Ivan10 Posted 9 januari 2013 Report Share Posted 9 januari 2013 Dank, Spido, voor je antwoord. Ik hoop weer snel aan de slag te gaan en een SME arm werkend te krijgen op de TD126 Mk III. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Deze nieuwe Thorens arm lijkt erg op de een arm van Dual uit de jaren 80 http://www.thorens.com/turntables/tonearms/tp-19-1.html Dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Had die niet niet een zeer goede recensie in de hvt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 Oppassen: de Graham Phantom wordt ook gekopieerd, zie www.euroaudioteam.com/en/eat-e-go-tonearm-000060.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 Is het een kopie of een voor EAT gebouwd exemplaar? Ik geloof nl niet dat de arm gekopieerd is, gezien de prijzen van E.A.T. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 Deze nieuwe Thorens arm lijkt erg op de een arm van Dual uit de jaren 80 http://www.thorens.com/turntables/tonearms/tp-19-1.html Dat hoeft natuurlijk niet verkeerd te zijn. Naaldkracht wordt ingesteld met een trekveertje! Net zoals bij de legendarische (professionele, betrouwbare, spotgoedkope en de enige die geschikt was voor gebruik op zee!) Acoustical "All Balance" toonarm! (...) Tracking force: After having achieved total equilibrium of the tone arm, tracking force is adjusted by means of a precision torsion spring. Its force is always the same with respect to magnitude and direction. It therefore does not matter if the record player is no totally level. (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Naaldkracht wordt ingesteld met een trekveertje! Net zoals bij de legendarische (professionele, betrouwbare, dure en niet de enige die geschikt is voor gebruik op zee!) De wereldberoemde SME V P.s. Spido, zulke inkoppers moet je niet te vaak weggeven! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Ik zit hier op ruim 22m boven NAP. Wat moet ik dan met een zeewaardige arm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Pas maar op.... Tis 'n kwestie van geduld... rustig wachten op de dag... dat de Maas heel Limburg vult... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Als het hier onder loopt, zit jij ook niet meer droog op je zolder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 januari 2013 Members Report Share Posted 29 januari 2013 Is het een kopie of een voor EAT gebouwd exemplaar? Ik geloof nl niet dat de arm gekopieerd is, gezien de prijzen van E.A.T. In samenwerking gebouwd op specificaties van EAT zo te lezen. Vind hem wel interessant, deze afwerking staat me wel aan. Uitsluitend leverbaar als 12 inch zo te lezen, ik ga komend weekend maar eens even kijken bij de heren als ze in Hamburg staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 januari 2013 Report Share Posted 29 januari 2013 EAT E-Go Tonearm Based on the Graham Phantom II SUPREME, but personalised for E.A.T applications, the E-Go offers owners of E.A.T. turntables the opportunity to employ an arm possessing unparalleled grace, finesse and precision. Evolved from the acclaimed Phantom, it features new internal wiring for better detail retrieval and improved freedom from any mechanical resistance, an upgraded pivot design for even greater dynamics, and a new titanium arm-wand. [...] http://www.euroaudioteam.com/en/eat-e-go-tonearm-000060.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 IS dit wat? http://www.ebay.de/itm/Hochwertiger-Tonarm-SAEC-WE-308-L-Raritat-Kenner-/121063714843?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D5499722570474050811%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D3%26sd%3D230921808764%26 Lijkt meer op een N dan een L. http://www.fonolab.com/service-saec.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2013 Report Share Posted 10 februari 2013 IS dit wat? http://www.ebay.de/itm/Hochwertiger-Tonarm-SAEC-WE-308-L-Raritat-Kenner-/121063714843?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D27%26meid%3D5499722570474050811%26pid%3D100033%26prg%3D1011%26rk%3D3%26sd%3D230921808764%26 Lijkt meer op een N dan een L. http://www.fonolab.com/service-saec.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 5 april 2013 Report Share Posted 5 april 2013 Deze zou ik graag op mijn DT willen hebben..... [Nottingham Ace Space 294 arm 12"] ... en hij is nu in bestelling , nog even geduld hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2013 Members Report Share Posted 5 april 2013 En op welke tafel komt dit moois? Met welk element en phonopre? Ik ben nu aan het experimenteren met deze: Reed 3P 12 inch Speelde bijzonder goed met een Lyra, nu speelt hij met een Grado Statement. Mijn 12 inch ''afwijking'' wordt steeds groter, mijn hebbe-hebbe-hebbe lijstje ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2013 Report Share Posted 5 april 2013 Ik heb zo mijn twijfels bij houten armen. Ik heb nl het gevoel dat je minder flexibel bent met je element. Anders gezegd, mij lijkt het lastiger de juiste match te vinden. Hout heeft nl een eigen klank en heeft ook nog eens last van "werken", waardoor de afstelling bij een weertype (beter gezegd klimatologische omstandigheid) kan veranderen. Je blijft dus aan het bijstellen om het zaakje optimaal te houden. Een goed voorbeeld hiervan is de Schröder arm. Machtig mooi, maar de spandraden zijn behoorlijk temperatuur- en humiditeitgevoelig. Vòòr een houten arm spreekt dan wel dat als de match goed is, je dan ook weer wat extra's kunt krijgen, in de vorm van een weldaad aan klank. Ik wacht nog ff op mijn Graham Phantom II Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2013 Members Report Share Posted 5 april 2013 Grappig, daar wordt deze mee vergeleken (niet door mij, maar o.a. door de heren van het magazine LP). Met houten armen kun je trouwens hele mooie dingen bereiken hoor, zolang ze maar niet volledig van hout zijn. Verleden week heb ik een kleine cursus armen bouwen gehad bij Pluto (kom er maar in met de one-liners...), een houten buitenmantel in combinatie met verschillende binnenmaterialen moet juist 1 van de meest neutrale oplossingen kunnen bieden. Zo onderhand kom ik er wel achter dat ook de analoge branche nog steeds aan het ontwikkelen is, met een steeds beter resultaat! Uiterlijk veranderd er niet zo veel meer, dat doen ze maar in een andere hoek, daar is ook een markt voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2013 Report Share Posted 5 april 2013 Tja, dat kon ik aan het plaatje niet zien dat het een composiet buis is. In het verleden had je deze "vernieuwing" ook in de tenniswereld. Voor 1972 waren alle tennisrackets van hout, met de nodige problemen incluis. Houtlagen die loslieten door het vocht. Kromtrekken van het blad. Je kunt het zelf wel bedenken. Toen kwamen de eerste metalen rackets. Stug en star, maar geen gevoel met de bal. Op een gegeven moment kwam het merk Völkl met een composiet (aluminium frame met een houten kern, of met een foam kern). Met het hout erin had je wel weer meer gevoel. met de foam kern had je weer minder trillingen. Tegenwoordig zijn die krengen allemaal van een mix van carbon en fiber, soms gevuld met een foam. De verhoudingtussen beide materialen, de mate van fijnheid in het vlechtwerk en de lak bepalen nu de touch die je met de bal hebt. Terug naar de armen. Ik heb bijvoorbeeld die van Continuum gezien. Het schijnen fantastische armen te zijn. De Cobra ziet eruit als een bloedzuiger en de Copperhead als een kleine paling. Geeft visueel gezien weinig vertrouwen. Toch zijn die niet van hout. BTW, met welke Phantom II is de Reed vergeleken? Die met de alu, de titanium of de ceramische buis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 april 2013 Members Report Share Posted 5 april 2013 Deze REED heeft wel een volledig houten armbuis btw, ik doelde op de ''cursus'' van Eddy Driessen. De REED werd in dit artikel ergens soundwise vergeleken met de Phantom, maar er werd niet vermeld met welke variant. Deze arm is weer een soort van Valhalla als je continue wil tweaken en proberen, zo goed als alles is tijdens het spelen instelbaar. Dus direct van 120 gram naar 180 of 220 gram, slechts 1 draai aan de knop en klaar! Ik ben er weer zo blij mee als een kind... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 5 april 2013 Report Share Posted 5 april 2013 Ik heb zelf de Pluto houten met denon 103 ik vind het een goede combinatie, zuiver en heel veel lucht om de instrumenten mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 En op welke tafel komt dit moois? Met welk element en phonopre? Nottingham Dais, Benz Micro Wood L2 en Lukaschek (met de nog immer onvolprezen Sodeju voeding...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 Deftig! Heb je die combinatie ook goed beluisterd voor je deze arm bestelde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 Ik heb zelf de Pluto houten met denon 103 ik vind het een goede combinatie, zuiver en heel veel lucht om de instrumenten mvg wiel Ah! De 1 punts gelagerde 2A Special? Erg fraaie arm, ook direct een absoluut eindstation! Veel beter ga je ze niet vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 14 april 2013 Report Share Posted 14 april 2013 Deftig! Heb je die combinatie ook goed beluisterd voor je deze arm bestelde? Ik ken de Space arm goed en ben erg gecharmeerd van het Nottingham geluid. Van alle Nottingham draaitafels die ik tot dusver beluisterd heb klonken die met een Nottingham arm en Benz element het best (voor mij). Als in mijn ogen dan ook ergens sprake is van systeem synergie, dan is het wel Nottingham tafel + arm en een combinatie met Benz. D.w.z. de Wood L2 en ook de Glider. Andere Benz elementen heb ik niet beluisterd icm NA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now