Jump to content

Sd Player Ec Designs

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dan heb je ook  het kastje helemaal niet nodig ,want je smarti,s doen precies het zelfde en misschien nog beter.

Hans al dat soort fratsen op de pc,hoor je gewoon in  het besturing systeem en verschil in apps

Hoor het verschil in linux ,mac en windows welke is nou de juiste klank.

Wat ik bedoelde was dat je vroeger allerlei fantastische loopwerken had zoals die het VRDS systeem van TEAC, of de CDM serie van Philips. Enorm robuust ontworpen systemen waaraan de nodige kwaliteiten werden toegeschreven. Tegenwoordig worden allerlei simpele platsic systeempjes gebruikt voor het uitlezen. Gaat dit ten koste van de kwaliteit?

Nee de manier van uitlezen is namelijk anders.

Een cd draait rond en wordt opties uitgelezen.

Bij het uitlezen van een cd treden fouten op, deze worden wel gecorrigeerd door de fout correctie.

Natuurlijk wil je deze fouten zo veel mogelijk voorkomen en daar zijn dan de super loopwerken weer nuttig.

Nu is de signaal overdracht bij een SD direct en veel minder fout gevoelig.

In theorie zou dit dus net als een HD speler een minder fout gevoelig systeem moeten zijn en daardoor een bron moeten zijn met minder fouten.

Hallo allen,

Ik zie dat de nieuwe SD1-DAC van ECdesigns ter sprake is. Even voorstellen, mijn naam is Hans Satink, woonachtig in het Zeeuwse Goes.  Ik heb de ontwikkeling de SD1 DAC op de voet gevolgd. Het ontwikkelproces van deze DAC heeft bij elkaar zo'n 8 jaar geduurd!

Ik heb er 1 draaien hier. Mocht je in Zeeland zijn of daar naar toe willen komen dan kun je de DAC hier bekijken en beluisteren.  

Als jullie meer specifieke info willen over de DAC, brandt maar los :-)