Jump to content

Cafe Engels Show Editie 2013: ''analogue Extrema''

Arden
 Share

Recommended Posts

Ik heb de verschillende Lyra's in dezelfde ruimte gehoord kort na elkaar. Wel met verschillende armen en kabels op twee draaitafels. Je kan ze allemaal gerust kopen want ze zijn allemaal prima. De Delos heeft als voordeel dat die nog te betalen is. ik vond de Helikon erg fraai.

Treshold , de dure Lyra die klonk mat er zat geen leven in de brouwerij .

Dan was het dus voor een groot deel de plaat die ik toevallig hoorde, die er meer leven in bracht. 

Het beste is natuurlijk een eigen plaat meenemen. En dan ook diezelfde op CD. Kun je horen hoe de rest van de installatie presteert. Want CD is toch meer een referentie voor neutraliteit.

En smaken verschillen. Ik vond de hoorns bij Feikert juist wat teveel hoog geven. Of was dat het element (+ p.u. versterking) dat ik hoorde  :confused: ...moeilijk moeilijk moeilijk.

Toch leuk als er op een beurs hier en daar met dezelfde spullen wordt gedemonstreerd, daar komt discussie van. Wordt KT88 er al wat wijzer van?

Treshold ,kan in principe niet aan de versterking liggen het is gewoon een hybride versterker buis mosfet ,bij die speakers van Arden moet je moet je het luisterpunt op zoeken anders heb je pech.

Heb je het luisterpunt gevonden dan zijn super monitors.wel met de juiste versterker wat dat is ook een crime bij hoorns,

Ook bij  Mangers dat is met versterkers ook in crime ze kunnen super klinken en ze kunnen klinken daar geef je geen dubbeltje voor.

Treshold, ik wil je niet beledigen maar je kunt  plaat  toch niet vergelijken in kwaliteit met cd,

Pak de kanaalscheiding bij een cd 75 db bij een plaat 25 db ,dat is bijna mono. 

Pak nou eens het plateau .wat klinkt beter aluminium acryl,pom en ga zo maar door  ,je hoort toch klankverschillen,

voor mij is dat combinatie van,en de ene wilt het in  analytisch en de de andere in muzikaal  en weer de andere er tussen in. 

Gisteravond hadden we een thuisdemo bij een van de leden van de audioclub. Laat dit nou toevallig de importeur van Onda Ligera zijn...

Hij speelt met een Ayon CD speler op de Onda Ligera dac én met een DPS platenspeler op de phonoingang van de Onda Ligera versterker.

Nou heeft hij ook zo'n 100 direct cut platen.... en daarmee werden alle vooroordelen betreffende CD / platenspeler de nek omgedraait.

De platen speler won (mét die platen) op alle fronten. Een dynamiek zoals ik digitaal nauwelijks kan voorstellen. Live zit er dichter bij.

En alle andere aspecten zijn niet aan de orde, wanneer er bij een CD opname alles wordt verprutst.

Een heel goede plaat haalt altijd nog zo'n 60 dB signaal ruisverhouding. Wanneer je dat volledig benut, kom je veeeeeeel hoger uit dan dat wat er met CD's gebeurt.

:)

Hans,geen onzin vertellen dat is een aanname dat is het zelfde als je probeer een Linn freak een ander draaitafel te verkopen.

Er is een firma die met mooie cd,s demonstreert die niet te koop zijn om zijn product aan de man te brengen :D  :D  :D

Je hebt mooie analoge en digitale persingen. :)

Wordt KT88 er al wat wijzer van?

Er begint zich een beeld af te tekenen nl. dat veel mensen naar de luisterruimtes hebben zitten luisteren ipv. naar de systemen. ;)

Niettemin euk om te lezen nu ik niet meer in staat ben om zelf al die shows bij te wonen.

Er begint zich een beeld af te tekenen nl. dat veel mensen naar de luisterruimtes hebben zitten luisteren ipv. naar de systemen. ;)

Niettemin euk om te lezen nu ik niet meer in staat ben om zelf al die shows bij te wonen.

Er waren inderdaad wanden die meer geluidproduceerden dan de luidsprekers in die ruimte. En in andere ruimtes klonk het zo dun dat ik dacht... dat hadden ze wel wat anders mogen opstellen.

Ik probeer daar doorheen te luisteren, maar zoals al eerder gezegd, met die hoofdpijn lukte dat niet echt.

Hans,geen onzin vertellen dat is een aanname dat is het zelfde als je probeer een Linn freak een ander draaitafel te verkopen.

Er is een firma die met mooie cd,s demonstreert die niet te koop zijn om zijn product aan de man te brengen :D  :D  :D

Je hebt mooie analoge en digitale persingen. :)

Kennelijk kán er op een plaat ook veel meer dan ik tot nu toe heb aangenomen. Om dat te gebruiken om een set er goed uit te laten komen is alleen maar goed. Wat heeft het voor zin om een topset te proberen te beoordelen met een slechte opname. Dat is net zoiets als een raceauto testen op een karrespoor.

Als het probleem vervoer is dan komt dat wel goed.

huizen ligt meestal wel op de route.