René N. Posted 11 maart 2013 Report Share Posted 11 maart 2013 Even off-topic: Ik heb in het weekend SFTP CAT6A naar mijn Sonos Connect geïnstalleerd in plaats van de gewone UTP CAT5: veel minder rauw en een betere plaatsing..... Aanradertje! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 maart 2013 Report Share Posted 11 maart 2013 waarom niet gelijk cat7 kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 waarom niet gelijk cat7 kabel? naar het schijnt duur en onnodig voor deze toepassingen, heeft men mij verteld george Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Duur zijn ze niet. Draka, is een oud en goed merk. http://datastunter.nl/cat7-sftp-rj45-patch-kabel-hrs-tm31-0-5m Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 waarom niet gelijk cat7 kabel? Eeuuuhhhmm, ik wilde de SFTP proberen, met afscherming om de paren getwiste kabels. En de specificaties van CAT6A vond ik wel effe genoeg, daar dit al héél erg overgespecificeerd is. Op de toekomst voorbereid zeg maar....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 maart 2013 Report Share Posted 12 maart 2013 Momenteel gebruik ik MediaMonkey en sluit ik de laptop aan via usb Op de tablet heb ik de MMRemote geplaatst Werkt prima en overzichtelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2014 Report Share Posted 11 februari 2014 Ik luister nu, en al jaren eigenlijk, muziek vanaf mijn pc (naast cd's uiteraard). Nu wil ik eigenlijk wel eens overstappen op een streamer. Om 2 redenen: bedieningsgemak via een app en de toevoeging van internetradio (zonder dat ik daarvoor mijn pc moet aanzetten)... Ik heb al eens wat rondgeneusd hier en daar en heb voornamelijk de Pioneer N50 en de Yamaha NP-S2000 bekeken. De Pioneer lijkt op zich alles te hebben wat ik zou willen, de Yamaha ook, maar die oogt wel een stuk mooier. Is daarentegen ook wel weer vrij duur. En groot: 44(!) cm diep. Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn in mijn rack... Heeft iemand nog andere suggesties? Ik wil 'm dus gebruiken voor streaming (op termijn vanaf een NAS denk ik) en voor internetradio. Oh ja, een (goede) android app is ook een vereiste. Ik heb gezien dat sommige merken alleen Apple apps hebben en dat wordt lastig met een Sony Experia. Die types vallen meteen af dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 11 februari 2014 Report Share Posted 11 februari 2014 Je zou kunnen kijken of deze Dune wat voor je is. De remote apps voor Android en iOS van Dune werken prima. Ik heb alweer een tijdje de Dune HD Max en ben er zeer tevreden over. Minpuntje zou kunnen zijn de mogelijkheden om internet radio via de app te bedienen, vind ik niet zo sterk maar ik gebruik dat nooit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 februari 2014 Report Share Posted 11 februari 2014 Dank voor je tip. Had nog nooit van het merk gehoord, maar ik zal 'm eens goed bekijken. De prijs is alvast zeer schappelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Henrie De mijne is te koop maar pas per augustus beschikbaar maar als deze eventueel gekocht wordt i.c.m. mijn Dac, valt er m.b.t. de levertijd wel wat te regelen http://www.hififorum.nl/index.php?topic=28265.msg601835#msg601835 http://www.hififorum.nl/index.php?topic=28264.msg601837#msg601837 Verder is de Cambridge NP30 (ca. 600 euro) te overwegen of de Cambridge Magic 6 (900 euro) of de Project Streambox Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Waarom geen PC-tje met een losse DAC. Met JRiver in de verborgen stand merk je niet dat hij werkt. De bediening gaat dan via een tablet of smartphone. Ik gebruik daarvoor een relatief oud Asus EEE box PC-tje. Dit kun je eventueel achter de TV ophangen en ook voor video gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Waarom geen PC-tje met een losse DAC. Omdat veel mensen geen zin hebben in het onderhouden van een PC wat daarmee onlosmakelijk verbonden is. En ook geen zin hebben in een santenkraam van losse doosjes. Aan zo'n ding moet gewoon een aan/uit knop zitten en verder geen sores. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Omdat veel mensen geen zin hebben in het onderhouden van een PC wat daarmee onlosmakelijk verbonden is. En ook geen zin hebben in een santenkraam van losse doosjes. Aan zo'n ding moet gewoon een aan/uit knop zitten en verder geen sores. Precies een pctje met Daphile dus dan ben je van het gezur van windhoos af en heb je direct een aparte media player. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Heb jij daar al wat meer ervaring mee George? Vertel er eens wat meer over. Wat ik begrepen heb is Daphile een vervanger is voor de SB maar dan op een PC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Waarom geen PC-tje met een losse DAC. Met JRiver in de verborgen stand merk je niet dat hij werkt. De bediening gaat dan via een tablet of smartphone. Ik gebruik daarvoor een relatief oud Asus EEE box PC-tje. Dit kun je eventueel achter de TV ophangen en ook voor video gebruiken. Dat is niet heel veel anders dan ik nu te werk ga. Ik gebruik alleen de interne DAC op de geluidskaart. Maar ik wil dus onafhankelijk van mijn pc kunnen streamen en internetradio luisteren. Dan is jouw oplossing met een pc dus geen optie. Losse DAC zit ik overigens ook niet echt op te wachten. Maar dat hoeft ook niet, want ik koop vast nog wel een keer een versterker met ingebouwde (USB-)DAC... Overigens, een pc ophangen achter mijn tv zal niet gaan. Of ik moet zuignappen gebruiken, want mijn tv staat voor het raam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Henrie De mijne is te koop maar pas per augustus beschikbaar maar als deze eventueel gekocht wordt i.c.m. mijn Dac, valt er m.b.t. de levertijd wel wat te regelen http://www.hififorum.nl/index.php?topic=28265.msg601835#msg601835 http://www.hififorum.nl/index.php?topic=28264.msg601837#msg601837 Verder is de Cambridge NP30 (ca. 600 euro) te overwegen of de Cambridge Magic 6 (900 euro) of de Project Streambox Ik zal eens naar die Squeezbox kijken. Maar eerlijk gezegd ben ik doorgaans niet zo van tweede hands spullen. Heb liever iets nieuws. Die Cambridge had ik inderdaad al eens gezien. Is ook het overwegen waard... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Heb jij daar al wat meer ervaring mee George? Vertel er eens wat meer over. Wat ik begrepen heb is Daphile een vervanger is voor de SB maar dan op een PC. Ja ik heb het nu op een aantal PC's draaiend gehad van af een CD en dat verliep zonder problemen. Alle hardware wordt keurig herkent en werkt prima. Ook de schijven worden in het netwerk zichtbaar dus je kan het ook als file server gebruiken. Verder moet ik nog wel testen met verschillende aps voor de besturing via een tablet maar dat zou met de zelfde aps kunnen die je ook voor je knijpdoos gebruikt. via de web interface loopt het erg makkelijk. Eenmaal gestart dan doet de aangesloten monitor niets en ben je aangewezen op een browser het werkt dus echt alleen als een headles systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Dat is mooi, maar een user interface a la de SB Touch (ook al is dat met een muis) zou toch wel handig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Dat is mooi, maar een user interface a la de SB Touch (ook al is dat met een muis) zou toch wel handig zijn. Dat kan alleen maar via het tablet, telefoon of de browser. Het is echt zo opgezet dat je het kastje mooi kan wegwerken en verder geen zichtbare delen nodig hebt. Dat is wel weer praktisch als je ventilator geluid moet weg werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Dat kan alleen maar via het tablet, telefoon of de browser. Het is echt zo opgezet dat je het kastje mooi kan wegwerken en verder geen zichtbare delen nodig hebt. Dat is wel weer praktisch als je ventilator geluid moet weg werken. Je kunt zowel met de Controller, met een App als ook via de computer met een muis, de logitech software bedienen. Dit laatste doe ik alleen af en toe, als ik vanaf mijn computer, muziek beluisterd. Vanaf de luisterplek met de controller, verder nog nooit de moeite genomen om de App op mijn tablet te installeren. De controller werkt voor mij praktisch genoeg en is met 1 knuistje te bedienen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 februari 2014 Report Share Posted 12 februari 2014 Je kunt zowel met de Controller, met een App als ook via de computer met een muis, de logitech software bedienen. Dit laatste doe ik alleen af en toe, als ik vanaf mijn computer, muziek beluisterd. Vanaf de luisterplek met de controller, verder nog nooit de moeite genomen om de App op mijn tablet te installeren. De controller werkt voor mij praktisch genoeg en is met 1 knuistje te bedienen. We hadden het over deze software. Dit zou een alternatief kunnen zijn voor de knijpdoosjes nu die niet meer gemaakt worden. Gaat overigens wel wat verder dan de knijpdoos, support namelijk ook DSD audio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 februari 2014 Report Share Posted 13 februari 2014 Ziet er mooi uit George. Schermpjes lijken erg op die van mijn Logitech Duet, waar ik verder zeer tevreden over ben. Beter hoeft van mij niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 14 februari 2014 Report Share Posted 14 februari 2014 We hadden het over deze software. Dit zou een alternatief kunnen zijn voor de knijpdoosjes nu die niet meer gemaakt worden. Gaat overigens wel wat verder dan de knijpdoos, support namelijk ook DSD audio. Interessant! Draait dit dan op bijv een Raspberry Pi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 februari 2014 Report Share Posted 14 februari 2014 Interessant! Draait dit dan op bijv een Raspberry Pi?nee helaas niet, ik heb dat ook al aan de ontwikkelaar van de software gevraagd maar die geeft aan dat dit geen prio heeft.Leek mij wel een mooie combi. Nu wil ik zelf nog een mini itx bordje met CPU onboard en passive koeling hier voor gebruiken maar ben nog opzoek naar iets dat me past. Heb ook nog geen haast de dac is ook nog niet zo ver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 februari 2014 Report Share Posted 15 februari 2014 Dank voor deze link zat ik op te wachten. Ga het op een netbook proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts