alabaster Posted 31 januari 2013 Report Share Posted 31 januari 2013 He, he. Na jaren van zoeken en pielen en twijfelen aan het draaitafel gebeuren; ik dacht er zelfs over alles weg te doen en met alleen cd speler door te gaan, ben ik eindelijk thuis. Sinds een tijdje speel ik met een Blue Amp 42 en ...yes! Zo kan het ook. Ik had nooit gedacht dat een phono trap zo'n verschil kon maken. Het grappige is dat ik er morgen zelfs twee heb; een 42 en een 42 Comfort. De laatste wordt morgen geleverd. De eerste, de 42 Standard, mag dan wel op zoek naar een nieuw adres, maar wat ben ik blij met deze apparaten! Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 1 februari 2013 Report Share Posted 1 februari 2013 He, he. Na jaren van zoeken en pielen en twijfelen aan het draaitafel gebeuren; ik dacht er zelfs over alles weg te doen en met alleen cd speler door te gaan, ben ik eindelijk thuis. Sinds een tijdje speel ik met een Blue Amp 42 en ...yes! Zo kan het ook. Ik had nooit gedacht dat een phono trap zo'n verschil kon maken. Het grappige is dat ik er morgen zelfs twee heb; een 42 en een 42 Comfort. De laatste wordt morgen geleverd. De eerste, de 42 Standard, mag dan wel op zoek naar een nieuw adres, maar wat ben ik blij met deze apparaten! Jos Jos, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. En verrassend dat je op de Blue Amp bent uitgekomen. Dat je nu eindelijk je thuis hebt gevonden neem ik met een korreltje zout. Maar ik kom binnenkort graag een keertje luisteren. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 februari 2013 Report Share Posted 1 februari 2013 Leuk om te lezen. Wat is het verschil tussen de twee modellen in functie en geluid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 februari 2013 Report Share Posted 1 februari 2013 He, he. Na jaren van zoeken en pielen en twijfelen aan het draaitafel gebeuren; ik dacht er zelfs over alles weg te doen en met alleen cd speler door te gaan, ben ik eindelijk thuis. Sinds een tijdje speel ik met een Blue Amp 42 en ...yes! Zo kan het ook. Ik had nooit gedacht dat een phono trap zo'n verschil kon maken. Het grappige is dat ik er morgen zelfs twee heb; een 42 en een 42 Comfort. De laatste wordt morgen geleverd. De eerste, de 42 Standard, mag dan wel op zoek naar een nieuw adres, maar wat ben ik blij met deze apparaten! Jos Waarvoor heb je gekozen voor de comfort. Wissel je zo vaak van element? Voor de rest zijn ze hetzelfde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 1 februari 2013 Author Report Share Posted 1 februari 2013 Ze schijnen niet helemaal hetzelfde te zijn. Bovendien vind ik die ledjes aan de voorkant wel mooi (just kidding). Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Voor de fans: http://www.blueamp.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Wat knap, dat je met standaard componenten zoiets kunt ontwerpen Er zit niets audiofiels in, zo te zien, respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Bedoel je dat die te duur is Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Bedoel je dat die te duur is Jack? te duur? Volgens mij wel. Intensief vergeleken(blue amp 42 comfort) met de Array phono en de verschillen waren minimaal en ik vond de Array zelfs nog wat gedetailleerder. De Blue Amp niet gebalnceerd aangesloten, maar zou dat erg veel uitmaken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Bedoel je dat die te duur is Jack? Nee, meer het kenmerk van een goed ontwerp. Mensen die dat kunnen, zijn volgens mij onbetaalbaar Carl. Grote voordeel is dat je zo n apparaat op de langere termijn, dus na 7 jaar ook nog kan servicen. Dus ook heel doordacht en duurzaam. Petje af, grote klasse. Ik schat de levensduur van de onderdelen die ik zie op 20... 