carl Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Hanze hifi in Zwolle heeft een voeding ontwikkeld voor de Thorens 160. Het apparaat wordt er in geplaatst en kost op de show op 24 november 100 euro. Dat zou ik er wel voor over hebben. Kunnen de wat meer technische geesten hier hun mening over geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Carl, wat krijg je voor 100 euro,s voor een verbetering dat is toch eigenlijk penuts,het is wat anders als er maar 5 of 6 onderdeeltje,s inzit . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Hanze hifi in Zwolle heeft een voeding ontwikkeld voor de Thorens 160. Het apparaat wordt er in geplaatst en kost op de show op 24 november 100 euro. Dat zou ik er wel voor over hebben. Kunnen de wat meer technische geesten hier hun mening over geven. Lijkt me een keurig bedrag. Welke verbetering geeft het?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Wat ik op de site van Hanze Hifi eruit kan halen lijkt het mij een serienetfilter te zijn, opgeleukt met een voltmetertje. Commercieel gezien is die €100 dan een net bedrag, maar een seriefilter kun je absolutt goedkoper vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Ik word niks wijzer op die website, zie wel een voeding voor een TD 124. Maar dat lijkt me iets anders dan een net filter die tussen de netspanning en originele voeding van Thorens. Kun je misschien bron info geven Carl? Het is lastig zoeken zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2012 Author Report Share Posted 4 november 2012 Het stond op hun nieuwsbrief Jack volgens mij met hun foto. Die kan ik nu ineens niet meer openen anders had ik hem gecopieerd. Mijn Thorens uit 1972 is verder prima op orde.Ik wil hem zoveel mogelijk origineel houden. Eigenlijk wil ik alleen maar een nieuwe phono kabel en stroomkabel erop gezet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Op x-fi speelde de td124 ook via zo'n filter. tuurlijk valt alles na te maken maar moet je dat willen. Ik vind van niet. 100€ is betaalbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2012 Author Report Share Posted 4 november 2012 Zoals ik van hun photo begreep is het natuurlijk niet de voeding van hun 124 maar iets simpelers wat in de kast komt. Ik vind het wel leuk om die Thorens optima forma te houden. Helaas geen plaats om hem naast de Oracle te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Het is grappig om te zien dat de meesten op het bedrag fixeren, laat ik dat dan ook maar even doen. Honderd Euro is net weinig genoeg om de indruk te geven dat het een betaalbare aanpassing of uitbreiding is, een aantrekkelijk kassakoopje wat ervoor zorgt dat je na een uurtje verlekkerd snuffelen aan apparatuur die je nooit zal kopen toch met iets leuks naar huis kunt waardoor je het hoopvolle idee behoudt dat je iets aan het verbeteren bent. Helaas is honderd Euro een erg beperkt bedrag om daarmee technisch gezien echt iets toe te kunnen voegen aan de afgestompte sinus die bij de meesten van ons uit het stopcontact komt. Als het niet meer is dan een ordinair passief filtertje dan is honderd Euro een heel bedrag maar je krijgt er wel een leuk kastje voor met een interessant metertje erop waar je eindeloos over kunt ouwehoeren want het doet waarschijnlijk niks en toch zijn er mensen die een verbetering horen (waarom horen die mensen nooit een verslechtering als iets geld heeft gekost?). Als het honderd Euro is voor een echte voeding die een zuivere sinus met minder dan één procent vervorming produceert waarmee je tevens het toerental van je platenspeler kunt regelen is het een spotkoopje. Ik heb zo'n ding weleens in concept gebouwd en dat lukte niet voor honderd Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 en toch zijn er mensen die een verbetering horen (waarom horen die mensen nooit een verslechtering als iets geld heeft gekost?). Er zijn genoeg mensen die bestaande apparatuur beoordelen en het geen verbetering vinden en dus kritisch blijven. Ik ben benieuwd om er naar te luisteren tijdens het vinyl weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Er zijn genoeg mensen die bestaande apparatuur beoordelen en het geen verbetering vinden en dus kritisch blijven. Mee eens. Daarom is mijn toevoeging "als het geld heeft gekost" hierin essentieel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Naar de show van Hanze komt wolie ook.ik ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 maar een seriefilter kun je absolutt goedkoper vinden. Ik heb hier nog een stapeltje liggen. Ooit van Ruud gekregen, maar er maar een van gebruikt (voor de luchtpomp van de draaitafelarm). Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2012 Author Report Share Posted 4 november 2012 Ik heb Hanze via de mail gevraagd wat het nu precies is en dan zal ik het hier terugkoppelen. Overigens is het altijd lastig de materiaalkosten te vergelijken met de uiteindelijke prijs. De meeste produkten kosten een veelvoud van de maakprijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 november 2012 Report Share Posted 4 november 2012 Interessanter vind ik de vraag hoe erg het nu gesteld is met netvervuiling tengevolge van (goedkope?) spaarlampen? En welke apparatuur heeft er het meeste last van? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts