Sodejuu Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Heren (en dames), Bij deze een (foto)verslagje van de in aanbouw zijnde phonotrap die ik aan het bouwen ben. Geen eigen ontwerp, maar een ontwerp van Nelson Pass op pcb's die ik van Duck Twacy gekregen heb (ze waren onbestukt). Ik had beloofd dat ik 'm zou bouwen en ik los mijn beloftes meestal in. Ik had al eerder de Pass Pearl clone gebouwd. Die speelt nu bij een kennis van mij (en klinkt bezopen goed). En nu is de Pass Ono Clone aan de beurt. Voorwaar geen simpel dingentjen en alles op z'n Amerikaans overkil. Geen opamps, maar jfets en mosfets, gematcht, natuurlijk, want anders werkt het niet Ik ben nu ruim 3 jaar bezig met dit ding.Na veel gezoek en gepuzzel zijn nu wel alle onderdelen en materialen binnen om het geheel eindelijk compleet te maken. Het verzamelen van allehande, deels exotische onderdelen heeft ook veel tijd (en geld) gekost. Ik werk eraan als ik zin en tijd heb. Dat laatste is spaarzaam. Het eerste komt vaker voor, maar niet zo vaak in combinatie met het laatste. Als er geen druk achter zit, dan laat ik dergelijke dingen nog wel eens liggen (sorry ) Wat jullie hier zien is alleen de voeding. Nee, het wordt geen poweramp en ik heb ook niet per ongeluk de verkeeerde foto's geupload. Hier is nog niks geen RIAA correctie of enig versterker gedeelte op te zien. Het geheel komt wel in 2 van deze kasten die ik uit Italié heb laten komen. Ik zal dit topic bij tijd en wijlen voorzien van nieuw fotomateriaal. Op welke termijn dit project af is weet ik niet, maar ik verwacht toch dat het nu niet meer al te lang zal duren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 januari 2013 Author Report Share Posted 5 januari 2013 De voeding helemaal afgebouwd en klaar gemaakt: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 januari 2013 Author Report Share Posted 5 januari 2013 ... en vandaag verder aan de eigenlijke phonotrap Best groot hè Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Keurig Netjes gebouwd. Dat zal een hele mooie phono trap worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 januari 2013 Members Report Share Posted 5 januari 2013 Deftig! En goed bezig (je weet wel)... Hoe die Pass dat vroeger deed weet ik niet, ik heb die Aleph serie ooit gehad incluis de Aleph-Ono (nog steeds een geniale naam met woordspeling), maar die was niet zo groot. Groot klinken deed hij dan weer wel. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Mooi project... ik ben benieuwd hoe het gaat klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Vakwerk, mooi hoor Sodejuu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Ik kan alleen maar zeggen... sodejuu! Petje af. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 5 januari 2013 Report Share Posted 5 januari 2013 Ziet er mooi uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Indrukwekkend om zien, ook al heb ik er de ballen verstand van van zo'n opbouw Wat mij als leek interesseert Roger, zijn foto's waar je start van een lege printplaat en in enkele stappen laat zien waar je bent uitgekomen ... zou nog meer "petje af" gevoel oproepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Fantastisch Roger. Ook wel leuk zo'n lange termijn project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2013 Author Report Share Posted 6 januari 2013 Indrukwekkend om zien, ook al heb ik er de ballen verstand van van zo'n opbouw Wat mij als leek interesseert Roger, zijn foto's waar je start van een lege printplaat en in enkele stappen laat zien waar je bent uitgekomen ... zou nog meer "petje af" gevoel oproepen. Had ik graag willen doen Stef, maar ik ben pas beginnen te fotograferen toen ik alle onderdelen al op de print had. Het houdt bovendien ook behoorlijk op als je tijdens het solderen telkens de bout aan de kant moet leggen om een foto te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Netjes Roger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 januari 2013 Report Share Posted 6 januari 2013 Had ik graag willen doen Stef, maar ik ben pas beginnen te fotograferen toen ik alle onderdelen al op de print had. Het houdt bovendien ook behoorlijk op als je tijdens het solderen telkens de bout aan de kant moet leggen om een foto te maken. Was ik mij achteraf ook aan het realiseren Roger je zit in een workflow en dan eventjes stop 'foto-time", dat doet een mens niet hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 januari 2013 Report Share Posted 7 januari 2013 Wat een ontzagwekkend apparaat! Dat móet wel heel mooi gaan klinken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2013 Report Share Posted 7 januari 2013 Ha Roger, mooi dat je al zo ver bent. Ziet er strak uit Ze zijn ooit op diyaudio gekocht van zekere een Nagard (voor weinig): http://www.diyaudio....html#post315210 Er staan daar wel wat plaatjes van naakte PCBs (maar je moet denk ik wel aangelogd zijn om ze te kunnen zien) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 februari 2013 Author Report Share Posted 2 februari 2013 En het project gaat verder ...TEGENVALLER !!!. Bij het op spanning zetten van de phono knalde het linker kanaal eruit. Er zit nu ergens een defect component (of meerdere). Ik heb op dit moment op links geen referentie 30V. Ik moet dus al gelijk beginnen met foutzoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Ziet er prachtig en professioneel uit. Jammer van dat foutje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 dat is balen ik hoop dat de schade mee valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 februari 2013 Author Report Share Posted 3 februari 2013 Er is definitief iets kapot, want ik hoorde een "pets" na enkele seconden. Nu nog uitzoeken wat precies. Zichtbaar is het echter niet en dat vind ik wel vreemd. Bij een "pets" hoort normaal ook en doorgeslagen component en dat is veelal wel zichtbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts