2021 Report Share Posted 21 november 2021 Ik ben er wel eens geweest en ik dacht eigenlijk dat hij net verhuist was. Ik had wel de indruk dat hij aan een nieuwe luisterkamer toe was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 mei 2022 Report Share Posted 12 mei 2022 Ook de NOS buizen zijn onderhevig aan inflatie. Was net op ebay aan het kijken tegen welke prijzen GE VT4c aangeboden worden: oef. Blij met mijn aangelegde voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 12 mei 2022 Report Share Posted 12 mei 2022 Ja ik ben er zelfs een beetje verbolgen over. Goed dat ik de komende twintig jaar voorzien ben. En wat over is, is tegen die tijd goud waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 12 mei 2022 Report Share Posted 12 mei 2022 Dit geldt natuurlijk voor veel vintage spul: vroeger met oud ijzer meegegeven/ naar de sloop/ stort gebracht. Vespa scooters of HD WLA 750's, vinyl, glaswerk/ servies, audio-apparatuur, etc. Vandaar dat ik zelden iets weggooi. Van mijn schoonvader kreeg ik deze summiere handleiding van een oude Italiaanse compressor die hij me jaren geleden reeds geschonken had. Kan ik wel waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 mei 2022 Report Share Posted 27 mei 2022 Een buisje cccp 6h2311 kaduuk in de phonotrap ,gelukkig had ik nog een setje Jan Philips 6922 liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 28 mei 2022 Report Share Posted 28 mei 2022 Ik hoop dat ze mooi klinken Groovy. Tip EH 6922. Je kunt gewoon de goedkoopste nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 mei 2022 Report Share Posted 28 mei 2022 Jawel die klinken ook mooi, ik heb ook nog een Tronal ecc88-6dj8 op reserve. Dank voor de tip Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 On 28-5-2022 at 13:35, Tubejack said: Ik hoop dat ze mooi klinken Groovy. Tip EH 6922. Je kunt gewoon de goedkoopste nemen. Volgens mij zijn die niet meer leverbaar vanwege de Ukraine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 (edited) 34 minutes ago, carl said: Volgens mij zijn die niet meer leverbaar vanwege de Ukraine. Jawel hoor, al zal de overgebleven voorraad minder en duurder worden omdat er geen nieuw spul meer komt. https://www.tonefactory.nl/catalogsearch/result/?q=e88cc Alternatief is: JJ E88CC. Je kunt dus gewoon lekker doorspelen. Edited 1 juni 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 (edited) Maar veel van die buizen worden toch allemaal in dezelfde fabrieken gemaakt? Fabrieken die ook in Rusland en Oekraïne staan of vergis ik me daar in? Ik zit meer aan de NOS kant en zie prijzen van buizen wel oplopen, net als mijn boodschappen. Ik heb deze week nog 8 stuks Russische 6c33c besteld, eerder dit jaar had ik er al tien besteld. Overal zijn die al in prijs verdubbeld. Ik kon nog één zaak vinden waar ze relatief goedkoop waren. Ik zie de prijzen van NOS tesla E88cc ook flink oplopen. Ik kan de komende vijftien jaar vooruit met al mijn buizen. Het meeste gelukkig vorig jaar ingekocht. Maar zoiets moet je doen als je honkvast wilt blijven. Edited 1 juni 2022 by Mediator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 Cock heett nog een voorraad buizen mocht nood aan de man of vrouw zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 Mooi zo Ivan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 Gold balanced is helaas niet beschikbaar Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 (edited) 19 hours ago, Mediator said: Maar veel van die buizen worden toch allemaal in dezelfde fabrieken gemaakt? In Rusland wel ja. Maar er zijn veel meer landen die buizen produceren. Wat NOS en JAN betreft, nieuwe buizen vind ik meestal net zo goed of zelfs beter. Er zitten natuurlijk wel een paar pareltjes tussen, als je er verstand van hebt. Maar de meeste mooie buizen, die ik 10 ...20 jaar op de radiomarkt kocht zijn al decennia niet meer te koop. Mensen maken elkaar ook een beetje gek. De markt reageert daar op. Er zijn genoeg alternatieven. Laat Rusland lekker zijn buizen houden Edited 2 juni 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 (edited) 2 hours ago, carl said: Gold balanced is helaas niet beschikbaar Jack. Als je even zoekt dan vind je het wel. https://btb-elektronik.de/suche/?searchterm=e88cc En anders hier https://www.jukebox-revival.eu/catalogsearch/result/?q=e88cc Vraagje heb je vergulde buisvoeten in je CJ ? anders kun je net zo goed gewone nemen. Edited 1 juni 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 2 hours ago, Tubejack said: In Rusland wel ja. Maar er zijn veel meer landen die buizen produceren. Wat NOS en JAN betreft, nieuwe buizen vind ik meestal net zo goed of zelfs beter. Er zitten natuurlijk wel een paar pareltjes tussen, als je er verstand van hebt. Maar de meeste mooie buizen, die ik 10 ...20 jaar op de radiomarkt kocht zijn al decennia niet meer te koop. Mensen maken elkaar een beetje gek. Net als dat met het WC papier De markt reageert daar op. Er zijn genoeg alternatieven. Laat Rusland lekker zijn buizen houden Hey Tubejack, Ok helder dus gelukkig voor buizenminnend Nederland zijn er meer locaties waar buizen worden gemaakt. Maar vraag een aanbod leert dat prijzen misschien nu wel kunnen stijgen. Voor de Russische 6c33c zijn geen alternatieven. Die buis wordt in de Russische MIG gebruikt dus misschien als ik er genoeg koop al die MIGs aan de grond blijven gna gna. Maar ik kan echt heel lang vooruit met die buizen die ik nu heb. Ik gebruik zelf ook E88cc en zweer bij NOS Tesla. De apparatuur reageert er gewoon heel goed op en mijn oren ook. Neutraal, gecontroleerd, mooi middengebied en toch iets van buizen karakter erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 (edited) 2 hours ago, Mediator said: Ik gebruik zelf ook E88cc en zweer bij NOS Tesla. De apparatuur reageert er gewoon heel goed op en mijn oren ook. Neutraal, gecontroleerd, mooi middengebied en toch iets van buizen karakter erin. Volgens mij eerder geschreven Tesla is prima, maar niet alles van Tesla. Sommige hebben een gold plated frame grid. Zie https://jacmusic.com/techcorner/ARTICLES/English/Portraits/E88CC/E88CC-TESLA-MIL/E88CC-TESLA-Index.htm Vervelend als je aan één buizen type vast zit misschien toch nog wat extra inslaan ? https://www.reichelt.nl/nl/nl/elektronenroehre-leistungsroehre-septar-7-pol-6-3-12-6-v-tube-6c33c-b-p259769.html Edit, ik lees nu, dat je er al genoeg hebt Edited 1 juni 2022 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediator Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 Hey Tubejack, Het meeste dat ik heb is die met gold framegrid en gold pootjes en gekruiste zwaarden. Ik heb een paar sets zonder al het goud en zwaarden. Ik heb die laatste nog nooit geprobeerd maar daar kom ik eigenlijk ook niet aan toe. Die 6c33c kocht ik vorig jaar nog voor 4 tientjes per stuk. Nu zijn ze overal 70 tot 80 euro. Ik heb mijn laatste aankoop nog 47,50 betaald en krijg die morgen geleverd. Op acht buizen schelen dit soort prijs stijgingen behoorlijk wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 Ik ga het morgen proberen Jack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 juni 2022 Report Share Posted 1 juni 2022 18 minutes ago, Mediator said: Hey Tubejack, Het meeste dat ik heb is die met gold framegrid en gold pootjes en gekruiste zwaarden. Ik heb een paar sets zonder al het goud en zwaarden. Ik heb die laatste nog nooit geprobeerd maar daar kom ik eigenlijk ook niet aan toe. Die 6c33c kocht ik vorig jaar nog voor 4 tientjes per stuk. Nu zijn ze overal 70 tot 80 euro. Ik heb mijn laatste aankoop nog 47,50 betaald en krijg die morgen geleverd. Op acht buizen schelen dit soort prijs stijgingen behoorlijk wat. Mooi spul. Ja de prijzen van sommige buizen gaan wel heel snel omhoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2022 Report Share Posted 6 juni 2022 Kennelijk een nieuwe levering want ik heb ze net besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts