Jump to content

Duevel Bella Luna

carl
 Share

Recommended Posts

Treshold,als je de masters hoort in het algemeen en het maak niks uit analoog of digitaal dan dan krab je toch eens achter de oren,

waarom ze het niet beter kunnen,en remasteren is smaak maken .

Ik heb cd,s van van de zelfde titels van verschillende labels de origineel is nog altijd de beste

Treshold,als je de masters hoort in het algemeen en het maak niks uit analoog of digitaal dan dan krab je toch eens achter de oren,

waarom ze het niet beter kunnen,en remasteren is smaak maken .

Ik heb cd,s van van de zelfde titels van verschillende labels de origineel is nog altijd de beste

Wat heeft dat met deze luidsprekers te maken? Die dingen krijgen overal lovende recensies.

Die Duevel luidsprekers vond ik VERDUVELD goed spelen. :D

Het maakte muziek en met die reel to reel recorder was ook niets mis mee, evenals de tape die men erop draaide (Sam MC Clain)

Ook de buizenversterker van Audiomat is erg goed.

Kortom, het gehele systeem wist mij te overtuigen.

Vandaag naar de Show geweest in Krefeld. Met verbazing geluisterd naar Duevel omnidirectionele LS. Wie kent die dingen en vond ze ook zo geweldig klinken

Ga eens rustig luisteren bij Rik Stoet, hij is deler en heeft ze staan. Vind ze ook verrekte goed klinken.

Wat je hoort is heel veel reflecties :D dat principe hadden ze al in de jaren 60,niks nieuws onder zon.

In een ruimte hoor je sowieso reflecties, ongeacht het soort luidspreker wat je gebruikt en de meeste principes waarop luidsprekers gebouwd worden zijn al enige tijd bekend. Het is nog steeds niet duidelijk waarom deze luidsprekers volgens jou niks met hifi te maken hebben.

Onno, ik neem toch dat jij het verschil hoort tussen master en plaat :)

Dat is het zelfde dat Jurg Jecklin zweert bij surround geluid :) ,mensen vinden reflectie,s zo bijzonder het klinkt aangenamer en plaats meer.

Een aantal jaren geleden op een show van Klang und Ton heb ik zoiets ook gehoord The Eagles Hotel.....

het leek net of ik op het podium stond te luisteren,ik vond het wel leuk .

Vandaag naar de Show geweest in Krefeld. Met verbazing geluisterd naar Duevel omnidirectionele LS. Wie kent die dingen en vond ze ook zo geweldig klinken

Ik heb ze ook gehoord, maar vond het niks opzienbarends. Maar dat kan ook best aan de gedraaide muziek liggen.

:)

Dus CD klinkt zoveel slechter dan mastertape. Das nie zo best (heb helaas nog nooit een mastertape mogen beluisteren). :(

Wat zitten die re-masteraars dan toch alles te verprutsen.

Vandaag (ook in Krefeld) een lezing gehoord over dynamiek. In 1983 was er no 14 dB dynamische ruimte, tegenwoordig is dat soms maar 3 dB. Op de master is die veel hoger. Ik ben eens bij een studio op bezoek geweest. De man achter de knoppen vertelde dat het geluid 7 keer door een compressor gaat voordat de MASTER wordt goedgekeurd. Voordat die op de CD of plaat gaat wordt er weer aan geprutst.

Zie b.v. ook http://www.dr.loudness-war.info/

Logisch dat de master en de CD op luidsprekers anders klinken...

In een ruimte hoor je sowieso reflecties, ongeacht het soort luidspreker wat je gebruikt en de meeste principes waarop luidsprekers gebouwd worden zijn al enige tijd bekend. Het is nog steeds niet duidelijk waarom deze luidsprekers volgens jou niks met hifi te maken hebben.

Ik vind dat luidsprekers niet rondom moeten stralen. dat is prima voor muzak in een winkelcentrum, maar niet voor kwaliteitsweergave. Al de extra reflecties van de ruimte zijn tenslotte alleen vervomingen. Hoe directer het geluid, hoe beter je hoort wat er bedoeld is. Tijdens het masteren van de muziek wordt er rekening mee gehouden dat er wat ruimtereflecties bijkomen, maar niet met een wirwar van reflecties. Ander kun je beter een Bose setje kopen (901).

Reflecties zijn er vrijwel altijd, daar moet je mee leren omgaan. Als de verhouding tussen direct en gedempt diffuus geluid van de ruimte in orde is lijkt het mij heerlijk om rondstralende luidsprekers te hebben. Bij mij is muziek luisteren een sociaal gebeuren, ik heb geen luister stoel maar een luister bank. Het is daarom voor mijn situatie prettig als het geluid op meer dan één locatie in de ruimte in orde is.

Ravon dan is dat de geschikte speaker voor jou en dan streaming zonder trol :D is meer als voldoende.

Bij mijn dochter die wilt als bij mij geen speakers in de huiskamer dus zij krijgt van die tril speakers wat je monteert op de gipsplaat in verlaagd plafon ik ben benieuwd naar het geluid.

Ravon dan is dat de geschikte speaker voor jou en dan streaming zonder trol :D is meer als voldoende.

Bij mijn dochter die wilt als bij mij geen speakers in de huiskamer dus zij krijgt van die tril speakers wat je monteert op de gipsplaat in verlaagd plafon ik ben benieuwd naar het geluid.

Bijna oijpenbegrlijk.

Het klinkt bij mij prima, Wol.

Ik ben uiterst gevoelig op focus e.d. Wol. Ik miste niets bij die Duevels, het leek wel het beste van twee werelden. Overigens heb je vast en zeker op de Heed stand die Carlson imitaties gehoord. Die waren precies zo slecht als jij ze beschreef. Die 7000 vind ik ook wel meevallen voor deze topluidsprekers.

Ik heb ze ook gehoord, maar vond het niks opzienbarends. Maar dat kan ook best aan de gedraaide muziek liggen.

Dat is natuurlijk altijd het probleem als je naar een dergelijk show gaat Hans. Overigens vond ik naast de Duevels de Harbeth 30 ook prima klinken net als een klassieke Spendor op Technics. Spido had ervan gesmuld.

(...) Als de verhouding tussen direct en gedempt diffuus geluid van de ruimte in orde is lijkt het mij heerlijk om rondstralende luidsprekers te hebben. (...)

Ja, zo lijkt het mij bijvoorbeeld heerlijk als het droog is wanneer het regent! :P