mumsoft Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Aha, een dubbelfunctie. Voor continuiteit is een Raid heel prettig, maar dan heb je hopelijk ook een echte backup daarnaast? Voor audio zou ik kabels, ook digitale, zo kort mogelijk houden. Vermoedelijk vind je je SACD nog net iets beter klinken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 22 januari 2013 Report Share Posted 22 januari 2013 Het een is een hobby (audio), het ander een functie (interim management). Mijn audiokabels zijn inderdaad zo kort mogelijk, mijn luidsprekerkable bijvoorbeeld maar 1,5 meter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Net een Sonos Connect binnen en afgelopen zondag aangesloten, klinkt wel aardig maar niet super. Ik zie het wel als een bron voor achtergrondmuziek, maar het zou toch ook wel fijn zijn als het wat beter gaat klinken, om dan wat harder te kunnen draaien. Als er een leuk plaatje langs komt, is het wel lekker om dan even te kunnen "knallen". Heeft iemand ervaring met het aanpassen van een Sonos, of hoe kan ik de kwaliteit verbeteren? In het weekend ga ik er al wel vast een andere interlink aan hangen.... Misschien moet ik hier maar een nieuw draadje voor openen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Net een Sonos Connect binnen en afgelopen zondag aangesloten, klinkt wel aardig maar niet super. Ik zie het wel als een bron voor achtergrondmuziek, maar het zou toch ook wel fijn zijn als het wat beter gaat klinken, om dan wat harder te kunnen draaien. Als er een leuk plaatje langs komt, is het wel lekker om dan even te kunnen "knallen". Heeft iemand ervaring met het aanpassen van een Sonos, of hoe kan ik de kwaliteit verbeteren? In het weekend ga ik er al wel vast een andere interlink aan hangen.... Misschien moet ik hier maar een nieuw draadje voor openen...... Zie hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 januari 2013 Report Share Posted 24 januari 2013 Zie hier Thnx! Zal ik vanavond eens even doorlezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 mac mini (8gb) met audirvana/i-tunes en thunderbolt schijf via audioquest firewire naar Weiss DAC2 Transparent PIXL stroomvoorziening Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 3 maart 2013 Report Share Posted 3 maart 2013 Zit op dit moment te luisteren naar Abbey Road via een zeer goede analoge front-end, maar dit volstaat niet helemaal. Moet regelmatig nieuwe platen opzetten, omdraaien, en ben niet mobiel de komende weken. Luister veel Spotify op mijn telefoon door de week als ik reis, moet veel reizen voor mijn werk. Heb een premium account en die kan op dit moment 320kbs streamen. Het idee is nu dat ik spotify op mijn set wil luisteren. Te bedienen via telefoon, Samsung Galaxy SIII. En ik wil er wat van maken qua klank. Idee leeft al veel langer, want Spotify is geweldig om nieuwe muziek op te ontdekken. Ivm de aanwezigheid van drie jonge kinderen is een laptop niet geschikt. Zat zelf te denken aan een good old Squeezebox + DAC. Ook hebben Cambridge, Onkyo, Denon, MF kant en klare apparaten. Ik vrees echter voor de kwaliteit. Wat zou klankmatig de beste optie zijn binnen het Spotify kader? Is er iets mogelijk via JRiver en Fidelify? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 maart 2013 Report Share Posted 3 maart 2013 Ga je de muziek van de laptop dan via wifi naar de squeezebox sturen of bekabeld? Of is het je enkel om spotify te doen? Suc6 om een squeezebox te vinden want spijtig genoeg is logitech er mee gestopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 maart 2013 Report Share Posted 3 maart 2013 Ivm de aanwezigheid van drie jonge kinderen is een laptop niet geschikt. Zat zelf te denken aan een good old Squeezebox + DAC. Ik vrees echter voor de kwaliteit. Wat zou klankmatig de beste optie zijn binnen het Spotify kader? Is er iets mogelijk via JRiver en Fidelify? Wij streamen met een inmiddels verouderde Logitech Duet. Beetje gepimpt, werkt uitstekend en kan zonder problemen ook 24bit 192khz aan. Externe DAC is nergens voor nodig de ingebouwde Wolfson WM8501 is meer dan uitstekend. Er is ook een plug-in voor Spotify maar die heb ik nog nooit geprobeerd. Vind andere betaalde streams leuker.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 maart 2013 Report Share Posted 3 maart 2013 Het een is een hobby (audio), het ander een functie (interim management). Mijn audiokabels zijn inderdaad zo kort mogelijk, mijn luidsprekerkable bijvoorbeeld maar 1,5 meter. Ga je dan met de NAS via het lichtnet naar je DAC? de naam van zo'n stopcontact ding ontsnapt mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 maart 2013 Report Share Posted 4 maart 2013 Ga Spotify streamen via XBMC client en SIII als afstandsbediening. Thnx voor jullie support. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 7 maart 2013 Report Share Posted 7 maart 2013 Squeezebox Duet hier, gekoppeld aan Netgear Readynas 6000. Na een periode van wat software perikelen werkt alles al jaren zonder problemen. Jammer dat Logitech hiermee is gestopt. Er is een 3rd party plugin voor Spotify die ik heb geprobeerd, werkt zeer goed, maar enkel met de premium account. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 7 maart 2013 Report Share Posted 7 maart 2013 Welke third party plugin heb jij geprobeerd? Die van mij via XBMC werkt ook zeer naar tevredenheid. Vandaag de Audiolab M-Dac en de Tentlabs B-Dac op bezoek gehad. Afgezet tegen mijn oude Sonneteer Dryden. De B-Dac sprong er bovenuit. Input gaat via een MF V-Link plus van De Groef. Was verbaasd over het grote verschil dat de USB / S/PDIF omzetter maakt. Morgen nog eens luisteren. Nieuwe B-Dacs gaan met headphone amp. Ook de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 maart 2013 Report Share Posted 7 maart 2013 . Input gaat via een MF V-Link plus van De Groef. Was verbaasd over het grote verschil dat de USB / S/PDIF omzetter maakt. Kan je hier iets meer over kwijt, graag zelfs? Je vertrekt waar met welke aansluiting via via om te eindigen met ... ? Wat si het mooie verschil tussen beiden ... ? Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 7 maart 2013 Report Share Posted 7 maart 2013 USB uit een apparaat, USB In de V-Link, S/PDIF uit de V-Link naar je DAC. Maakt gek genoeg groot verschil met de gewone USB in van de B-Dac. En wat is dat dan klankmatig? Minder hard, vloeiender, ruimtelijker. Veelomvattend dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 maart 2013 Report Share Posted 7 maart 2013 Je maakt zeer nieuwsgierig Je hebt ook al een Vlink 192 heb ik gezien Binnenkort heb ik de minimax dac plus op bezoek Dan wil ik zo n vlink ook eens uitproberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Het lijkt mij wel allemaal een beetje tijdelijk, aangezien ook bijv. Tentlabs heeft gezegd met betere USB ontvangers te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 in de minimax plus zit er een M2Tech OEM USB, kweet niet welk niveau deze haalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 USB type 3? Dat is er toch al een tijdje? http://nl.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus Mijn M-audio Transit USB dac haalt 24/96khz over USB V2.0 en klinkt uitstekend. Maar de ingebouwde dac van de Duet is beter en haalt makkelijk 24/192khz. Dus zie het nut niet, van externe USB dac's Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Jack ik bedoelde met kwaliteit de sound, hoe het klinkt Ter info Het is een 192kHz versie in de minimax plus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Jack ik bedoelde met kwaliteit de sound, hoe het klinkt Ter info Het is een 192kHz versie in de minimax plus O die is uitstekend. Met 24/192 kun je alles afspelen. Wanneer zal 24/384 de nieuwe standaard worden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Nog maar weer eens Dacs geluisterd. Een Audio Note dac erbij en één van Advance Acoustics. M.n. de audionote klinkt goed, maar laat wel wat liggen. En op één of andere manier vind ik een buizenuitgang ook niet heel chique. Terwijl rest set alleen maar buizen is. BDac zal het wel worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 maart 2013 Report Share Posted 8 maart 2013 Waarschijnlijk worden die buizen alleen als kathode volger geschakeld ..... tja jammer Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Helemaal into mijn nieuwe DAC probeer ik wat Hi-Res te scoren via HDTracks. Helaas is het gros van de op klank opgenomen muziek oervervelend, maar in de top 25 classical durfde ik wel wat aan. Helaas bleek het niet downloadbaar omdat HDTracks de rechten niet bezat, maar het stond wel in de top 25 van bestverkochte albums. Bijzonder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 maart 2013 Report Share Posted 10 maart 2013 Op de Ripnas die ik kreeg staan een hele hoop Linn HD master opnamen. Ik heb ze nog niet beluisterd, maar de kleine stukjes die ik hoorde klonken zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts