goodtube Posted 20 maart 2016 Author Report Share Posted 20 maart 2016 (edited) Een van de kt88 gaf altijd al wat eigenaardigheid. In triode geen probleem naar in UL is direct na het koud inschakelen een schermrooster weerstand uitgefikt. Die verdachte buis had ik al gemarkeerd. Nu is ie goed voor het museum. Ik heb er nog 3. Mooi voor iemand die een setje zoekt voor een SET. Dan hebt ie er eentje op reserve..... De boel staat in ST. Er is een extra 330 uF elco in de voeding gezet en die is met MKP10 1.0 uF overbrugd. Dat heb ik ook gedaan bij de 2 axiale voedingscondensatoren van 47 uF. Dit geeft een beter HF gedrag. Voor de rest is het wel aardig zo. Ik wil nog andere koppelcondensatoren die analytisch weergeven. Die eigenschap heeft mij voorkeur. Omwille van de ruimte zitten er nu Russische pio's in. De K40y. Edited 20 maart 2016 by goodtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 maart 2016 Report Share Posted 22 maart 2016 Die dure Psvane Goodtube ? Ik koop ze niet meer. Je kunt m.i. je versterker meer analytisch laten klinken met Audyn True Copper caps Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 juni 2016 Author Report Share Posted 12 juni 2016 Van een industriële print gehaald: icel ppa condensatoren 1 uF en als koppelcondensator geplaatst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 14 juni 2016 Report Share Posted 14 juni 2016 En bevalt het Goodtube? Na mijn laatste update met Jensen papier in olie condensatoren heb ik weinig wensen meer. Wat fijn zou zijn is een ietsje hogere dempingsfactor. Voor de rest vrijwel perfect Je kunt er uren, dagen, weken naar luisteren en helemaal opgaan in de muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 juli 2016 Report Share Posted 11 juli 2016 Ik zoek voor een bepaald type buis een vervanging (bijvoorbeeld EF800). Bestaat er een website of database waarin ik kan opzoeken welke andere buistypen hiermee uitwisselbaar zijn (bijvoorbeeld EF184). Al was het maar om te weten dat in elk geval de voetjes (pinnen) hetzelfde zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 juli 2016 Report Share Posted 11 juli 2016 Tuurlijk Ove http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 11 juli 2016 Report Share Posted 11 juli 2016 Tuurlijk Ove http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php Bedankt: zoiets bedoelde ik inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 oktober 2016 Author Report Share Posted 2 oktober 2016 Huidige setup al een tijdje: Jensen pio koppel c's EL34 in triode. Schermroosterweerstanden niet te klein dat geeft slecht laag. 680 Ohm is mooi. G3 ac gekoppeld aan K (hazen mod) Meest muzikale combinatie voor deze ul40-s2 versterker vind ik. Ik hoop het zo te kunnen laten. Heb nu een hele doos met buizen over. Eigenlijk is de volgende stap een plank versterker. Moet ik trafo's gaan kopen. Wil naar single ended en mogelijk met trans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 oktober 2016 Report Share Posted 2 oktober 2016 .....Eigenlijk is de volgende stap een plank versterker. Moet ik trafo's gaan kopen. Wil naar single ended en mogelijk met trans. Spannend..... Je hebt het idee alleen nog in hoofdlijnen in het hoofd zitten zo te zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 oktober 2016 Author Report Share Posted 2 oktober 2016 Spannend..... Je hebt het idee alleen nog in hoofdlijnen in het hoofd zitten zo te zien? Ja. Mogelijk komt het er nooit van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 oktober 2016 Report Share Posted 2 oktober 2016 Single ended klinkt v.n.l. wat "warm" door de sterke 2e harmonische. Ik heb nu mijn UL-40S2P die met secundair zilver in de uitgangstrafo's met 6550 in triode. Klinkt wel aardig. veel kleine details. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 (edited) Ik heb weer een "gewone" UL-40S2 voor mezelf. Vandaag KT-120 in triode geprobeerd. De geluidsdruk in het midlaag is bij mij fenomenaal. Maar ik vind het niet zo' n subtiele buis vergeleken met Svetlana EL-34 Wingert C (de echte) Ga zo Genalex KT-77 proberen. Edited 23 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Net Svetlana KT88 Wingert C geprobeerd. Een oud setje, nieuw onbetaalbaar, als je ze al kan kopen. Hmmm stuk beter als KT-120. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 Die "kleine" buisjes doen het gewoon beter in mijn UL-40S2 versterker. En Genalex KT-77 in triode is een erg mooie buis in deze versterker. Veel details, structuur, laagjes . Ultra lineair heb ik eerder geprobeerd, dat doet hij ook erg mooi. Deze KT-77 is een tetrode en speciaal gemaakt voor Ultra lineair. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 november 2016 Report Share Posted 23 november 2016 (edited) De Svetlana' s EL-34 er weer in. Een heel fijne buis, in deze versterker. Met de Genalex KT-77 klinkt het nog echter. Van hoog naar laag klopt gewoon. Stemmen zijn onovertroffen. Complexe structuren geen enkel probleem. Daarin is de EL-34 in deze versterker wat minder. De prijs is er ook naar. Goede EL-34 van b.v. EH koop je al voor rond de €18. De Genalex KT-77 zijn rond de €38. Een ander overzicht http://www.thetubestore.com/EL34-6CA7-KT77-Tube-Reviews Edited 23 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 november 2016 Report Share Posted 24 november 2016 (edited) Vandaag mijn buizen versterker mooi afgeregeld. Het aardige van KT-77 buizen in triode, dat ze naast oneven harmonischen (zoals elke push pull buizenversterker met penthodes) ook ongeveer evenveel even harmonische produceren (die de meeste mensen oren als prettig ervaren ) Wellicht komt het ook omdat een KT-77 een tetrode is. Afijn ik heb ze even sterk afgeregeld iets van -70dB waardoor de versterker geen voorkeur meer heeft voor even of oneven harmonischen. Op 1 tweak na, -Jensen koperfolie pio' s- waarmee je het laatste haartje ruwheid weghaalt vind ik het perfect. Het heeft wel weinig meer met een buizen versterker te maken, zoals de meeste mensen die kennen. De vervorming is laag voor buizen begrippen zo rond de 0.02% THD bij de allerbelangrijkste 1e watt. Edited 24 november 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 (edited) Vandaag mijn andere van der Veen versterker een UL-40S2p, teruggebouwd van eindversterker versie naar de "normale" UL-40S2 lijnversterker versie. Als koppel condensator heb ik Jensen koperfolie papier in olie gebruikt. Eind buizen zijn erg goedkope Sovtek 5881 WXT/6L6. Mooi gemaakt deze buis voor nog geen €18 per stuk.Ik snap niet dat dit kan voor zo weinig geld. Stuurbuizen EH 6922 goldpin balanced, dat weer het andere uiterste is Het geluid is mooi neutraal, veel ruimte, diepte, geen overdreven bassen, of scherpte waar ik allergisch voor ben. Het is nog ietsje ruw omdat de eindbuizen en Jensen condensatoren nog nieuw zijn. Maar de luidsprekers verdwijnen al compleet. Met Arta kan ik precies de 2e en 3e harmonische gelijk zetten op -75dB. Bij hele lage volumes zeg 0.1....0.2 watt zijn er geen harmonischen zichtbaar M.i. is dit een ook goede combinatie, net als de combinatie met KT-77 in mijn andere UL-40S2. En ook hier weer de versterker wordt nauwelijks warm. M.i. een van de voorwaarden wil je met Jensen condensatoren kunnen spelen. Die hebben namelijk een hekel aan warmte, dan kunnen ze gaan lekken. Het uitgangsvermogen is ruim 2x 12watt en zat Edited 9 december 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Het uitgangsvermogen is ruim 2x 12watt en zat Voor de perfect performers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Voor de perfect performers? Doordat het filter eenvoudig is, en de kast stijf gaat er weinig energie verloren. 12 Watt is dan al heel wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 december 2016 Report Share Posted 9 december 2016 Doordat het filter eenvoudig is, en de kast stijf gaat er weinig energie verloren. 12 Watt is dan al heel wat. Dat gaat inderdaad prima Hans en Eric. Het rendement is 92 a 93dB 1watt in. Het "scheidingsfilter" is één Mundorf MKP van 2,7uF naar de tweeter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Na een dag of 4 eens serieus luisteren. De versterker staat nagenoeg de hele dag aan op de top 4000 van Radio 10. De Sovtek buisjes en de Jensen condensatoren zijn aardig ingespeeld, het ietwat ruwe randje dat je hebt met nieuwe buizen is zo goed als weg. Als muziek het laatste werk van Agnes Obel 24bit via de Mac mini. Ik kan niet vertellen hoe goed het klinkt, maar geloof mij de hemel op aarde bestaat. Ook hele moeilijke muziek zoals het nummer "kissing" van de groep Bliss komt fatsoenlijk uit de luidsprekers. Terwijl er heel "uitdagend" electronisch laag inzit. Voorlopig is dit even de beste combinatie met mijn luidsprekers die ik kan bedenken, zowel meettechnisch als gehoormatig. Het volgende buizen project is mijn MCML05 versterker dedicated en alleen als phono trap aanpassen op mijn draaitafel. Alle overbodige onderdelen gaan weg. Maar eerst moet er een kinderkamer ingericht worden. Nee niet van mij, ik word opa Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Waar is Goodtube gebleven trouwens..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Ik vermoed, dat die zijn eigen audio nirvana gevonden heeft http://www.high-endforum.nl/topic/13992-buizenissen/?p=463805 In principe draaien we draaien we nu voor een deel met dezelfde configuratie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Gefeliciteerd Jack met je kleinkind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 december 2016 Report Share Posted 13 december 2016 Ja, gefeliciteerd! Maar laat je niet teveel voor een karretje spannen, kinderkamers zijn het domein van ouders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts