Ove Rickland Posted 23 december 2024 Report Share Posted 23 december 2024 On 17-11-2024 at 17:43, Edje2 said: Het nadeel van de uk is dat de het verzenden eeuwig duurt door tussenkomst van de douane. En daarnaast krijg je een draai om je oren van die club omdat je nog een keer de btw kunt afdragen plus afhandeling van de bezorgdienst. Op zo’n klein bedrag werkt kopen in de uk zonder btw ook niet. Wanneer de verzender op het douaneformulier vermeldt dat de waarde onder euro of GBP 20 blijft, komt het doorgaans snel aan en zonder btw of inklaringskosten. Dat is mijn ervaring althans met lp's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 23 december 2024 Report Share Posted 23 december 2024 Ik ben bang dat dat verleden tijd is Ove. Sinds kort gaat elk pakket uit de UK langs de douane, hoe klein het bedrag ook, zie: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu#:~:text=Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU&text=Die moet u altijd betalen,een verlaagd tarief van 9%.&text=Is uw aankoopbedrag € 150,Dan betaalt u ook invoerrechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 23 december 2024 Report Share Posted 23 december 2024 1 hour ago, Edje2 said: Ik ben bang dat dat verleden tijd is Ove. Sinds kort gaat elk pakket uit de UK langs de douane, hoe klein het bedrag ook, zie: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-als-ik-een-pakket-bestel-buiten-de-eu#:~:text=Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU&text=Die moet u altijd betalen,een verlaagd tarief van 9%.&text=Is uw aankoopbedrag € 150,Dan betaalt u ook invoerrechten. Mijn ervaring is toch anders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 7 hours ago, Ove Rickland said: Mijn ervaring is toch anders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
analoogfreak Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 2 hours ago, Tubejack said: Welke site is dit? Mijn ervaring is dat je wel moet betalen. BTW en soms ook invoerrechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 Als het bedrijf waar je besteld een EU nummer heeft aangevraagd dan kan zij de belasting direct voldoen en krijg je geen naheffing. Dat zie je ook op Alie expres, als daar staat incl VAT dan is de EU invoerbelasting al voldaan, het product moet dan wel ook een vooraankondiging hebben gehad voor dat het op de post gaat. De vervoerder (Douane) herkent dan de code en zet het product in een keer door. Is de code niet aanwezig dan krijg je bericht thuis of je de belasting nog even wil voldoen met daarbovenop de handeling fee van ergens tussen de 10 en 20 euro afhankelijk van de vervoerder. Daarna wordt je product pas thuis afgeleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 Wel goed op de kleine lettertjes letten, want het is maar tot 150,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 (edited) 47 minutes ago, Duclaasie said: Wel goed op de kleine lettertjes letten, want het is maar tot 150,- Zo klein zijn die lettertjes niet. Dan bestel je toch in 2x je LP's.... Edited 24 december 2024 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 1 hour ago, Tubejack said: Zo klein zijn die lettertjes niet. Dan bestel je toch in 2x je LP's.... Uiteraard, dan is het geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 december 2024 Report Share Posted 24 december 2024 Ik moet eerlijk zeggen dat ik onlangs geen lp’s heb besteld in de uk. Vond het al jammer, want daar is het meeste aanbod. Zal het nog eens proberen, dank voor de tips! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 hours ago Report Share Posted 19 hours ago Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 hours ago Report Share Posted 18 hours ago On 24-12-2024 at 16:14, Edje2 said: Ik moet eerlijk zeggen dat ik onlangs geen lp’s heb besteld in de uk. Vond het al jammer, want daar is het meeste aanbod. Zal het nog eens proberen, dank voor de tips! Ik bestel bij JPC.de Volgens mij hebben ze alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 hours ago Report Share Posted 17 hours ago Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 14 hours ago Report Share Posted 14 hours ago 3 hours ago, carl said: Ik bestel bij JPC.de Volgens mij hebben ze alles. Dat is alleen nieuw vinyl Carl. Voor tweedehands kun je in de uk heel goed terecht, maar dat werkt dus niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago 6 nieuwe buizen nu al 1 defect Gaat lekker ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago (edited) 28 minutes ago, Tubejack said: 6 nieuwe buizen nu al 1 defect Gaat lekker ... Ik heb er 8 gekocht Jack. Voor de reserve maar zou je adviseren ze even een maandje te laten branden? Edited 12 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago (edited) 7 minutes ago, carl said: Ik heb er 8 gekocht Jack. Voor de reserve maar zou je adviseren ze even een maandje te laten branden? Dat is slim Carl. Ik heb de afgelopen 25 jaar zelden meegemaakt, dat ik na een paar dagen al een defecte buis had. Maar zal je het net zien... Garantie? tot de deur waarschijnlijk. Heb je dat filmpje van Grimm Audio ook gezien. Sympathiek man die Peter Willenswaard 1x les van gehad. Geeft eigenlijk nooit een cursus of reviews zover ik weet. Is een voorstander van "less =more" Edited 12 hours ago by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago (edited) Toch vind ik de Ayre 5 p ex die ik nu heb, beter klinken dan de Grimm PW 1 Jack. Heb ze ook na elkaar bij mij thuis gehoord. Is wel mijn geluid. Enige nadeel is dat de knop voor impedantie erg lastig zit bij de Ayre. Hij moet daarvoor uit het Rack. Binnenkort maakt Cock voor mij een gebalanceerde kabel. Dan maak ik een paar plugjes om de impedanties makkelijker te kunnen verzetten. Ik heb nu de idee 47.000 bij jazz en 1.000 bij klassiek (piano). Misschien is iets er tussen wel ideaal 10.000 of 22.000? Ik ben alleen thuis vannacht. Dat wordt een glas cognac (bij uitzondering). Edited 12 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago (edited) 23 minutes ago, carl said: Toch vind ik de Ayre 5 p ex die ik nu heb, beter klinken dan de Grimm PW 1 Jack. Dat is mooi Carl terwijl ik een Ayre 5 p ex duur vind, voor wat je krijgt. Zit wel in een fraaie behuizing. Maar ik zie liever mijn centen besteed aan techniek. Wat ik verder opmerkelijk vond in het interview. Geen buizen maar FETS en opamps in een Grimm PW1 dat is m.i. wel een hele ommezwaai. Edited 12 hours ago by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 hours ago Report Share Posted 12 hours ago (edited) Gezien de klank vind ik hem in vergelijking met de concurrentie echt niet duur Jack. En ik heb hem bovendien tweede hands gekocht. Voor mij echt de ideale phonotrap. Erg knap ontwerp en inderdaad oerdegelijk gebouwd. Dezelfde phonotrap zat eigenlijk in de voorversterker van Roger. Nam ook alleen maar genoegen met het allerbeste. Volgens Onno klinkt de Ayre gebalanceerd nog net wat dynamischer. Edited 11 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 hours ago Report Share Posted 11 hours ago (edited) Ik heb geen ideale phono-trap Carl. Wel een paar leuke, ook een met gebalanceerd in en uit. Maar zolang ik geen draaitafel of versterker heb met gebalanceerde aansluitingen heb, heeft het niet zoveel nut Edited 3 hours ago by Tubejack typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 hours ago Report Share Posted 11 hours ago (edited) Ik ben niet zo van het wisselen Jack en wil mijn kinderen niet al te veel spullen nalaten. Tot en met de phono versterker wordt het signaal volledig gebalanceerd verwerkt. Dat heeft zo zijn voordelen. Ik kan me nog goed een demo herinneren bij Henk met Rolf Kelch van Blue Amp. Die overtuigde me wel. Overigens nu een demo LP van B&W uit 1978 aanstaan. Heel erg leuk! Edited 11 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 8 hours ago, carl said: Ik ben niet zo van het wisselen Jack en wil mijn kinderen niet al te veel spullen nalaten. Tot en met de phono versterker wordt het signaal volledig gebalanceerd verwerkt. Dat heeft zo zijn voordelen. Ik kan me nog goed een demo herinneren bij Henk met Rolf Kelch van Blue Amp. Die overtuigde me wel. Overigens nu een demo LP van B&W uit 1978 aanstaan. Heel erg leuk! Ik vind het de moeite waard om dingen zelf uit te zoeken, dan krijg je al gauw wat meer spullen. Meestal vinden die wel weer een liefhebber. Zo heb ik zeker een half jaar 2 versterkers vergeleken. De 1 minimalistisch maar met de allerbeste onderdelen, die je zelden in een commercieel apparaat zult zien. En 1 met veel hulp electronica. Ze klinken allebei op hun eigen manier fantastisch. Maar het is net wat je van een buizen versterker verwacht. Wil je een "warm geluid" dan is de minimalistische versterker waarschijnlijk je keus, Wil je "veel kleine details" dan is het fijn dat electronica daarbij helpt. Wat phono-trappen betreft vind ik eigenlijk, dat die niet moeten "klinken". Ze moeten gewoon nauwkeurig de RIAA curve volgen en het signaal zonder ruis uit de groeven versterken, meer niet. Dat het in de praktijk anders is, -weet ik- toch vind ik aangesloten op de minimalistische versterker de verschillen ook weer niet heel erg groot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts