Jump to content

Stein Harmonizer

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb in Krefeld de kamer van Stein bezocht: eerst alleen en toen met Onno. In beide gevallen heb ik die merkwaardige kastjes uit de kamer laten zetten om met en zonder te kunnen horen. Ik ben er toch wel van overtuigd dat het iets doet en mijn ervaring is dat bij thuis proberen dat nog hoorbaarder is. Maar ja met vloeiender maken van lucht kan ik weinig mee. Ik veronderstel dat de kastjes een bepaald stoorgeluid uitzenden wat als plezierig wordt ervaren.

Wie heeft ervaring met de Stein Harmonizer en helpt me verder.

(...) Wir haben auf diesen Seiten weitgehend darauf verzichtet, technische Daten aufzuführen, da Frequenzgänge, Phasenverläufe und Störabstände bei allen Geräten jenseits von gut und böse liegen, jedoch alleine noch lange nicht in der Lage sind deren Klangcharakter zu beschreiben. (...)

http://www.steinmusi...steinmusic.html

"Verzichtet auf Frequenzgänge, Phasenverläufe und Störabstände bei allen Geräten?"

"Daß liegt alles ja jenseits von Gut und Böse?"

Derrick_HorstTappert.jpg

Also rein kriminell?

So 'ne verdammte Schweinerei! :angry:

Zum Kotzen!

(Moment, mal...)

Harry, holt den Wagen!

Sonst sind sie über alle Berge...

mit den Kohlen

die sie sich so bequemlich

von alle diesen halbstarken Audiophilen

könnten besorgen lassen...

Laat het duidelijk zijn dat ik erg sceptisch was en ik er weinig geloof aan hechtte. Als Marc het over zijn trollensnot heeft heb ik dat ook. Aan de andere kant "Probieren statt Studieren" vind ik wel een goede uitspraak. Ga ik dat ding gelijk uitproberen en kopen? Uitproberen graag maar kopen niet vlug. Op de website van Stein staan prijzen en die liegen er niet om.Ik reserveer het geld liever voor iets anders.Maar goed de wegen van een audiofiel zijn onvoorspelbaar. :D

Ik krijg uit de beschrijvingen van dat soort commerciële, maar niet goed te verklaren audio-spulletjes altijd de indruk dat het op het vlak zit van structuurinformatie, want dat er nóg wat anders is dat meespeelt bij geluidsreproductie, dat neem ik niet aan. (Naast de elektriciteitsleer dan, bedoel ik)

Dat klopt wel bij de Miracle Wraps, die niets deden bij mij. De producent kwam luisteren en moest toegeven dat wat ik had véél verder ging dan wat de Wraps doen.

Dus ik denk dat die Harmonizers in dezelfde richting werken.

Dat zijn commerciële producten. Mag best, maar wat ik heb is experimenteel, de makers vragen er niets voor, zijn aan het zoeken, staan open voor verklaringen, maar weten het zelf ook niet. Dat vind ik dan duizend maal boeiender en sympathieker.

Na het probieren komt dan wel het studieren, al denk ik niet dat ik het ooit ten volle zal begrijpen.

M :ph34r: rc

Op de website van Stein staan prijzen en die liegen er niet om.

Dit is het grootste bezwaar wat ik tegen dergelijk "ontwikkelingen" heb. Zonder uitzondering is het minstens 500% duurder dan wat je redelijkerwijs zou verwachten.

Het is absoluut onmogelijk dat de ontwikkeling van dergelijke spullen zo hoog zijn. Te meer, omdat ze zelf niet weten waardoor het verschil ontstaat. De een heeft het over elektrosmog, de ander over resonanties, de volgende over magnetische velden.... enz. Van de andere kant zou je ook verwachten dat na verloop van tijd de spullen redelijker geprijsd zouden worden.. ook dat niet, het wordt alleen maar duurder.

Ik ga binnenkort luisteren naar een ruimte die "behandeld" is met Harmonix spullen (ik scheer al dit soort spullen op één hoop), terwijl daar eerder met difussers en demping werd gewerkt.

Jullie horen daar nog meer van.

:)

Laat het duidelijk zijn dat ik erg sceptisch was en ik er weinig geloof aan hechtte. Als Marc het over zijn trollensnot heeft heb ik dat ook. Aan de andere kant "Probieren statt Studieren" vind ik wel een goede uitspraak. Ga ik dat ding gelijk uitproberen en kopen? Uitproberen graag maar kopen niet vlug. Op de website van Stein staan prijzen en die liegen er niet om.Ik reserveer het geld liever voor iets anders.Maar goed de wegen van een audiofiel zijn onvoorspelbaar. :D

De enige reden dat dit soort spullen zo duur is (in verhouding tot de materiaalkosten) heeft de maken met het creëren van een kwaliteits imago (duur is goed) om zo te verbloemen dat het rotzooi is.

De enige reden dat dit soort spullen zo duur is (in verhouding tot de materiaalkosten) heeft de maken met het creëren van een kwaliteits imago (duur is goed) om zo te verbloemen dat het rotzooi is.

En als ze hun claim niet kunnen waarmaken hebben ze in ieder geval in de tussentijd nog wat verdient. Toch zijn wonderen de wereld niet uit. Maar om dat zeker te weten moet je het wel een week in huis hebben.

En als ze hun claim niet kunnen waarmaken hebben ze in ieder geval in de tussentijd nog wat verdient. Toch zijn wonderen de wereld niet uit. Maar om dat zeker te weten moet je het wel een week in huis hebben.

Ik neem aan dat je dat gaat doen. Lekker vergelijken en hopen op een wonder...

Kijk eens naar gras. Groen hè. Maar hoe weet ik nu dat jullie hetzelfde zien als ik? Is jullie groen misschien toch een ander groen dan mijn groen? is misschien ieders ervaring van groen anders, zelfs van elke kleur, zelfs van alles wat onze zintuigen ons voorspiegelen?

Dat lijkt mij heel aannemelijk. Ik denk dat het tegendeel ook niet te bewijzen is.

Het verklaart ook waarom mijn set zoveel uiteenlopende indrukken maakt op de diverse mensen die zijn komen luisteren. Van trillend van emotie, tot schouderophalend onbewogen.

Die Stein Harmonizer doet wel wat, hij maakt hier veel emoties los. Vermoedelijk precies bij die mensen die het verschil dat hij maakt, niet kunnen horen. Want iedereen luistert anders. Hoort anders. Ervaart anders.

M :ph34r: rc

Ik wil helemaal geen S.H., zelfs niet als ie zou werken.

Als iemand zo briliant is dat ie natuurwetten kan veranderen, dan zou ik liever zien dat ie zijn superieure intellect zou gebruiken om wat nuttigs te bedenken. Een geneesmiddel tegen ###### ofzo. Daar kun je dan ook veel rijker mee worden dan een paar 4000 euro kostende plantinum setjes met "black diamonds" te slijten aan een dozijn audiofielen.

Maar nee, men stopt liever zijn tijd in dit soort onzinnige zaken, de lucht "voorbereiden" voor muziek...

Mijn lucht klinkt al prima (met de juiste cd in de speler), ben er dik tevreden mee.

PS, lang leve de censuur hear

Kijk eens naar gras. Groen hè. Maar hoe weet ik nu dat jullie hetzelfde zien als ik? Is jullie groen misschien toch een ander groen dan mijn groen? is misschien ieders ervaring van groen anders, zelfs van elke kleur, zelfs van alles wat onze zintuigen ons voorspiegelen?

Dat lijkt mij heel aannemelijk. Ik denk dat het tegendeel ook niet te bewijzen is.

Maak het objectief. Kleur kun je meten en wat wij waarnemen is subjectief en in zo'n geval van secundair belang. Onnodig om te vermelden dat het met geluid net zo werkt maar ik doe het toch even. Als jij een auditief verschil waarneemt tussen twee kabels en de kabels hebben na nauwkeurige meting binnen 0,01 procent dezelfde frequentie- en fasekarakteristiek, dan is een eventueel klankverschil bij gebruik van die kabels niet hoorbaar en zit het waargenomen verschil tussen jouw subjectieve oren. Dit werkt ook met magische klankkastjes, gehakt en ander esoterisch gedoe. Als je het objectief bekijkt werkt dat gedoe niet, subjectief helpt het soms wél. Het verschil tussen "werken" en "helpen" lijkt mij duidelijk.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...