carl Posted 10 november 2012 Report Share Posted 10 november 2012 Ik heb de Stereo gekocht vanwege de Marten LS die we gehoord hebben bij A10. Toch is me nooit duidelijk hoe dat nu zit met impedanties en buizen. Die Django bijvoorbeeld heeft een minimum impedantie van 3,6 en functioneerrde moeiteloos met de Octaves in een kamer met veel mensen (demping) erin. Dus die laagte van impedantie zegt dus niet alles. Wel jammer dat de Miles een nog lagere impedantie heeft en dat daarnaast nog behoorlijk grillig verloopt. IK was zeker gaan luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 november 2012 Members Report Share Posted 10 november 2012 Tja, waar denk je dat die Octaves o.a. voor ontworpen zijn? Juist om ook al die draken van luidsprekers aan te sturen. De Martens zijn trouwens relatief eenvoudig aan te sturen hoor, als dat al niet goed gaat... Mooi voorbeeldje van dat aansturen is trouwens deze (uit een review over de instapper, de V40): [...] The CLX is notoriously difficult for most tube amplifiers to drive due to its impedance dropping to .75 ohms at 20khz. Many of the tube amplifiers I’ve tried with it made the speakers sound like they had a blanket over them, with severely rolled off highs. The Octave amplifier passed this test with ease. [...] Mocht je het hele verhaal willen lezen: OCTAVE V40 O, en zelfs daar kunnen de KT120's in als er nog meer power nodig mocht zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 november 2012 Report Share Posted 10 november 2012 Dus Carl, wat dacht je van een échte versterker ? Niet eens tijd om die ouwe zooi.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 november 2012 Report Share Posted 10 november 2012 yes een Electrocompaniet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 november 2012 Report Share Posted 10 november 2012 yes een Electrocompaniet Een Electro dynamiet ))) )))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 november 2012 Report Share Posted 10 november 2012 Och, als, ik zeg, áls Carl nog eens bij mij komt luisteren wordt het zo'n Lekker Fijn Ding. Hoef je ook niet de hele stroomvoorziening voor te vervangen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2012 Author Report Share Posted 10 november 2012 Jongens, jongens niets mooier als buizen en die Conrad Johnson heeft ook wel knotsen van trafo's. Wat zeggen onze oosterburen nu ook weer "probieren ist besser als studieren". Probleem is dat ik studieren ook wel leuk vind. Ik heb mijn oude huis net verkocht en voor een zeer redelijke prijs. Dus even november en december door Marc en ik heb alle tijd weer.Trouwens ik heb mijn stroomvoorziening niet vervangen en alleen maar een nieuw stopcontact aangelegd op een plaats waar er geen was. Wel met een eigen stop maar dat was verder niet zo moeilijk. Denk jij dat die Marten Miles door buizen is aan te sturen Marco. Dan ga ik zeker nog een keer luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Gefeliciteerd met de verkoop van je vorige huis, Carl. Dat van die stroomvoorziening sloeg op de versterker van Robx. Mosfets zoals in mijn LFD zijn ook een soort buizen, heb ik me laten vertellen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 november 2012 Members Report Share Posted 11 november 2012 [...] Denk jij dat die Marten Miles door buizen is aan te sturen Marco. Dan ga ik zeker nog een keer luisteren. Proberen Carl, gewoon proberen. Eenvoudigste manier is jouw eindversterker meenemen en luisteren maar. Weet je gelijk of 1: de klank je nog steeds aanstaat, en 2: of het problematisch voor je versterker zou zijn. Werkt dat goed is de volgende stap eenvoudiger te overwegen, het thuis proberen! Ik neem inderdaad aan dat jouw versterker potent genoeg is om in dit traject als basis te worden gezien, het zijn 4 Ohm luidsprekers met een gevoeligheid van 91 dB. Als ze dat niet onder controle kunnen houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Met dat rendement zou je al voldoende hebben aan een ipod. lijkt mij toch geen lastige speaker om aan te sturen. Ik speel nu met een 25W versterker op een speaker met een rendement van 85 Db en dat gaat ook wonderbaarlijk goed. Maar inderdaad even proberen en dan weet je of het gaat. Kan soms verrassend uit pakken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 november 2012 Author Report Share Posted 11 november 2012 Ik had Roger vandaag op bezoek. Hij vroeg zich af waarom ik nieuwe LS zou willen. Hij dacht meer aan een fatsoenlijke kabel. Erg gezellig trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2012 Report Share Posted 11 november 2012 Lijkt mij ook, Carl. Je hebt al een behoorlijke verbetering gehoord met die kabel van Hans. Probeer eens V.d Hull Skyline, kost een beetje, doet veel. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Marc, een beetje buis,en ik heb bij jou geen buis gehoord alleen muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 november 2012 Author Report Share Posted 12 november 2012 Dat bedoelen we dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Waarom een andere versterker aanpraten, wanneer Carl luidsprekers bedoeld..?? Zoals het nu klinkt is het inderdaad helemaal niet verkeerd en bedenk dat elke luisterkamer/speakeropstelling/luisterplaats zijn eigenaardigheden heeft. ideaal heb ik het nog nooit gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 november 2012 Report Share Posted 12 november 2012 Waarom Carl andere luidsprekers aanpraten, als-ie kabels bedoelt? http://www.hear.nl/forums/topic/14007-ls-kabel/ Ik vond het bij Carl indertijd maar rommelig klinken, wat al een stuk opknapte met een andere interlink. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 november 2012 Author Report Share Posted 12 november 2012 Ik heb natuurlijk ook wel wat akoustisch zitten aanklooien sinds jij er bent geweest Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Ik plak deze Marten hier maar onder http://www.marten.se/coltrane/supreme2.htm Ik lees $360.000 (hoop pp ). Elders staat weer 480K, nu ja, kun je vast wel over onderhandelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 zeer indrukwekkend. maar kleine simpele dingen wilden mij altijd beter bevallen - gehoorsmatig althans. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 Voor dat geld laat je gewoon je favorite muziek thuis live spelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2014 Report Share Posted 14 januari 2014 zo ver ben ik al (als ik de buren even negeer). alleen voor iets minder. de wet van afnemend grensnut is hier in beeld ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts