Guest Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Hoe wil men dynamiek beoordelen ,laat eens een strijkkwartet horen in vier verschillende ruimte,s ,krijg vier verschillende dynamieken , en dan praten we nog niet waar je gaat zitten op een vierde ,op de helft en drie vierde van de ruimte,s daar zit ook weer en verschil in dynamiek. dat hoor je ook in phontrappen ,die verschillen. Een mens hoort verschillend ,het bewijs is heel simpel ,wij hebben niet allemaal de zelfde installatie. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Hoe wil men dynamiek beoordelen ,laat eens een strijkkwartet horen in vier verschillende ruimte,s ,krijg vier verschillende dynamieken , mvg wiel Ik denk dat je akoestieken bedoeld. Dynamiek is een vast iets. Dat ligt aan de uitvoerenden. Dat je het anders hoort/ervaart op andere plekken ligt aan de akoestiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Dynamiek is op drie vierde ruimte minder dan op de helft maar je krijg daar wel precisie en plaatsing voor terug. Wiel nodigt je uit om op het Charles Hennen concours te komen luisteren en tijdens het inspelen van plaats te veranderen. Het geluid gaat van een Octave naar Nagra of vd hull phonotrap. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2012 Author Report Share Posted 23 oktober 2012 Maar als je op een vaste plaats zit en naar drie phonotrappen luistert krijg je wel een goed beeld van de verschillen tussen die phonotrappen. Dat de subjectieve beoordeling onder andere omstandigheden anders kan zijn geloof ik zo. Overigens was niemand enthousiast over die Nagra waar die ook zat in de luisterruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Carl,ik heb de Nagra wel eens goed gehoord op een Koewetsoe element, bij aventgaarde klonk die super en ook met strijkkwartet. Bij Alex vondt de Nagra te veel gedempt,er zat weinig of geen lucht in,tewijl ik op een andere show wel veel lucht had,en daarom vond ik de meeting zeer boeiend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Als je niet lekker in je vel zit, blijkt maar weer dat je ook niet lekker kan luisteren. Dat is mijn conclusie na deze dag. Ik heb dan ook niet meegedaan en was er voor spek en bonen bij. Ik heb veel gepraat aangehoord van de diversen mensen en avonds was ik het allemaal vergeten en kwijtgeraakt. Kennelijk was het toch té kort dag voor mij, doelend op de kaak operatie die ik eerder in de week had ondergaan, om er iets zinnigs uit te halen en over te zeggen of te onthouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Carl,ik heb de Nagra wel eens goed gehoord op een Koewetsoe element, bij aventgaarde klonk die super en ook met strijkkwartet. Bij Alex vondt de Nagra te veel gedempt,er zat weinig of geen lucht in,tewijl ik op een andere show wel veel lucht had,en daarom vond ik de meeting zeer boeiend. Volgende keer moeten we dan een meer open ruimte hebben voor de lucht. :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Volgende keer moeten we dan een meer open ruimte hebben voor de lucht. :biggrin: Hoe bevalt the RCM jou? DE SL viel in het begin best erg tegen. Echter ik kan het niet verklaren maar na een dag of twee is het veel beter. Een uur mischien twee uur opwarmen kan ik nog begrijpen. Maar de SL begon pas na een dag of 2 op het stroom goed te klinken. Dit zal ook de reden zijn dat de aan/uit schakelaar op de achterkant zit. Zodat je niet geneigd bent de phono pre uit te zetten. De RCM wil ook nog wel thuis uit proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 En de gordijnen opentrekken dan heb je ook meer plaatsing en diepte. :biggrin: wol Of de Wol uit mijn oren halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Deze kleine geweldenaren, na ze enkele malen beluisterd te hebben, bij A(lex)10 aangeschaft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 oktober 2012 Report Share Posted 23 oktober 2012 Dat is weer eens wat anders Ruud. Is dat de vervanger voor de ESL's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Ruud bij je van het geloof afgevallen,of heb je een kat in de zak gekocht :biggrin: offffffffffff heeft Alex wijn in de koffie geschonken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Beste hans ..ik dacht dat er door middel van briefjes een ieder zijn EIGEN menig mocht geven..dus de IK factor toch? dus is voormij de Arry van zijn troon gevallen..en zet ik niet mijn zelf maar de holy grail op deze troon. Ik weet hoe hard dat aan komt ...een ieder vindt zijn installatie het beste..Door nu je spullen mee te nemen,en te vergelijken met andere spullen........kan dat goed tegen vallen. Spreek uit eigen ervaring. Maar ik zag dit altijd als heel positief,.hoe heet dat ook weer? Je open stellen voor de gedachte van een ander. Daarmee is mijn kunde en mijn setup gegroeid. fdw Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Er is ook nog zoiets als matchen, of mocht dat woord niet gebruikt worden? En ach, voor 13000 pegels moet het kunnen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 En Tubke had gemist ,dat stukje had ie ook kunnen rennen Ik had nog een verjaardag ' s middags Phono trappen vind ik niet zo boeiend, kan e.e.a. thuis vergelijken. Leuk om de verslagen te lezen. Jammer van het achteraf geoh. Moet je gewoon niet doen. Ook een Array PH1 kan ik hier erg mooi laten klinken. Het is net hoe je setup is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Beste hans ..ik dacht dat er door middel van briefjes een ieder zijn EIGEN menig mocht geven..dus de IK factor toch? dus is voormij de Arry van zijn troon gevallen..en zet ik niet mijn zelf maar de holy grail op deze troon. Ik weet hoe hard dat aan komt ...een ieder vindt zijn installatie het beste..Door nu je spullen mee te nemen,en te vergelijken met andere spullen........kan dat goed tegen vallen. fdw Voor mij viel de Array helemaal niet tegen, in tegendeel. Deze liet tenminste horen wat er op de plaat stond, terwijl de anderen er een romig sausje overheen goten, ook de Holy Grail. Al was het bij de die laatste iets minder vet. Dat het in een andere set beter kan matchen, hoor ik thuis elke dag. Misschien had de Array het in de set beneden het in jullie oren wel beter gedaan. Deze klonk nu met alle phonotrappen wat te wollig. @Tubejack beter achteraf je mening spuien, dan helemaal niet. Er is nog niks overtogens over de bijeenkomst gezegd. Iedereen heeft er een fantastische middag gehad... toch..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Spreek uit eigen ervaring. Maar ik zag dit altijd als heel positief,.hoe heet dat ook weer? Je open stellen voor de gedachte van een ander. Daarmee is mijn kunde en mijn setup gegroeid. fdw Mijn ervaring is juist een andere kant op gegroeid. Meer de neutrale zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Leuk he twisten over smaak. De een vind zus de ander zo. Hans is blij met zijn aray en de ander minder een zal een andere keuze maken. Niets om je druk over te maken hans hoord er gewoon bij. Ook de gene die dus de aray niets vind mag dat hier gewoon kunnen melden. Daar hoef jij je niet over aangevallen te voelen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 @Tubejack beter achteraf je mening spuien, dan helemaal niet. Jij maakt toch altijd die lijstjes Hans ? Idee... zet er een evaluatie momentje op. Volgens mij deden we dat ook het 1e vergelijk. Ik ben trouwens van mening, dat een phono-trap helemaal niet hoort te "klinken" . Maar ja geen recht van spreken, ik was er niet bij jammergenoeg. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 oktober 2012 Author Report Share Posted 24 oktober 2012 Ik ben trouwens van mening, dat een phono-trap helemaal niet hoort te "klinken" . Jack Dan waren er in ieder geval vijf van de zes niet goed Jack want ze klonken allemaal anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Scherp! En die ene klonk hetzelfde. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Ik ben trouwens van mening, dat een phono-trap helemaal niet hoort te "klinken" . Dan komt nog de vraag...welke "klinkt" niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 En ook hier weer hetzelfde antwoord... Hoe minder ie klinkt, hoe beter... :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Hans, jij gaat er gemakshalve maar even vanuit dat de Array neutraal klinkt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2012 Report Share Posted 24 oktober 2012 Hans, jij gaat er gemakshalve maar even vanuit dat de Array neutraal klinkt... Ja, er is n.l. niks gedaan om er een bepaalde kleur aan te geven. Eerder is er alles aan gedaan om dat te voorkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts