Jump to content

Cafe Engels Show Editie 2013: ''analogue Extrema''

Arden
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...
  • Members

Kleine update na een korte vakantie, zoals in een ander draadje ergens besproken wilde ik op de zondagmiddag tijdens deze ''Analoge Meeting'' iets speciaals doen, dat heeft zich uitgekristalliseerd in een iets andere richting als in eerste instantie geplant:

Op zondagmiddag zal Fritz de With van STS-Records (dus niet met zijn STS-Digital pet op) in onze ruimte een demonstratie verzorgen via originele Analoge Mastertapes. De te demonstreren muziek is op dit moment voor mij ook nog een verassing, maar er is mij iets bijzonders beloofd, ik hoop dat hij de originele opnames van Ben Webster's ''Ol' Betsy'' ook mee zal nemen...

Verder heb ik afgelopen weekend gesproken met de heren van Einstein en Dr Feickert, die komen ook naar Rotterdam, het beloofd dus een heel mooi feestje te worden daar op 23- en 24 maart!

• Members

Jij wel hoor, op cd zeker...?

Wederom een update, wij zullen samen met het Duitse Freelance High-End een 2e ruimte invullen, hier zullen draaitafels van Dr Feickert, buizenversterkers en phono versterker van Einstein en luidsprekers van Blumenhofer Acoustics als een Duitse eenheid haar kunsten vertonen. Alles Duits op de gastheer en bekabeling na (voor het emotionele tintje): Andrea Vitali  en Cammino uit Italie...

Jij wel hoor, op cd zeker...?

Wederom een update, wij zullen samen met het Duitse Freelance High-End een 2e ruimte invullen, hier zullen draaitafels van Dr Feickert, buizenversterkers en phono versterker van Einstein en luidsprekers van Blumenhofer Acoustics als een Duitse eenheid haar kunsten vertonen. Alles Duits op de gastheer en bekabeling na (voor het emotionele tintje): Andrea Vitali  en Cammino uit Italie...

Kijk, daar word ik nou weer blij van. Twee prachtige kerels met verstand van .....audio ! ;)  

• Members

Dan zou ik op de zaterdag maar alvast vroeg komen en hoop ik dat je Italiaans/Engels verstaat. Dan zal hij je eerst een kleine cursus radartechniek en geleidewapensystemen gaan geven om je uit te leggen hoe hij tot bepaalde conclusies, materialenkeuzes en resultaten is gekomen. Iemand die uit de internationale geleidewapen-handel stapt om de high-end audio in te gaan doet dat in ieder geval niet voor het geld*, dus steek daar ook gerust je anti-commercie verhaal af en maak je borst maar nat... 

*Een reeds gevleugelde uitspraak in deze handel is: ''Wie in de Audio Miljonair wil worden, moet als multi-Miljonair beginnen!''

• 3 weeks later...

Leuk, ik hoop ook te komen dan! Bij NordOst hoor je vaak alleen maar onzin, daar schiet ik nog wel eens bij in de lach, als een niet-techneut iets technisch probeert uit te leggen wat 'ie zelf ook niet begrijpt.

Op de AZ show was ook zo'n team met een spanningzoeker, en vertelde dat "geluid" ook dwars door muren heen gaat en gereflecteerd wordt terug de kamer in via een spiegel in de badkamer  :lol: . "Totaal de weg kwijt" dacht ik toen.

Ben benieuwd of er dan een wetenschappelijk tintje aan zit, krijgen we eindelijk een logische verklaring over de voordelen van conditionering van het lichtnet. Het Duitse blad Stereo heeft eens een blindtest gedaan met lichtnetfilters en concludeerde, dat er geen verschil te horen was. Dat was iets van 10 jaar geleden. Er is dus wel wat veranderd. 

Hopelijk heeft hij het lef om het eens uit te rekenen, het effect van storing op het lichtnet op het uiteindelijke geluid, in dB's. Ik moet mijn voorversterker op phono zetten en dan ver open en dan hoor ik een brom door de ruis heen en af en toe een rateltje. Zou die psycho-akoestisch gezien toch invloed hebben als er muziek wordt gespeeld? Dat zou ook pleiten tégen hoogrendementspeakers want die geven een basis brom/ruis/ratel harder weer!

Als het aan te tonen is, hij bij de AES publiceert, dan krijgen we later allemaal (nog) betere voedingen in onze apparatuur! :D  Mijn door Nelson Pass ontworpen oude meuk kan wellicht een upgrade gebruiken. Weet die Nelson veel  :confused: ...

Maar goed, niet vooruit lopen, afwachten!

• Members

Cool, Dr Feickert! Hoop het mee te maken!  ^_^

Ik geloof dat ze de Blackbird (2 motoren) en Firebird meenemen (3 motoren), daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar:

drfeickert_firebird.jpg

O, en lang leve de tafels waar ''gewoon'' een 12 inch arm op kan! Zouden meer fabrikanten moeten doen...

@ Treshold: dat laat ik idd lekker aan de ontwerper over, ik ga me niet branden aan uitspraken over materie waar ik het fijne niet van ken. Je hebt wel wat geduld te oefenen, hij kan erg lang van stof zijn. En dat in een mengelmoes van gebarentaal, Engels en Italiaans. Zoals hij dat doet erg charmant overigens, dat wel. Hij heeft ook een speciale hobby, Ninjutsu. Kan hij ook aardig over vertellen, maar dan krijgt de gebarentaal de overhand...

De Doelen een keer geweest daarna nooit meer ,niet gecharmeerd van de akoestiek.

Ik heb vroeger les gehad van de ontwerper van de Doelen (de Vries). Het is terecht dat je het geen geweldige akoestiek vindt. Wat voorop stond was de hoeveelheid zitplaatsen, niet de akoestiek, vandaar de vorm van de zaal. Ook heeft men ooit eens een groot reflectiescherm boven het podium weggehaald voor televisie opnames en nooit meer teruggeplaatst.

• Members

Zou ik zowiezo niet doen, hij draait altijd kneiterhard! Kun je ook gewoon tegen hem zeggen, daar reageert hij direct op en gaat het volume omlaag. Het is nou eenmaal de Italiaanse manier he, heel emotioneel allemaal, dan gaat hij helemaal op in zijn muziek en vergeet hij alles!

Voor wie het weten wil, ze introduceren daar bij de weg de nieuwe geintegreerde Einstein versterker genaamd ''The Amp'', daar ben ik zelf ook heel benieuwd naar! Hier komt later in het jaar nog een vriendelijk geprijsde versie van, dat wordt de nieuwe ''Einstein instap''...

• 2 weeks later...
  • Members

Claudio Trevisanello heeft dit weekend een afspraak bij Kuzma in Slovenie, die is daardoor dus verhinderd. Andrea Vitali is echter wel aanwezig, spreekt een stuk beter Engels of Duits, dus ook daar kun je bij terecht met je vragen. Van een spreekbeurt is trouwens noot sprake geweest...

Voor de draaitafel liefhebbers, Christiaan Feickert is er ook, dus wie vragen aan hem heeft, be my guest. Ze zitten in kamer 2007 als het goed is.