S@m Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 De meeste schroefbare connectors van enige kwaliteit zijn verguld (ook de schroefjes) dus van oxidatie (redoxreactie) zal dan geen sprake zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 De meeste schroefbare connectors van enige kwaliteit zijn verguld (ook de schroefjes) dus van oxidatie (redoxreactie) zal dan geen sprake zijn. Klopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Dus we zijn het eens dat naast 'bare-wire' en 'cold-welded' de schroefbare variant (bijvoorkeur met zuiver koperen adereindhulzen) de voorkeur verdient boven solderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Grumbel. Waar vind ik schroefbare interlinks!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Grumbel. Waar vind ik schroefbare interlinks!? De mooiste vind ik Bocchino Brenda RCA connectoren, maar als je het enigszins betaalbaar wilt houden zijn Furutech FP-108R ook erg mooie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Ah, ze bestaan zowaar. Nu heeft Thingman mijn interlinks heel netjes gesoldeerd, en kabels moeten nog aan meer eisen voldoen, dus ik laat het even zo. Terug naar de speakerstekkers. Die zijn dus het beste te vermijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Kripen en dan solderen is mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Dus we zijn het eens dat naast 'bare-wire' en 'cold-welded' de schroefbare variant (bijvoorkeur met zuiver koperen adereindhulzen) de voorkeur verdient boven solderen? Misschien Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 februari 2013 Author Report Share Posted 17 februari 2013 En wat vind je van spaces? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 En wat vind je van spaces? Ik neem aan dat je spades bedoelt.Die heb ik niet nodig, aan mijn versterker (Cyrus+PSX) moeten stekkers, aan mijn speakers kunnen stekers, spades en een schroefconnectie waarbij schroef de voorkeur heeft. Als ik spades zou gebruiken zou ik de kabels erin vastknijpen/klemmen. Je kunt overgangen nooit vermijden, ook in je amp en speakers zijn deze volop voorhanden. Voor alle duidelijkheid, er is zilversoldeer gebruikt, was ik vergeten te vermelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 interlinks heel netjes gesoldeerd Het schijnt dus dat die spotgoedkope neutrikjes hartstikke goed zijn. Vergeet wbt en eichmann gerust; de meerwaarde is vooral suggestief. Bovendien herinner ik me dat die interlinkjes van jou (en mij) 3,95 per monometer kostten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Terug naar de speakerstekkers. Die zijn dus het beste te vermijden. Ja. Koop bijv. vdH Skyline (5,50 per meter) of een ander goedkoop kabeltje dat goed genoeg klinkt (wat ze doen als er geen connector aan zit) en koop dan een metertje meer dan je nodig hebt. Aldus kun je tot in lengte van jaren blijven inkorten Want reken maar dat zo'n kabel bevredigender klinkt zonder, dan met connector en da's eigenlijk wel logisch vanuit electronisch en ook vanuit het elfenstandpunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Ze klinken ook beter zonder omhulsel. Less is more. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 februari 2013 Report Share Posted 17 februari 2013 Ik heb wel eens interlinks mogen lenen die helemaal geen stekkers hadden. Door een slimme constructie met plasic buisjes werkte dat prima. Maar mijn klank was het niet. Te saai, waarmee ik wil zeggen, aansluitdetails zijn aardig,maar wanneer de basis niet klopt wordt het toch niks. Voor mij: Schroeven en daarna solderen voor luidsprekerkabels (goed contact en geen oxidatie van het koper). En voor interlinks.. solderen, vanwege het blijvende contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Een interlink zonder stekkers lijkt mij niet echt geslaagd maar speaker kabels zonder pluggen . Mocht je regelmatig van speakers of versterker wisselen dan kan het handig zijn om er stekkers aan te hebben. Dan gaat de voorkeur uit naar krimp. Deze geven het beste contact met de kabel even door solderen kan dan geen kwaad maar nodig is het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 En voor interlinks.. solderen, vanwege het blijvende contact. Ook krimpen van wegen het blijvende contact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Waarmee wil jij krimpen? Katoen met TS? Ik ben allergisch voor zowat alle krimpers. Vieze kousen zijn het meestal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Geen krimpkous Marc, maar met een krimptang. metaal om metaal AudioQuest heeft bv alle connectoren gekrompen (cold welded). Btw. die Neutrik dingen zijn best okay, maar er zit wel degelijk (klankmatig) verschil tussen de diverse connectoren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Ah, bedankt, ik was te gefocussed. En klankmatige verschillen tussen connectoren? Vertel mij wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Ze klinken ook beter zonder omhulsel. Less is more. Ja, zwiets heb ik ook gehoord, maar ik ben er nooit in geslaagd om dat eraf te pulken op een wijze die er geen weektaak van zou maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Wacht nou even. Bedoel je die interlinks, of de vdHull-kabel? Die laatste is een crime, maar de blauwe interlinks had ik zo gedaan. Nu alleen nog wat anders eromheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Ook krimpen van wegen het blijvende contact. Klopt, alleen zijn die WBT krimpbussen lastig in hun stekker te klemmen (op den lange duur). Mumsoft begint over krimpkous, dat is toch heel wat anders. Ik heb daar totaal geen probleem mee. Al mijn netkabels en een aantal interlinks (waaronder 2 van 5,5 m lang) zijn voorzien van krimpkous. Klinkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Al mijn netkabels en een aantal interlinks (waaronder 2 van 5,5 m lang) zijn voorzien van krimpkous. Klinkt prima. Vraag is natuurlijk of je het al eens zonder krimpkous hebt beluisterd en of je dan verschillen hebt waargenomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Ja, en zelfs zonder afscherming. Het enige verschil was wat brom en radiozenders. Klankmatig was er geen verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Geen goed idee in jouw situatie dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts