RAMA Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 In dit meerkannaalstijdperk ben ik nog steeds niet onder de indruk, zelfs niet na het bezoeken van veel demonstratie's. Het lijkt dat het meer om de sensatie gaat, zelf bij fabrikanten van top apparatuur. Ik zweer nog steeds bij stereo, ik denk dat ik niet de enigste zal zijn op dit forum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 8 augustus 2003 Report Share Posted 8 augustus 2003 Nee,je bent Remi niet wat dat aangaat. Andere benadering,of tussen de muzikanten of ervoor. IKKE Ik zeg nee,krijg ik er twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Ik wel.... Ik vindt het geweldig..... Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bird Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 ik niet maar mijn buurman blijkbaar wel.. kan nog niet eens rustig een muziekje luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick Stock Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Bird, Wel twee systemen surround voor de kinderen muziek voor mij......... Groeten - Dick Link to comment Share on other sites More sharing options...
tbenschop Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 Mee eens, stereo klinkt natuurlijker, echter. Sommige muziek is echter wel bijzonder om in surround te beluisteren. Meestal is dat elektronische muziek, varierend van new age tot trance. Akoestische muziek of muziek met echte instrumenten: STEREO! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxman Posted 16 augustus 2003 Report Share Posted 16 augustus 2003 STEREO rules,bij mij . Voor mij geen surround en al die andere mikmak .Ik beluister veel muziek .Sinds ik dvd in huis heb.heb ik maar een paar films bekeken, verder alleen muziek dvd's Zelfs bij aanschaf van een evt sacd.blijven er maar 2 speakers staan .geen meerkanaals. Maar wel benadrukken als er iemand van houdt, surround of thx en wat nog meer. dan wens ik hem veel kijk en luisterplezier. groetend Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borrie Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Het spijt me maar een goede opname in SACD surround is schitterend om te horen. Je moet wel eerlijk vergelijken dus stereo SACD en meerkanaals SACD en dan een goede verterker en speakers voor center en achter. Dus geen dolby satellietjes of zo. De klank blijft dan hetzelfde alleen de ruimte komt er extra bij. Daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAMA Posted 18 augustus 2003 Author Report Share Posted 18 augustus 2003 Ik heb het wel eens gehoord op een duitse beurs o.a. Wilson audio, een topsysteem klinkt inderdaad indrukwekkend maar toch anders en naar mijn idee benaderd het minder de drealiteit dan stereo met apparatuur van hetzelfde nivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 augustus 2003 Report Share Posted 18 augustus 2003 Ook ik blijf nog op stereo, maar ik begrijp niet dat stereo natuurlijker zou zijn. Misschien bij 2 zangers die voor je staan? Natuurlijk lijkt me eerder een surroundsysteem, waarbij alle geluidsgolven, zowel direct als reflecties op de juiste manier naar je toe komen, en nog niet zoals momenteel surround is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts