Jump to content

meerkannaals

RAMA
 Share

Recommended Posts

In dit meerkannaalstijdperk ben ik nog steeds niet onder de indruk, zelfs niet na het bezoeken van veel demonstratie's.

Het lijkt dat het meer om de sensatie gaat, zelf bij fabrikanten van top apparatuur.

Ik zweer nog steeds bij stereo, ik denk dat ik niet de enigste zal zijn op dit forum...

• 2 weeks later...

STEREO rules,bij mij . Voor mij geen surround en al die andere mikmak .Ik beluister veel muziek .Sinds ik dvd in huis heb.heb ik maar een paar films bekeken, verder alleen muziek dvd's

Zelfs bij aanschaf van een evt sacd.blijven er maar 2 speakers staan .geen meerkanaals.

Maar wel benadrukken als er iemand van houdt, surround of thx en wat nog meer. dan wens ik hem veel kijk en luisterplezier.

groetend Luxman

Het spijt me maar een goede opname in SACD surround is schitterend om te horen. Je moet wel eerlijk vergelijken dus stereo SACD en meerkanaals SACD en dan een goede verterker en speakers voor center en achter. Dus geen dolby satellietjes of zo.

De klank blijft dan hetzelfde alleen de ruimte komt er extra bij. Daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben lijkt me.

Ook ik blijf nog op stereo, maar ik begrijp niet dat stereo natuurlijker zou zijn. Misschien bij 2 zangers die voor je staan? ;)

Natuurlijk lijkt me eerder een surroundsysteem, waarbij alle geluidsgolven, zowel direct als reflecties op de juiste manier naar je toe komen, en nog niet zoals momenteel surround is.