Jump to content

Welke Streamer Hebben Jullie

carl
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag even bij Hanze Hifi geweest en heb toen ook maar even naar CD spelers gekeken. Al vlug werd er een Naim streamer tegenover gezet. Toch wel leuk.

Welke streamer hebben jullie?

Hi Carl,

Ik heb een Apple laptop met daarop Amarra. Digitaal naar een Antelope Zodiac Gold DAC met externe voeding.

De DAC voedt de voorversterker, die de eindblokken en die natuurlijk de boxen.

Je hebt wel eens aangegeven hier te willen luisteren. Als je wilt zou dat a.s. Zondagmiddag kunnen, tenzij het gaat sneeuwen want dan gaat het uitje van mijn vrouw niet door en heb ik niet de vrije hand.

PM maar even als je dat wat vindt.

Groet,

Leobus

Ik heb een Logitech Squeezebox Touch op een YBA WD202 DAC spelen. Voor streaming heb ik niet meer nodig. Je wordt wel tamelijk onrustig van dat gestream. Heb je net een nummer op, ben je alweer naar het volgende aan het zoeken en zappen. Nummers duren dan gemiddeld 1 minuut, want dan heb je weer wat anders gevonden wat je leuk vindt en wil horen

Hi Carl, Ik heb een Apple laptop met daarop Amarra. Digitaal naar een Antelope Zodiac Gold DAC met externe voeding. De DAC voedt de voorversterker, die de eindblokken en die natuurlijk de boxen. Je hebt wel eens aangegeven hier te willen luisteren. Als je wilt zou dat a.s. Zondagmiddag kunnen, tenzij het gaat sneeuwen want dan gaat het uitje van mijn vrouw niet door en heb ik niet de vrije hand. PM maar even als je dat wat vindt. Groet, Leobus

Die van mij moet proefwerken nakijken. Als het kan kom ik graag Leo.

• Members

Voor mij hetzelfde als het antwoord van Sodejuu, je luister niet meer naar muziek, je zapt alleen nog maar!

Ik heb het hier na een hoop getop wel aan de gang gekregen, van mijn I-Mac (die lekker eigenwijs tijdens mijn gebruik toch maar weer onder Windows draait) naar mij Krell Studio DAC, maar als het al speelt, dan is het omdat de kinders van die YouTube zooi willen laten horen. Hen lukt dat allemaal wel met die MAC software. Met Amarra gaat het al wat beter, maar als ik dan al digitaal wil luisteren doe ik dat via mijn Krell loopwerk, dat trek ik toch net wat beter. Als ik echter ECHT muziek wil luisteren, sorry, maar dan gaat er toch echt een lp op. Het volledige vrouwelijk front hier in huis is dat gelukkig wel met me eens...

Ja heren, dat streamen moet je ook GOED doen. Dus geen pc of laptop als bron, dat zijn senuwe-apparaten. En geen dikke DAC erachter, dat geeft ook alleen maar vervuiling, en verleidt je zelfs om naar zogenaamde HD-downloads te gaan omzien. Maar goed, dat heb ik ook maar geleerd en niet zelf verzonnen. Want uiteindelijk kom je er met schade en schande achter dat het allemaal veel simpeler moet, én kan, en gaat de DAC aan de kant, want blijkt het simpele chippie in je simpele knijpert tot grote hoogten te bewegen en je dikke dac het nakijken te geven.

Zo staat hier alleen nog de eenvoudigste aller Olives in zijn uppie een concertzaal te genereren, of een strijkkwartetje, of een popgroep, naar gelang.

Voldoende om een mens (dit mens!) tot tranen te bewegen.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: less is more!

Maar geloven ho maar natuurlijk.

M :ph34r: rc

Guest tubejack

Een Linux laptop en een verbouwde Logitech Duet.

Werkt goed, ook op 24/192khz.

Toch vind ik bij 16bit de cd-speler iets beter, over LP's  zal ik het maar niet hebben.

Hoge resolutie bestanden kunnen prachtig klinken.

Toch is het niet mijn medium....  veel te vluchtig.

Jack ,een 16 bitter klinkt totaal anders als een 24 bitter 192 khz, bij jou is dit gewoon een aanpassing probleem

Algemeen een Logitech, voor de freaks een  Antelope dat is bij heel veel de feferentie.

mvg wiel

Met CD had ik indertijd ook last van zappen. Ik heb dat opgelost door de afstandsbediening op zolder te leggen. Dwingt je wel op te staan bij de bediening. Bij een afstandsbediening heb ik trouwens alleen maar behoefte aan instellen volume. Dat komt redelijk nauw.Zo'n combinatie met I pad is trouwens wel aardig.

Die Johan bij Hanze beweerde dat streamen beter klonk dan CD. Door een aantal malen lezen van de CD zou volgens hem de informatie beter beschikbaar zijn. Daarnaast heb je nog zoiets als 24 bit 192 herz. Hoe staan jullie daar tegenover?

Toch wel lastig allemaal want mijn CD speler heeft leesproblemen en ik zal dit jaar of een nieuwe CD moeten kopen (voor mijn vrouw) of overgaan op streamen. Ik ben volgende maand jarig en meestal geef ik mezelf wel iets leuks  :D

"Je zapt alleen nog maar"

Wat een onzin!

Ik rechtsklik op een directory en selecteer play directory, niks anders dan een cd of plaat opzetten.

ik gebruik een oude acer Eee PC en eigen software + simpel dacje

Dat zal dan voor jou kunnen gelden maar door de bank genomen hebben ze gelijk.

Dat zal dan voor jou kunnen gelden maar door de bank genomen hebben ze gelijk.

en meet een E-reader krijgen ze zeker geen boek uit omdat ze na een bladzijde alweer in het volgende boek zitten te bladeren.

Ik ben nu eenmaal een album luisteraar en geen singeltjes draaier, het medium staat daar helemaal los van. Zal dan ook nooit een los nummer downloaden en heb helemaal geen last van zappen.

Wellicht zijn de zappers dan toch minder in muziek geinteresseerd dan ze willen doen geloven.

mss een stomme vraag, maar diegenen die enkel via laptop en dac werken, en dus geen logitech of iets anders ertussen hebben, kunnen jullie de laptop ook via een tablet of smartphone bedienen?

Indien niet, is het in de zuivere zin geen streaming (dacht ik)

Persoonlijk ga ik in een NAS investeren omdat de aantal tracks en afbeeldingen toch beginnen op te lopen.

Zapverhaal vind ik een beetje een dooddoener geworden

Het hangt allemaal van het moment af en the mood. Met lp, nog steeds de grote hoofdbrok bij mij, kan ik ook aan het zappen gaan hoor. 2 tracks die lp en ondertussen een andere uitzoeken enz ...

Ik denk dat je in het begin meer zapt omdat je je muziek, vaak ook muziek die je niet op lp hebt,  eens wilt doorlopen om te horen hoe het klinkt. Dat doen we toch met een nieuw element of phonotrap ook, die die die die ... lp uit de kast halen omdat je benieuwd bent hoe het klinkt. Allemaal naar mijn gevoel hé.

Sinds ik een mp3speler heb, merk ik dat ik vaak een volledig album beluister op de trein, in de auto als ik geen chauffeur ben, in mn bed vr het slapen gaan, rustig als achtergrond als ik niet wil afgeleid worden.. Zappen doe je uit nieuwsgierigheid en ook als een album je minder bevalt welk medium ook. Juist het bedieningsgemak, de mogelijkheid om afspeellijsten te maken, een bepaald genre te kiezen, vind ik ferme plussen versus CD.

Wat ik nog een plus vind aan een streamingapparaat, is de mogelijk om massa's radio te kunnen beluisteren vanover de hele wereld. Muziek ontdekken primeert dan toch op de kwaliteit (voor mij althans)

Iets dat ook niet mag vergeten worden, vind ik, ben je alleen met muziek bezig en heb je je eigen laptop luisterhok enz of moet het gedeeld worden met een gezin.

Als mijn dochter op de laptop werkt vr school, is het toch interessant dat ik muziek kan streamen vanaf de NAS zonder dat ik haar moet storen of onderbreken.

Even naar de 1e pagina

Carl, weet je nog welke naim stream het was, want er is een nieuwe uit.

Ja heren, dat streamen moet je ook GOED doen. Dus geen pc of laptop als bron, dat zijn senuwe-apparaten. En geen dikke DAC erachter, dat geeft ook alleen maar vervuiling, en verleidt je zelfs om naar zogenaamde HD-downloads te gaan omzien. Maar goed, dat heb ik ook maar geleerd en niet zelf verzonnen. Want uiteindelijk kom je er met schade en schande achter dat het allemaal veel simpeler moet, én kan, en gaat de DAC aan de kant, want blijkt het simpele chippie in je simpele knijpert tot grote hoogten te bewegen en je dikke dac het nakijken te geven.

Zo staat hier alleen nog de eenvoudigste aller Olives in zijn uppie een concertzaal te genereren, of een strijkkwartetje, of een popgroep, naar gelang.

Voldoende om een mens (dit mens!) tot tranen te bewegen.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: less is more!

Maar geloven ho maar natuurlijk.

M :ph34r: rc

Hoi Marc,

Dat vind ik toch wel te kort door de bocht.

Ik heb het bij jou beluisterd en dat klinkt niet slecht, echter heb ik ook bij Leo geluisterd en moet zeggen dat is zeker zo goed en misschien zelfs wel een tandje mooier.

Zou ik nu een streaming oplossing zoeken dan nijg ik wel naar de oplossing die Leo heeft.

Toch net wat mooier en flexibeler om dat je het al direct in een flap flop zet.

Ik zou alleen niet voor een appeltje kiezen maar dat is maar net wat je gewend bent

Geen gedoe met het maken van Back-ups  en dergelijke.

Groot nadeel vind ik dan wel dat er een pc moet aanstaan tijdens het spelen.

Deze heb ik liever niet in de kamer staan terwijl ik daar muziek luister.

Maar een wat luxer exemplaar van een Linn doosje vind ik nog steeds ook wel erg mooi en makkelijk.

mss een stomme vraag, maar diegenen die enkel via laptop en dac werken, en dus geen logitech of iets anders ertussen hebben, kunnen jullie de laptop ook via een tablet of smartphone bedienen?

Indien niet, is het in de zuivere zin geen streaming (dacht ik)

Ja kan verschillende ap jes kunnen dat

George ik ben toch wel als de dood dat ik al mijn gedigitaliseerde en aangekochte muziek zou kwijt spelen dr een crash.

Backup hoeft toch helemaal geen gedoe te zijn. Als je je cd ript, en je hebt het programma zo ingesteld dat het rechtstreeks naar de Nas moet rippen dan heb je vanzelf een backup dr mirrorschuif in je Nas. Niet meer "gedoe" dan te rippen naar een laptop  hoor.

nog een ding over zappen, ik vind het een verademing dat ik nu twee aansluitende Rush albums (farewell en hemispheres) achteralkaar kan beluisteren zonder op te staan, of bijwijze van spreken de hele Ring in een keer doorluisteren en daar heb ik maar "een" muisklik voor nodig.

George ik ben toch wel als de dood dat ik al mijn gedigitaliseerde en aangekochte muziek zou kwijt spelen dr een crash.

Backup hoeft toch helemaal geen gedoe te zijn. Als je je cd ript, en je hebt het programma zo ingesteld dat het rechtstreeks naar de Nas moet rippen dan heb je vanzelf een backup dr mirrorschuif in je Nas. Niet meer "gedoe" dan te rippen naar een laptop  hoor.

Klopt maar hoe doe je dat bij een olijvje speler waar de HD in het apparaat zit??

Edited by kappa7

Klopt maar hoe doe je dat bij een olijvje speler waar de HD in het apparaat zit??

dat is 1 van de discussies George, een all-in-one speler of niet + ik weet niet of je dat ding kan back-uppen

meeste verkiezen een losse dac omdat ze veel meer doen dan enkel muziek streamen, er w meer dan enkel CD of PC op de DAC aangesloten

Guest tubejack

Jack ,een 16 bitter klinkt totaal anders als een 24 bitter 192 khz, bij jou is dit gewoon een aanpassing probleem

Algemeen een Logitech, voor de freaks een  Antelope dat is bij heel veel de feferentie.

mvg wiel

Dag Wiel, over de kwaliteit  ben ik tevreden,   die is uitstekend.  De dac's kunnen allebei 24bit/192khz aan.

Ik weet ook niet wat het is,  misschien zit het tussen de oren :rolleyes:

Maar het allermooiste vind ik een goede  LP   dan gebeurt er iets,  het leeft, het is er .... geweldig :)

Dat is ook precies wat ik aangaf om gebruik te maken van een losse PC.

Om nu ook nog weer een aparte server te laten draaien voor het spelen van muziek vind ik raar, vandaar ook mijn voorkeur voor een losse pc met daarop de muziek.

Guest tubejack

nog een ding over zappen, ik vind het een verademing dat ik nu twee aansluitende Rush albums (farewell en hemispheres) achteralkaar kan beluisteren zonder op te staan, of bijwijze van spreken de hele Ring in een keer doorluisteren en daar heb ik maar "een" muisklik voor nodig.

Dat is natuurlijk minder voor de  zwembanden...  maar wat zappen betreft, heb je een raak punt  ;) 

Ik heb ook soms moeite om me te beheersen....   met een LP heb ik dat niet. 

Guest tubejack

dat is 1 van de discussies George, een all-in-one speler of niet + ik weet niet of je dat ding kan back-uppen

meeste verkiezen een losse dac omdat ze veel meer doen dan enkel muziek streamen, er w meer dan enkel CD of PC op de DAC aangesloten

Er is nog een andere oplossing.  Er zijn ook nieuwe  spelers, waar je de dac via extra in- en uitgangen voor andere bronnen kunt gebruiken.