Jump to content

App Gezocht

carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben wel tevreden met mijn I pad. Shazam is bijvoorbeeld erg leuk. Deze app herkent muziekstukken. Ik vroeg me eigenlijk af of er ook een app is die aangeeft naar hoeveel Db je luistert. Kent iemand zo'n app.

Ik zou ook nog de app "Discovr Music" erbij zetten. Die is erg handig. Als je iets leuks hoort, kun je met Shazam bepalen wie het is en met Discovr gelijksoortige bands/muzikanten erbij zoeken.

Zo'n dB meter moet wel geijkt worden, anders geeft die maar iets aan.

Heb je nog een advies voor een goede, redelijk geprijsde?

Ik zou het niet weten, ik gebruik de iPad (nog) niet voor metingen. Misschien de goedkoopste met de beste waarderingen eerst uitproberen? Je moet eigenlijk wel kunnen meten tot 110 dB of 120 dB, de kans bestaat dat de microfoon in de iPad dat niet redt maar dat merk je vanzelf. RTA Lite van Andrew Smith lijkt me een leuke om mee te beginnen (dat is de eerste die ik tegenkwam).

Zo'n dB meter moet wel geijkt worden, anders geeft die maar iets aan.

Als je geluidsniveaus wilt meten om die te vergelijken met metingen van anderen ontkom je niet aan ijken.

Als je knopen en buiken wilt localiseren ivm plaatsing van luidspreker of luisterstoel is ijken niet nodig. Het is maar net wat Carl er mee wil.

Ik heb de app er op en die lijkt goed te werken. Zal natuurlijk niet perfect zijn maar geeft wel een beeld. Kalibreren kan ook maar ja dan moet je weer een goede referentie hebben.