Jump to content

Nieuwe Phono

alabaster
 Share

Recommended Posts

quote: "Het geluid biedt heel veel detail, veel kracht, een groot beeld en prachtige stemmen. Deze pre lijkt mij beter dan de anderen die ik hier heb gehad en kon wel eens een blijvertje worden."

Als ik dit zo lees Jos, bemerk ik toch enige twijfel...

Was het niet zo dat juist een eerdere phono bij jou juist te veel gain had.

Het blijft maar tobben met die phono's!

Veel luisterplezier gewenst.

Je hebt gelijk Hans, het is nogal een barokke toestand. Een goede grafisch ontwerper zou wonderen kunnen verrichten. De producten zitten daarentegen glashelder in elkaar. Zie foto's.

Ach die spartaanse layout heeft ook iets van de Duitse Gründlichkeit: "Du sollst arbeiten" :D

Die Blue Amp heeft 66 db aan gain. Ik snap niet wat je probleem was Alabaster zeker omdat de Hoer Wege maar maximaal 60 db aan gain heeft. Had je de Blue Amp nieuw gekocht want dan had je hem beter voor garantie kunnen sturen.

Sterker nog Carl, de Blue Amp had zelfs 70 dB gain. De Hoer-Wege heeft max. 66.
Ik heb precies dezelfde Blue van een vriend van me geleend om te zien of het aan 'mijn' Blue lag: zelfde probleem. Het ligt hem blijkbaar niet aan de gain, maar aan een wat slap geluid dat er uitkomt.

Er is al eerder een discussie geweest over de Blue Amp dat die wat slap in de bas was. Uiteindelijk bepaal je toch zelf wat voor jou het lekkerst klinkt.[/quote

Blijft een leuke hobby! Ik vraag me wel af wat de verklaring is van die slappe bas want ik had er geen probleem mee.

Na een weekje luisteren besloten de phono te kopen. Ik speel nu met zo'n 56 dB gain en dat gaat prima. Lekker vol en rustig geluid. Blijft apart dat ik met de Blue Amp op 64 dB plus trafo moest spelen en dat het geluid dan nog wat terughoudend bleef. Misschien toch een gebrek aan laag waardoor het geluid 'dun'bleef.

Afijn, eind volgende week verwacht ik de Hoer-Wege Mc V3 en zal ik een fotootje plaatsen.

Na een weekje luisteren besloten de phono te kopen. Ik speel nu met zo'n 56 dB gain en dat gaat prima. Lekker vol en rustig geluid. Blijft apart dat ik met de Blue Amp op 64 dB plus trafo moest spelen en dat het geluid dan nog wat terughoudend bleef. Misschien toch een gebrek aan laag waardoor het geluid 'dun'bleef.

Afijn, eind volgende week verwacht ik de Hoer-Wege Mc V3 en zal ik een fotootje plaatsen.

Proficiat. Welke phono kabel gebruik je voor de V3. Ook de balanced Grover?

Afgelopen woensdag was Fred Bühler bij onze audioclub en die had een hele mooie phonotrap bij zich. Ik heb er weinig gehoord die het zo goed doen en deze is dan ook nog (redelijk) betaalbaar. Als enkelvoudige kost ie €2000 en dal je 'm dubbel uitgevoerd wil hebben (dus voor 2 arm/element combi's) betaal je €800 meer. En tegen een meerprijs ook verkrijgbaar in Britisch Racing Green met chroom front

(http://www.buehler-audioresearch.de/)

• 2 weeks later...