kappa7 Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ik ga vandaag Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ik weet niet of het me lukt te komen, vanwege ziekte. Misschien zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ik weet niet of het me lukt te komen, vanwege ziekte. Misschien zondag. Ik had je al gemist vandaag. Morgen beter. Twas weer erg gezellig om iedereen weer even te spreken. Ook weer mooie dingen gehoord ook al had mijn linker oor niet veel zin vandaag waardoor het nu slecht beordelen was. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ik was er vandaag, maar eigenlijk veel te kort. Ik had een knappe koppijn, dus luisteren lukte niet echt. Het duurde 'n klein uur voordat ik aan het luisteren kon beginnen. Er bleven maar bekenden komen, dat is dan ook wel het leuke aan zo'n show. Van wat ik hoorde, waren een paar demo's zeker de moeite waard. Het verschil tussen de draaitafels bij Music2 b.v. en de Einsteinset met de Blumenhofer FS2. De hoofdpijn heb ik in ieder geval niet bij Audionote opgelopen. Daar speelden ze zelfs op een heel normaal niveau. Dat die luidsprekers tegen de muur moeten, vind ik maar wat vreemd, het laag was duidelijk té aanwezig. Maar verder heb ik ze zelden zo goed horen klinken. Bij Ayon zat het ook duidelijk te vet in het laag. Dan werd er nogal wat muziek gedraaid die mij niet kon bekoren, maar anderen vonden dit weer prachtig. Al ving ik op, dat ze het zo wel genoeg Pink Floyd vonden. Nog een reden om er even te gaan kijken, is de enorme berg LP's die er te koop zijn. Zowel nieuw als tweedehands. Er stond erg mooi spul tussen. Ik vond het wel jammer dat de platenbakken soms in dezelfde ruimte stonden, als waar een demo werd gegeven. Maar zoals gezegd ben ik na een paar uurtjes weer vertrokken. Ronald vroeg nog of de hoofdpijn kwam door de gehoorde muziek. Nou... dit was zeker niet zo. Gebrek aan rust zou beter kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ik heb Wol trouwens gemist... heeft iemand hem wél gesignaleerd...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Kan goed aan het weer liggen Hans. ik heb ook de hele week last gehad. Ik vond het ook erg leuk om weer eens bij te praten met velen. Marco begint een beetje op Rick te lijken want het klinkt altijd meer dan prima bij hem. Ook altijd veel moois te zien al vind ik hoorns niet prettig om lang naar te luisteren. Ik vond die Dumois eigenlijk wel aardig klinken. Een merk LS wat hear nog nooit zo besproken is is Kudos. Ik vond die dingen echt de moeite waard. Ik had ook wel even willen shoppen bij Aspera. Mooie draaitafel die Raven en mooie elementen die Lyra,s. Ik ben nu naar platen aan het luisteren.Die plaat van Ingram Washington komt in ieder geval niet in de collectie.. Ik vind de stem van die man niet aansprekend. Old Betsy daarentegen van Ben Webster is vakwerk. Fritz heeft dat wel erg fraai gedaan. Misschien moet hij wat meer puur analoog gaan doen zoals bij deze plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Hans , ik was naar een begrafenis het zijn onverwachte verplichtingen . Ik probeer morgen te gaan en de Lyra,s te horen en ik hoop zonder koperplaat. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Carl,er speelde ook de shilabe hoe vond jij die. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Shilabe, Heb ik wat gemist? Oh dat is een element. Zo precies heb ik ook niet gekeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Het was best druk vandaag, maar rond half 4 was het helaas over. Inderdaad Ivan gemist, dus bij deze nog beterschap en hopelijk tot morgen.Traditiegetrouw waren er weer vele Hear forumgenoten, Arden, Audiopaul, Hans van L, Carl, Lestat, Kappa en er liep ook nog een rare audiofreak rond. Morgen laatste kans om naar een show te gaan waar men allemaal met analoog draait. En dat is echt het UNIEKE van deze leuke show !! Dus allen, tot morgen dan maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 23 maart 2013 Report Share Posted 23 maart 2013 Ook altijd veel moois te zien al vind ik hoorns niet prettig om lang naar te luisteren. Ik vond die Dumois eigenlijk wel aardig klinken. Een merk LS wat hear nog nooit zo besproken is is Kudos. Ik vond die dingen echt de moeite waard. Ik heb ook niet genoten van die hoorns. Daar zitten echt een hoop fouten in. Er zijn goedkopere disco boxen die beter klinken. En dat meen ik serieus. Dan was het geluid van de Dumois een verademing. Een beetje dik laag-midden en het hoog kon een tikje