Hans van Liempd Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Binnen JRiver Mediacenter heb je een enorm aantal instellingen. Een er van is de instelling welke driver je kiest. Ik las op internet dat Asio altijd te verkiezen is boven de andere opties. Echter... bij mijn PinkFaun zit geen echte Asio driver. Ik moet me dan behelpen met de Asio4all driver. Is het dan niet beter om directsound ? Of is er een beter optie dan Asio4all..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 27 januari 2013 Report Share Posted 27 januari 2013 Ik heb het net even getest met mijn versie van JRiver MC 18. Mijn instellingen stonden op Direct Sound. Om Asio te kiezen hoefde ik geen drivers te installeren, het werkte onmiddellijk. Voor mijn Antelope Zodiac2 DAC zijn die er blijkbaar al. Bij een directe vergelijking tussen ASIO en Direct Sound, vond ik ASIO iets frisser en puntiger klinken, Direct Sound wat warmer en iets meer afgerond. Ik laat hem voortaan op ASIO staan. In het topic "Welke streamers hebben jullie" staat overigens mijn setup beschreven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari 2013 Author Report Share Posted 27 januari 2013 Wanneer ik de ASIO kernel driver kies, komt MC met een foutmelding. Zoiets van... 44.1 kHz 64 bits wordt niet ondersteunt. Terwijl m'n instellingen kwa biprate op "source" staan ingesteld. Theo, krijg jij geen foutmelding..?? Of heb jij een instelling gewijzigd..?? Ik heb overigens geen Antilope die 192 kHz kan. Mijn Pink Faun stopt bij 96 kHz, maar dat heb ik netjes ingesteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 Wanneer ik de ASIO kernel driver kies, komt MC met een foutmelding. Zoiets van... 44.1 kHz 64 bits wordt niet ondersteunt. Terwijl m'n instellingen kwa biprate op "source" staan ingesteld. Theo, krijg jij geen foutmelding..?? Of heb jij een instelling gewijzigd..?? Ik heb overigens geen Antilope die 192 kHz kan. Mijn Pink Faun stopt bij 96 kHz, maar dat heb ik netjes ingesteld. Bij mij staat de Output mode op Kernel streaming (bij gebruik van de PF) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2013 Author Report Share Posted 28 januari 2013 Die werkt inderdaad ook, maar kennelijk is Asio beter, omdat die een deel van de Windows software omzeilt. Direct Sound doet dat ook, maar kennelijk wat minder. Ik gebruik nu Asio met de Asio4all driver. Het is kennelijk ook een emulatie en geen echte Asio, die gebruik maakt van Kernel streaming. Alleen de Asio kernel streaming driver van JRiver MC 18, doet het bij mij niet (die 64 bits fout). De driver van USB-Asio.de geeft trouwens dezelfde fout. De Sony laptop is overigens voorzien van Windows XP SP 3 en alle updates. Computers....pffffffff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2013 Author Report Share Posted 28 januari 2013 Bij mij staat de Output mode op Kernel streaming (bij gebruik van de PF) Bij mij nu ook. De Asio4all driver komt volgens de site van JRiver inderdaad bovenop de Kernel streamer. Geen goede optie dus. Helaas werken de Asio driver niet, dit is volgens JRiver toch de beste oplossing. Maar met de Kernel begint het echt ergens op te lijken. Tot nu toe verloor de PC altijd t.o.v. een CD speler aangesloten op de SPdif. Nu begin ik te twijfelen. Binnenkort eens wat CD's met de Laptop vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 januari 2013 Report Share Posted 28 januari 2013 De Sony laptop is overigens voorzien van Windows XP SP 3 en alle updates. Computers....pffffffff. Kan die wel USB 2 aan anders zal het nooit gaan werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 januari 2013 Author Report Share Posted 29 januari 2013 Kan die wel USB 2 aan anders zal het nooit gaan werken. Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Ik zag bij het instaleren wel een driverinstallatie van USB 2.0 langskomen, maar misschien dat ik de DAC in een verkeerde aansluiting heb zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2013 Author Report Share Posted 30 januari 2013 De laptop heeft inderdaad 3 USB 2.0 poorten. Daar zou het probleem dus niet mogen zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 januari 2013 Report Share Posted 31 januari 2013 Misschien snap ik iets niet, maar heb jij nou een 64 bits versie van Win XP geïnstalleerd? Komt daar die fout vandaan? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 februari 2013 Author Report Share Posted 1 februari 2013 Nee, dat is een 32 bits versie. Kennelijk werkt JRiver intern wél 64 bits. maar hoe dit gaat onder 32 bits Windows... kzoutniewete. Met Kernel streaming werkt het allemaal wél goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 Net in mijn lijfblad gelezen dat de ondersteuning voor XP nog maar tot 2014 loopt. Kun je weer opnieuw beginnen. :-( M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 Voor een PC die je alleen gebruikt om te meten, heb je toch geen ondersteuning van Microsoft nodig. En zelfs als hij op het internet is aangesloten dan zijn is er toch genoeg software van andere partijen om de boel enigsinds veilig te houden Zie het probleem niet Bovendien XP werkt op deze 2 jaar oude laptop veel beter, dan Windows 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 Afwachten maar. 2 jaar oud en dan al niet meer geschikt... het lijkt wel audio ;-) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari 2013 Author Report Share Posted 3 februari 2013 Precies... ik gebruik hem alleen als meet/muziekPC. De wifi verbinding gebruik ik alleen voor het updaten van de virusscanner (die anders begint te mopperen dat deze te oud wordt (doe ik ook wel eens)). Wanneer ik een update voor Jriver of een anders programma wil downbloaden is zo'n wifi verbinding ook wel handig. Dus daarmee is zo'n virusscanner dan wel weer handig. Zo houdt het een, het ander in stand... Ik heb een XPpc gehad waarbij het updaten niet aan stond. Jarenlang geen probleem gehad. Nu speelt de laptop als muziekserver. Op zich wel handig, hoef ik m'n CD's niet te zoeken. Én... ik moet toch m'n stoel uit, zodat zappen een stuk lastiger is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 Daar zijnwel appjes voor om de pc te bediennen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 februari 2013 Author Report Share Posted 3 februari 2013 Weet ik, maar ik hoef niet te "gameboyen". Dan begint het gezap weer. Sterker nog, ik heb een lange USB kabel en kan vanuit m'n luisterstoel ook muziek naar de DAC sturen. Dat vond ik dus helemaal niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 XP werd geïntroduceerd op 25 oktober 2001. http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_XP Gaat al 12 jaar mee. Veel bedrijven en overheden, gemeentes werken met XP professional . Zelfs het nieuwe gemeente huis hier en een zeer mooie moderne bibliotheek in een oud deel van de Verkade fabrieken hier aan de Zaan. XP-professional werkstations. Vaak samen met Citrix. Kennelijk een heel goede Windows versie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 en de onveiligste. Je bent hartstikke gek als je als bedrijf niet overstapt. Maar goed, off topic. Wij hebben sinds kort win7 en dat is een stuk sneller. Ook op een zaptop... :-) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Maar dat is dan wel op nieuwe hardware. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Shit... Is zo. Alleen is de hardware de laatste jaren helemaal niet zoveel sneller geworden als dat vroeger het geval was. En Hans heeft het vast niet geprobeerd. Ik zou zeggen: lees de laatste C't. Een pc niet patchen, en er zelf geen hinder van ondervinden, is geen garantie dat-ie niet gehackt zou zijn en niet stilletjes in een botnet is opgenomen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 februari 2013 Author Report Share Posted 24 februari 2013 Ik ben Media Center weer opnieuw aan het installeren. Nadat ik wat instellingen had gewijzigd, liep het niet echt meer. stotterende muziek en vastlopen. Kennelijk is er ook een programma Jplay, wat uit veel minder software bestaat. Dat ga ik ook eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts