Jump to content

Nieuwe Phono

alabaster
 Share

Recommended Posts

Hoewel ik er geen verstand van heb vind ik de printplaat een lust voor het oog.

Maar het gaat uiteraard om de klank.

Een en ander zal wel met elkaar te maken hebben.

Zeer hoogwaardige componenten gebruikt lees ik op hun site.

Geniet ze.

merk je nog effect van de accuvoeding?. De demoversie was toch zonder accu.

Benieuwd hoe lang de hoer-wege blijft staan. In je eerste post van ruim een jaar geleden was je lyrisch over de blue (ik mag je toch wel een beetje plagen?).

Nogmaals veel luisterplezier gewenst.

Hoi Lourens,

Een beetje plagen mag wel, hoor.

Ja, de Blue Amp. Klonk heel bijzonder qua klankkleur, maar al vrij snel bleek er veel te weinig 'uit te komen.' Zoals ik al schreef, heb ik zelfs een trafo tussen de Blue en mijn versterker geplaatst om het signaal op te krikken., maar ook dat deed de truuk niet helemaal. Bovendien kwam er erg weinig laag uit. Maar misschien was het gebrek aan laag/body ook wel de reden dat ik het signaal meende te moeten opkrikken. 64 dB leek helemaal geen 64 dB.

De Hoer-Wege kan ik gebruiken op standje 56 dB zonder extra trafo en hij geeft veel laag en veel druk in het midden. Gewoon een lekker vol geluid. Of het met de accu anders speelt dan zonder, vind ik moeilijk te beantwoorden, maar hij lijkt nog meer detail en laag te geven. Bovendien is ie takke-dynamisch.

Afijn, ik kan iedereen die op zoek is naar een phono aanbevelen de 'nackte Platinen'eens uit te proberen om te horen of het iets voor hem is.

• 1 month later...

Een phonotrap in ontvangst genomen van Powerflux(Audiofreaks) die hem voor mij gebouwd heeft.

Het binnenwerk van een Sony ta 4 is verwijderd en daar is de phonotrap ingebouwd.

Ik kan kiezen tussen 2xmm en 1x mc maar met de load en gain instelling kan ik een beetje experimenteren op welke instelling een element het beste klinkt.

Ik heb ook de mogelijkheid om middels een knop aan de achterzijde de randaarde te onkoppelen,dat kan omdat de voeding geheel gescheiden is.

De vu meters werken op de output van het element.

Het ziet er niet audiofiel uit maar hij klinkt heel mooi en is heel stil

Een hele mooie upgrade.

Edit.

De vu meters werken op de output van de voorversterker.

Dus niet op de output van het element zoals ik schreef :wub:

Een phonotrap in ontvangst genomen van Powerflux(Audiofreaks) die hem voor mij gebouwd heeft.

Het binnenwerk van een Sony ta 4 is verwijderd en daar is de phonotrap ingebouwd.

Ik kan kiezen tussen 2xmm en 1x mc maar met de load en gain instelling kan ik een beetje experimenteren op welke instelling een element het beste klinkt.

Ik heb ook de mogelijkheid om middels een knop aan de achterzijde de randaarde te onkoppelen,dat kan omdat de voeding geheel gescheiden is.

De vu meters werken op de output van het element.

Het ziet er niet audiofiel uit maar hij klinkt heel mooi en is heel stil

Een hele mooie upgrade.

Fotootje?

Tsjeeeemieneeeeeeh  wat gaaf opgelost :rolleyes:

Plus 2x ingebouwde VU-meters waarop je kunt zien wat de naalddruk + toerental is

v/d aangesloten draaitafel  :D  

:D :biggrin:

Tsjeeeemieneeeeeeh  wat gaaf opgelost :rolleyes:

Plus 2x ingebouwde VU-meters waarop je kunt zien wat de naalddruk + toerental is

v/d aangesloten draaitafel  :D  

Maak het nou niet te dol Vanzomereng. ;)