zachter, maar dat zijn details in een voor de rest erg geslaagd geluid. In elk geval hoorde ik weer een fatsoenlijk stereo beeld, net zoals bij Ayon en Von Schweikert.. Bij Ayon inderdaad wat gedreun en bij Von Schweikert gewoon teveel laag voor mijn smaak, maar voor de rest ook best goed. Vooral Ayon straalde rust uit en was toch super helder en analytisch. Een mooie speaker. Dan was er ook nog ergens een prototype dat dat maar beter kan blijven. Het resoneerde flink in het midden. Je zat bij stemmen gewoon te wachten op de volgende uitschieter. Niet echt relaxed luisteren dus. Jammer dat de Feikert draaitafel niet op betere speakers te horen was dan die kermis-hoorntjes. Wat een nare resonantie zat daar in het hoog. Wellicht niet voor iedereen hoorbaar maar als je het herkent... Over het algemeen een leuke show met veel draaitafels en verrassingen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Helaas vandaag niet wegens gladheid ik kom het dorp niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Je zegt het wat duidelijk Treshold maar dit zijn ook mijn ervaringen. Heb je die kleine Kudos nog gehoord bij Rick Stoet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Ik had je al gemist vandaag. Morgen beter. [...] Groetjes George Het zal me niet lukken de show te bezoeken, erg jammer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Hier ook even de reactie die ik ineen ander topic schreef.: Fritz is natuurlijk niet achterlijk. zijn luisterruimte is groot genoeg voor de Blumenhofers en door alle demping zalhet klankkarakter van de hoorns een stuk milder zijn. Toch krijgen de hoorns hier ten onrechte de schuld van een scherp geluid. De hoorns van Blumehofer zijn n.l. relatief klein, zodat ze pas op een hoge frequentie kunnen weergeven. Het gekrijs wat ik gisteren op sommige sets hoorde ligt volgens mij dan ook niet aan de hoorns. eerder aan een slechte stroomvoorziening of slechte opname. Grote hoorns hebben soms wat last van het megafooneffect. Dat toetert nogal zeg maar. Maar met de moderne technieken hoeft dat ook al helemaal niet meer. Ik denk dat er nog veel vooroordelen over hoornluidsprekers zijn, ontstaat door de omroepinstallatie's bij sportactiviteiten. Focus speelde in de jaren '70 al met Eliminator hoornluidsprekers in concertzalen. Dat klonk in mijn oren prima (alleen veeeeeel te hard), sinds die tijd ben ik anders over hoorns gaan denken. En zo'n Eliminator was echt geen perfecte hoorn, dat kan met nu veel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Voor het eerst sinds lange tijd weer op een show geweest en ik vond het een geslaagde dag. Ik schat dat de helft van wat ik beluisterd heb analoog was en de andere helft een combinatie van cd en streaming. Dus helemaal analogue extrema was het niet. Wel in de grote ruimte van Music2, waar enkele prachtige platenspelers afwisselend hun werk deden. Ook mooi om een liefhebber en vakman als Eddy Driessen over zijn Pluto producten te horen praten. De Blumenhofer speakers heb ik al een paar keer eerder gehoord en ook nu bleek weer dat dit gewoon niet helemaal mijn ding is. Net iets te weinig 'smooth' en schmelz naar mijn(!) smaak. Wel mijn ding is Audionote en dit keer gelukkig op een normaal geluidsniveau. Zo beschaafd zelfs dat je regelmatig de buren hoorde. Mooi rijk geluid dat zeker niet ieders smaak zal zijn. De heren van AN zullen het wel nooit doen, maar ik zou de speakers eens uit de hoek en van de muur (af)halen. Hier had een meneer wel een bijzondere opmerking: "totaal geen staging..... dan haal je alle emotie uit de muziek..." Dat eerste kon ik wel mee inkomen, maar het verband met de emotie in de muziek? Maar goed, zo luistert en geniet ieder op zijn eigen manier, gelukkig maar. Hierna bij Ayon gaan luisteren en dan hoor je dat de ene buizenset de andere niet is. Geluid was mooi in balans en 'correct', ik hoorde geen uit de bocht vliegend laag, zoals hier eerder gemeld. Echter voor mij net een tikkeltje te helder en ik miste het mooie plastische midden wat ik net eerder bij de Audionote set had gehoord. Bij Rik Stoet stond een mooie platenspeler, zeker voor het geld. Er kwam een behoorlijk vol geluid uit de kleine speakers, alhoewel het laag wel wat werd aangedikt. Ik heb niet achter de speakers gekeken, maar kan me niet voorstellen dat hier geen basreflex poort wat extra lage frequenties de ruimte in stond te pompen. De kleine Vienna Acoustic Mozart speakers konden mij wel bekoren met een ontspannen en relaxed geluid. Jammer dat de Nottingham draaitafel niet stond aangesloten en alleen maar digitaal werd "gedraaid". Bij Aspera gelukkig geen audiofiel verantwoorde muziek, maar lekkere muziek van o.a. Hooverphonic. In de grote ruimte boven bij Von Schweikert/ KR Audio het beste geluid van de dag gehoord. Hoewel het laag nog net niet uit de bocht vloog, klonk de grote set met name muzikaal met een fraai middengebied. Set klonk geheel vrij van stress. Ook mooie muziek van o.a. Allan Taylor die ik nog niet kende. Verder zeer ruimtelijk en diep, maar dat vind ik nu eenmaal minder belangrijk bij het genieten van muziek (daarom kan ik ook zo genieten van het 'platte' geluid bij Audionote). Toen ik later bij Rik Stoet een nummer hoorde dat ik net daarvoor ook op de Von Schweikerts had gehoord, viel op dat het op de kleine speakers wat geforceerder en met minder gemak eruit kwam. Op zich natuurlijk geen schande want die kleine speakers passen wel 30 keer in de Von Schweikerts. Ook in andere kamers (o.a. Vd Leur uit Nederland) leuke dingen gehoord. Hoewel niet alles mijn smaak was, vond ik eigenlijk geen negatieve uitschieters. Ook erg leuk was dat er behoorlijk wat vinyl te koop was en gelukkig niet alleen maar het audiofiele repertoire. Al met al een zeer geslaagde dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Haï Marc . Ik vond die Kudos LS bij Rick Stoet ook geslaagd. Ik denk dat je thuis niet zo veel achtergrondlawaai hebt en dus minder hard draait. Ik denk dat ze thuis dus beter klinken. Die Von Sweikert heb ik verschillende keren gehoord. Als de muziek niet veel laaginformatie heeft vind ik ze uitstekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Je zegt het wat duidelijk Treshold maar dit zijn ook mijn ervaringen. Heb je die kleine Kudos nog gehoord bij Rick Stoet. De Kudos heb ik maar even gehoord in het begin. Ik heb er geen zéér positieve herinnering aan maar moest denk ik ook nog mijn koude oren laten opwarmen. Daarna kwam ik bij Aspera met de Acoustic System International Tango Diamond speakers en een 9000 Euro Lyra element. Dat bracht mijzelf in m'n element . Erg fijn laag. Ik meende zelfs behoorlijk wat Visaton te zien in die speakers. Komen die nu uit Cyprys? Het viel me ook nog op dat er veel verschillen te horen waren. Zou dat ook komen door de betere akoestiek in de kamers? Dat maakte de show erg leuk. En niet te vergeten het vinyl natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Wat ik al zei, Marco kan een set laten klinken. Dat bijvoorbeeld Audionote niet de LS niet even naar voren zet begrijp ik niet. Volgens mij deden ze dat in Krefeld namelijk wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Leuke dag gehad, live concert meegemaakt en een paar leuke sets gehoord en delos eindelijk eens goed gehoord. En een paar elpee,s gekocht en een cd morgen meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 maart 2013 Report Share Posted 25 maart 2013 Kon er door omstandigheden niet zijn Wat vonden jullie eigenlijk van al die draaitafels elementen en phonoversterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 maart 2013 Report Share Posted 25 maart 2013 Het enigste wat ik goed vond was bij Feikert met de Lyra delos midden- hoog was schitterend het laag was beduidend minder het kwam door de akoestiek en de ruimte Audionote ,het laag was heel slecht Over de rest zullen we maar niet over hebben Dan in die ruimte waar de dure Lyra speelde als er nou een cd speler speelde het je het niet in de gaten . Bij Arden live concert gehoord daar drie verschillen versie van de master gehoord erg leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 25 maart 2013 Author Members Report Share Posted 25 maart 2013 Voor nu even een hele korte opmerking (heb nog steeds een delegatie op sleeptouw, dus later deze week wel weer een keer tijd): Ik wil graag de persoon ''hartelijk'' danken welke de eerste, officieel nog te verschijnen, nieuwe Acoustic-Signature puck welke op display lag in zijn zak heeft gestoken! Dat je er maar veel plezier van mag hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 maart 2013 Report Share Posted 25 maart 2013 En ik ga er van uit dat het geen Hearder is. Nog erger dan bestolen worden lijkt me door iemand die je kent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 maart 2013 Report Share Posted 26 maart 2013 Voor zo,n soorten de sharia invoeren ,slager haks bijlltje en dan tsak tsak de vingertjes ,die doet het niet meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts