mumsoft Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Goede krimpkous bestaat vast ook wel. Maar de verschillen zitten in de structuurinfo. En die kunnen groot of klein zijn. Dat gaat ook op voor pluggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Goede krimpkous bestaat vast ook wel. Maar de verschillen zitten in de structuurinfo. En die kunnen groot of klein zijn. Dat gaat ook op voor pluggen. jaja....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 18 februari 2013 Report Share Posted 18 februari 2013 Goede krimpkous bestaat vast ook wel. Maar de verschillen zitten in de structuurinfo. En die kunnen groot of klein zijn. Hoe kun je dat nou beweren als je niet eens weet of er goede krimpkous bestaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Wacht nou even. Bedoel je die interlinks, of de vdHull-kabel? Die laatste is een crime, maar de blauwe interlinks had ik zo gedaan. Nu alleen nog wat anders eromheen. Ik bedoelde inderdaad de vdH Skyline, Marc... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Goede luidsprekerstekkers bestaan niet! Zelfs professionele vergulde banaanstekers met verende pennen worden na verloop van tijd contactmoe. En ook de zwaarste, dikste schroefklemmen moeten nu en dan toch weer even worden aangedraaid, omdat de kopervezeltjes van de luidsprekerkabel zich op den duur toch altijd onder de contactdruk weten uit te pletten en te wurmen... en de verbinding toch weer te wensen overlaat. Desalniettemin zijn zulke zware, vergulde schroefklemmen algemeen aanvaard als dè hifi / high-end luidspreker-aansluitingen. (Vooral de meest kostbare uitvoeringen, natuurlijk!) Het is vloeken in de hifi /high-end kerk, wanneer ik wijs op deze eenvoudige, goedkope (€ 3,50) verende luidspreker-aansluitklemmen. Alle freaks zullen opstuiven! Verontwaardiging alom! Maar dat is dan toch niet terecht. Want zulke aansluitklemmen zijn goed, betrouwbaar en duurzaam! Bijvoorbeeld: Visaton VS-5192 Loudspeaker terminal with recessed terminal board and foam sealing for airtight installation. For cable diameters of up to 10 mm2, 2-pole, 1 red and 1 black lever each. Round mounting cutout. Including mounting screws. http://www.todotipo.nl/licht-geluid/luidsprekers/accessoires/vs-5192-luidspreke-aansluitklem Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Als jij dát goed genoeg vindt dan ben ik blij dat ik een ander merk luidspreker heb dan de jouwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Beste S@m, Mijn eigen luidsprekers zijn uitgevoerd met zware, vergulde schroefklemmen. Dubbel uitgevoerd, zelfs. Om dat volstrekt zinloze bi-wiring mogelijk te maken. En om het feest nog mooier te maken, kunnen in die klemmen desgewenst ook nog zware, vergulde banaanstekers worden gestoken. Mijn eigen luidsprekers zijn dus niet uitgevoerd met verende luidsprekerklemmen (zoals die Visaton VS-5192). Want als dat wèl het geval was, zouden allerlei onbenullen gaan schreeuwen dat zoiets goedkoops, zoiets simpels, niet goed kan zijn. Daarom moet ik van tijd tot tijd de schroefklemmen weer wat aandraaien, wat helemaal niet zo gemakkelijk gaat. Jammer, dus, dat er niet van die verende luidspreker-aansluitklemmen opzitten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Spido: ".Daarom moet ik van tijd tot tijd de schroefklemmen weer wat aandraaien, wat helemaal niet zo gemakkelijk gaat.." Kun je er niet goed bij dan? Of wil je de kabel pletten? Ik heb schroefklemmen, die verende dingen worden in de loop van tijd ook slap. Of ze gaan roesten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Een belangrijke eigenschap van metalen is dat ze onder belasting kruip vertonen waardoor een schroefklemverbinding los kan gaan zitten. Daarom is een verende draadklem helemaal niet zo'n gek idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Vandaar ook dat je op de meeste luidsprekers van een beetje merk zulk soort klem aansluitingen ziet, de ontwerpers hebben daar vast lang over nagedacht toen ze op een Sony van €150,- hun luidsprekers aan het testen waren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 19 februari 2013 Report Share Posted 19 februari 2013 Het is véél eenvoudiger. Er bestaan nu eenmaal mensen die bereid zijn om voor een luidspreker 1000 euro méér te betalen als de fabrikant er vergulde connectoren met een kostprijs van 50 cent op schroeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts