Jump to content

Philips Tuner

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb mijn oude huis nu def verkocht. Bij het opruimen van de vliering vond ik een Philips 22gh924 tuner. Ik denk niet dat het veel waard is maar als er nog een liefhebber is.

Daarnaast vond ik nog een zelfbouw buizen tuner. Moet ook wel 30/40 jaar oud zijn.

Je kan niet alles bewaren, anders had ik groter moeten kopen. :)

Dat is wel interessant Jack. Hoe moet ik dit apparaat kwalitatief nu zien. Zeg je stuur hem naar mij op en zet hem in plaats van de Quad FM4 in je set of leuk ding maar niet meer aktueel.

Wat een lief dingetje.

En tóen wisten ze het al:

FM/Stereo-uitzendingen, met deze combinatie ontvangen en met behulp van een Philips HiFi verstereker weergegeven, zijn zo realistisch dat u zich in de opnamestudio waant!

Zijn ze alleen de speakers vergeten...

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Dat is wel interessant Jack. Hoe moet ik dit apparaat kwalitatief nu zien. Zeg je stuur hem naar mij op en zet hem in plaats van de Quad FM4 in je set of leuk ding maar niet meer aktueel.

Welk apparaat bedoel je Carl?

Guest tubejack

Beste Carl,

Ik wil niet vervelend doen, maar je bent niet echt duidelijk.

Maar ik neem aan de 22GH924.

22GH924_inside2_small.jpg

Zo ziet hij er uit van binnen, m.i. een beetje vergane glorie. Te weinig selectief voor de huidige overvolle FM band.

Het is veel werk om hem weer in goede staat te krijgen. Vaak hebben dit soort tuners wel een

opmerkelijke goede AM ontvangst.

Maar hoe ziet je buizen tuner er uit, heb je daar een foto of type nummer van?

Ik had zo'n vrijwel dezelfde tuner. Die heb ik aan een liefhebber gegeven. Die was er erg blij mee en wilde hem gaan restaureren. Niet om er top geluid uit te halen, maar voor zijn Philips verzameling. Voor de gemiddelde gebruiker heeft hij weinig waarde (denk ik).

:)

Guest tubejack

Hetzelfde verhaal dus. Dus ook naar Wol :D

Ik kan wel door blijven vragen, wat voor type buizenradio. Of ie er zo uit ziet als op de foto etc.

Maar als je geen antwoord geeft, dan is het een onmogelijke missie.

Over het algemeen kun je stellen dat buizenradio' s uit de jaren 60 net als hun transistor opvolgers

te weinig selectief zijn om 2 zenders die vlak naast elkaar uitzenden uit elkaar te houden.

Maar dat is ook logisch hoeveel FM zenders waren er in 1965? Misschien twee of drie.

Verder is de vervorming van dergelijke buizen stereo-decoders door hun simpele ontwerp

aanzienlijk zo 0,5% of meer.

Toch op een goede kabel aansluiting, waar de kabel leverancier er voor zorgt dat de verschillende zenders

ver genoeg uit elkaar zijn te ontvangen 200...300khz kun je nog veel plezier hebben van een dergelijk apparaat.

Subjectief kan het zelfs heel goed klinken, aangenaam. Sommige zullen het mooier vinden als je Quad.

Peter van Willenswaard heeft er jaren terug zelfs een upgrade kitje voor de FM13 ontworpen

zie http://www.audiomagi...dificaties.html

Maar ik schat in, dat je het daar alleen in 2012 niet meer mee red....

Guest tubejack

Heb je ook audio jaarboeken Carl met name die van eind jaren 70, begin 80?

Ik heb er laatst een paar van 1989 t/m 1991 gehad. Erg leuk om te lezen.

Nee helaas niet Jack, het gaat met name om pockets e.d. veel boeken die je wel hebt gezien als je ze gelezen hebt. Daarnaast heeft mijn vrouw heel veel kindertekeningen bewaard.

De jaargangen hifi news en stereophile bewaar ik. Ga ik herlezen als ik gepensioneerd ben :D