25 jaar. Als je dat op jaarbasis rekent is dat 500€ per jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 te duur? Volgens mij wel. Intensief vergeleken(blue amp 42 comfort) met de Array phono en de verschillen waren minimaal en ik vond de Array zelfs nog wat gedetailleerder. De Blue Amp niet gebalnceerd aangesloten, maar zou dat erg veel uitmaken? Aan elk principe van aansluiten zitten voor en nadelen. Gebalanceerd betekend ook twee keer zo veel onderdelen in het signaalpad. Maar storingen komen bij een ongebalanceerde aansluiting weer makkelijker binnen. Dat niet iedereen van een hoge mate van detailering houdt, hebben we ook al veel gehoord. En duur..?? Wat is duur..?? Wanneer je het kunt betalen is niks duur. Zelfs een Ferari niet. Of een luxe motor- of zeiljacht. Je leeft tenslotte maar één keer en meenemen kun je op het eind van de rit niks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Ik schat de levensduur van de onderdelen die ik zie op 20... 25 jaar. Als je dat op jaarbasis rekent is dat 500€ per jaar. Daar heeft de gemiddelde audiofiel niks aan... die wisselt toch elke twee jaar. Koopt dan weer iets beters en komt er na verloop van tijd achter dat het vorige misschien toch zo slecht niet was en koopt vervolgens weer wat anders. Rare jongens.... Wel goed voor de tweedehands winkels trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 2 februari 2013 Author Report Share Posted 2 februari 2013 Hansko, De crux van deze phono is juist dat ie gebalanceerd aangesloten moet worden. Doe je dat niet, dan gebruik je de helft van de versterkertrappen binnen het apparaat niet. Gebalanceerde kabeltjes ed. is een heel ander verhaal. Zelfs Neutrik slaagt erin de draadjes verkeert vast te solderen. Jos ps. Niets ten nadele van de Array natuurlijk. Ik heb hem bij je gehoord en die klinkt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 februari 2013 Report Share Posted 2 februari 2013 Daar heeft de gemiddelde audiofiel niks aan... Er zit niets audiofiels in, zo te zien, respect Kennelijk een andere doelgroep Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 3 februari 2013 Report Share Posted 3 februari 2013 te duur? Volgens mij wel. Intensief vergeleken(blue amp 42 comfort) met de Array phono en de verschillen waren minimaal en ik vond de Array zelfs nog wat gedetailleerder. De Blue Amp niet gebalnceerd aangesloten, maar zou dat erg veel uitmaken? Maakt alles uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Mocht dat zo zijn, dan is er ook veel toe te schrijven aan de mogelijk onafgeschermde, getwiste kabels, eh, interlinks naar de versterker. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Ja en nee, het heeft n.l. niet zoveel met elkaar te maken. Ja omdat, niet afgeschermde gevlochten kabels helpen om een doorzichtiger geluid te krijgen (in mijn oren) . Nee, omdat je ook, niet afgeschermde gevlochten kabels kunt maken. Gebalanceerd signalen transporteren en versterker gaat echt anders dan bij ongebalanceerde apparatuur. Bij gebalanceerde apparatuur heb je voor elke fase dezelfde electronica nodig. Bij ongebalanceerde apparatuur heb je alleen electronica op de "warme" kant van de kabel en apparatuur. De rest is massa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Toch maar even afwachten wat Symfo bedoelde met.. Maakt alles uit. Ik weet nog wel meer wat alles uitmaakt, en dat heeft met van alles te maken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Even voor de duidelijkheid: ik heb de Blue Amp Comfort meer dan een maand in huis gehad en vond hem echt geweldig. Deed het echt veel beter dan mijn zorgvuldig uitgekozen Whest 20.0 . Ik heb geen gebalanceerde voorversterker, maar het signaal van element naar phonotrap was gebalanceerd. Ik ga eind van het jaar eens kijken of ik geld over heb voor een Blue Amp of een Kleos. Hangt een beetje af van de offerte voor het opknappen van het huis. Overigens beweerde de ontwerper dat bij een gebalanceerde opbouw de kwaliteit van de kabel weinig uitmaakt. Heb ik verder niet uitgeprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Even voor de duidelijkheid: ik heb de Blue Amp Comfort meer dan een maand in huis gehad en vond hem echt geweldig. Deed het echt veel beter dan mijn zorgvuldig uitgekozen Whest 20.0 . Ik heb geen gebalanceerde voorversterker, maar het signaal van element naar phonotrap was gebalanceerd. Ik ga eind van het jaar eens kijken of ik geld over heb voor een Blue Amp of een Kleos. Hangt een beetje af van de offerte voor het opknappen van het huis. Overigens beweerde de ontwerper dat bij een gebalanceerde opbouw de kwaliteit van de kabel weinig uitmaakt. Heb ik verder niet uitgeprobeerd. Carl, kabels doen er altijd toe, maar de basiseis is natuurlijk dat ze correct elektrisch werken. Ik ben niet helemaal ingevoerd op dit vlak, maar als er 4 draadjes komen van het element en er 4 draadjes uitkomen bij de phonotrap, dan is dat toch gebalanceerd? Dan is dat toch altijd gebalanceerd? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 4 februari 2013 Author Report Share Posted 4 februari 2013 Even voor de duidelijkheid: ik heb de Blue Amp Comfort meer dan een maand in huis gehad en vond hem echt geweldig. Deed het echt veel beter dan mijn zorgvuldig uitgekozen Whest 20.0 . Ik heb geen gebalanceerde voorversterker, maar het signaal van element naar phonotrap was gebalanceerd. Ik ga eind van het jaar eens kijken of ik geld over heb voor een Blue Amp of een Kleos. Hangt een beetje af van de offerte voor het opknappen van het huis. Overigens beweerde de ontwerper dat bij een gebalanceerde opbouw de kwaliteit van de kabel weinig uitmaakt. Heb ik verder niet uitgeprobeerd. Schijnt er eentje te koop te staan op hifi.nl. Oeps, die is .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2013 Report Share Posted 4 februari 2013 Bedoelu http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/151400/Blue-Amp-42.html ? Die is? Ben traag van begrip. sorry. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 februari 2013 Report Share Posted 5 februari 2013 Bedoelu http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/151400/Blue-Amp-42.html ? Die is? Ben traag van begrip. sorry. M rc Die is..... in de verkoop en Jos doet er alles aan om hem op deze manier te verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 5 februari 2013 Report Share Posted 5 februari 2013 Ik ben niet helemaal ingevoerd op dit vlak, maar als er 4 draadjes komen van het element en er 4 draadjes uitkomen bij de phonotrap, dan is dat toch gebalanceerd? Dan is dat toch altijd gebalanceerd? M rc De Blue Amp phonotrappen zijn gebalanceerd opgebouwd. Bij een gebalanceerd signaal wordt per kanaal zowel het normale signaal als precies het tegenover gestelde daarvan versterkt. Het omgekeerde verschil tussen deze twee signalen vormt dan het uiteindelijke signaal. Het grote voordeel is dat hierdoor van eventuele storingen niets meer overblijft. bron Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 februari 2013 Report Share Posted 5 februari 2013 Ik heb geen gebalanceerde voorversterker, maar het signaal van element naar phonotrap was gebalanceerd. De Blue Amp phonotrappen zijn gebalanceerd opgebouwd. Bij een gebalanceerd signaal wordt per kanaal zowel het normale signaal als precies het tegenover gestelde daarvan versterkt. Het omgekeerde verschil tussen deze twee signalen vormt dan het uiteindelijke signaal. Het grote voordeel is dat hierdoor van eventuele storingen niets meer overblijft. bron Ja, leuk (al snap ik niet veel van het "omgekeerde" verschil). Maar Carl heeft het over, nou ja, lees maar. En wat is dáár nu bijzonder aan??? Er zit toch überhaupt geen electronica tussen het element en de phonotrap? Of wel soms? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts