jepe! Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Ben benieuwd wie zijn hele collectie al heeft geripped? Ik heb nu een aantal cd's geripped en de bedoeling is om (ooit) alles te rippen maar ik heb een kleine 3000 cd's (98 procent klassiek) en ik zie erg tegen het hele rip proces op. Laten doen vind ik ook geen optie gezien de kosten. Wil trouwens wel ook gewoon cd's blijven draaien omdat zo'n schijfje en doosje wel zijn charme heeft. Wat ik al op harde schijf heb speel ik af met een Cambridge Sonata np 30. Fijne speler met een goed geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Kan iemand eens uitleggen wat dat rippen nu voor voordeel heeft? Ik draai cd's op mijn luisterkamer en eventueel op de woonkamerset. Gewoon cd'tje erin en spelen maar. Kan het simpeler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Kan iemand eens uitleggen wat dat rippen nu voor voordeel heeft? Ik draai cd's op mijn luisterkamer en eventueel op de woonkamerset. Gewoon cd'tje erin en spelen maar. Kan het simpeler? Och je bent van de straat. Een voordeel zou kunnen zijn dat je met verschillende streamers in elke ruimte je muziek kunt horen. Ik was bij iemand die z'n nas in de kelder had staan, en op alle kinderkamers een draadloos streamertje. Ook films konden zo van de nas gespeeld worden. Met een kabel zelfs 3D films. Mijn nas staat nu in de meterkast, Ik moet nog proberen of het allemaal blijft werken. @ Jepé, je kunt rippen en spelen tegelijk. Af en toe een CD erin en uiteindelijk heb je alles gehad. Je hoeft n.l. niet meer te doen dan: Laadje open CD erin en wachten tot hij er weer uit komt. En ondertussen gewoon naar andere muziek luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 maart 2013 Members Report Share Posted 15 maart 2013 Never... Mijn 12-1300 cd's heb ik al, dus waarom kopieren? Voor het zogenaamde gemak? Voor gemak gaan we ook naar de supermarkt, smaakt mij allemaal minder! Mijn 3.000 of zo lp's wil ik niet eens aan denken, trouwens, om daar naar te luisteren draai ik ze liever zoals het behoort, analoog... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Never... Mijn 12-1300 cd's heb ik al, dus waarom kopieren? Voor het zogenaamde gemak? Voor gemak gaan we ook naar de supermarkt, smaakt mij allemaal minder! Mijn 3.000 of zo lp's wil ik niet eens aan denken, trouwens, om daar naar te luisteren draai ik ze liever zoals het behoort, analoog... Zo dacht ik er ook eerst ovrr Marco, tot ik een paar keer van streamen kon proeven. Ik vind her verdomd ferm handig om snel een cd terug te vinden Het is ook de bedoeling dat de opslag rrgens anders gebeurd zodat het mindrr druk wordt. Dr het scrollen op de tablet kom ik veel sneller cd's tegen die ik vergeten was. Waarom? Omdat een mens met het ouder worden nu eenmaal minder naar de onderste vakjes kijkt van zn billy kast. Het maken van afspeellijsten is handig en leuk. Ik ken mensen die de enkel de cd's ergens stockeren en de cdhoesjes in fardes bij de luistrrplek. Analoog blijft analoog damn right Tikken op een minitablet is dat niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Kan iemand eens uitleggen wat dat rippen nu voor voordeel heeft? Ieder zo zijn eigen manier van plaatjes draaien natuurlijk. Ik heb ongeveer de helft geript (zo'n 1000 CD's). En het laatste jaar koop ik veel Hi-Res 24/96 via internet, inmiddels ook een paar 100 albums. Het heeft toch wel voordelen vind ik. Als je met een goede brouwser/player er doorheen bladert kom je sneller en veel meer "vergeten" albums tegen die je met het doorgraven van de kast met CD's niet zo snel pakt. Ik blader meestal intuitief op plaatjes (Cover Art). Verder heb ik ze zowel in Flac geript als met de hoogste bitrate MP3. De MP3 collectie staat op de iPod en op een SD kaartje voor in de auto: Prettig voor onderweg en op het werk. En ja hier in huis staan ook een stuk of wat netwerk radio'tjes en Squeezeboxen (keuken/studeerkamer/atelier) en kan dus op veel plaatsen tegelijk over de collectie die op de NAS staat beschikken. De vrouw is ook muziekliefhebber. En streamen kan ook in Flac met de Ipod over WiFi: 's-zomers in de tuin met een hoofdteloon op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Ik ben het met Arden eens. Weet precies welke cd's en lp's ik heb en zijn netjes op componist en uitvoerende geordend. Ik ben wel eens bij iemand geweest die fanatiek ripper is en als ik dan om een bepaald stuk muziek vroeg begon het gedonder. Hij kon namelijk nooit iets makkelijk terug vinden. En op mijn werkkamer heb ik zo'n squeezebox radio, klinkt voor geen meter, maar wel leuk om tijdens het werk naar te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Waarom stel je dan die vraag als het toch jouw ding niet is Hansko? Voel mij eigenlijk wel een beetje belazerd door je vraag Wordt niks meer met dit forum zo.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 . Kan het simpeler? Ja hoor Terwijl ik iets neem om te drinken, vraag ik aan mn dochter om een bepaalde cd klaar te zetten op de tablet. kMoet nog enkel op de luisterplaats plaatsnemen en play drukken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Waarom stel je dan die vraag als het toch jouw ding niet is Hansko? Voel mij eigenlijk wel een beetje belazerd door je vraag Wordt niks meer met dit forum zo.................. Vorige week was Hansko hier... en inderdaad... geen muziek. Wat bleek... er zat wel een USB kabel in de dac, maar niet degene die aangesloten was op de laptop.... Hans zei nog...'t'is ook altijd wat met dat gestream... Ik ben nou m'n nieuwe muziek aan het beluisteren. Nu Chris Isaak. Ook 'n voordeel... kopieren van een berg muziek gaat zeer snel. Wel wat anders dan vroeger vanaf plaat naar tape. En ja.... kopieren gebeurt toch, maar nu is het wel erg makkelijk gemaakt. 1 Terra bite (3000 CD's) staat met USB 3 in een paar uur op een andere PC. Ik ben benieuwd hoe de muziekindustrie dit aan gaat pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 maart 2013 Members Report Share Posted 15 maart 2013 Alles weer op vinyl uitbrengen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Alles weer op vinyl uitbrengen? Marco je zou je verschieten hoeveel vinyl er gedigitaliseerd wordt en opt net gezwierd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 15 maart 2013 Report Share Posted 15 maart 2013 Ik heb ondervonden dat ik muziek veel meer als een achtergrond-dingetje ging gebruiken met een streamer bij de set. Ook ging ik steeds vaker zappen, de rust om een heel album te beluisteren was compleet weg. De harddisk staat er nog, maar nu gekoppeld aan mijn PC met-kleine-kudt-boksjes. Daarop staat een groot aantal albums en ook een stel downloads die ik met het programma MediaDrug van het net heb gevist (veelal matige kwaliteit). Dat draai ik dan af als ik achter de computer zit, dat is een beetje als McDonalds consumeren. Als ik *echt* ervoor wil gaan zitten en ik de grote set aansteek (eten in een goed restaurant), dan gaan er platen of CDs in. Heel bewust en zeker zo verrassend omdat bij mij alles door elkaar staat en ligt. Er staat nog een verhaspelde Squeezebox maar die doet nu alleen dienst voor de nieuwsberichten. ik hoop binnenkort een echte Tubejack-tuner te mogen verwelkomen hier en dan gaat die knijpdoos de kliko in. Kortom: streamen is het voor mij (nog?) niet. Ik heb dat zenuwachtige zap-gedrag trouwens ook bij anderen waargenomen (maar niet bij iedereen hoor, Mumsoft bv. gaat er wél heel bewust mee om, voor hem is het een volwaardige bron). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 KT op streaming t.o.v.Cd en plaat geef ik je 1000 procent gelijk maar op tuner gebied met ik je tegenspreken is FM out dus achterhaalt en dan kun je modde dat je omvalt je krijgt wel een beter geluid maar de plaatsing klopt niet. Geef een voorbeeld ,als op FM 4 klassiek beluisterd ik live concerten kom het geluid van onder naar boven dus ik zie eigenlijk onder poppetjes lopen en dat hoor ik niet op een FM geluid.. Dit is nou iets voor een meting in september of oktober. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Ach een LP is ook "achterhaalt" Het is een van de weinige media die alles overleeft Er gaat volgens mij nog steeds niets boven een goede live uitzending via FM. Ok... behalve bij het concert aanwezig zijn natuurlijk. Digitaal is leuk "speelgoed" Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Ik ben het met Arden eens. Weet precies welke cd's en lp's ik heb en zijn netjes op componist en uitvoerende geordend. Ik ben wel eens bij iemand geweest die fanatiek ripper is en als ik dan om een bepaald stuk muziek vroeg begon het gedonder. Hij kon namelijk nooit iets makkelijk terug vinden. Kijk Hans als je mij nu vraagt om een bepaalde track te draaien, verder geen andere info dan de titel, dan vind ik deze digitaal wel sneller terug dan in mijn cdbib hoor. Concreet, je neemt een cd uit mijn rack en je vraagt titel X. kans is wel heel heel groot dat ik de track op 1 2 3 via de stream aan het spelen ben terwijl ik nog steeds aan het zoeken ben naar 1 welke groep is dit nu weer 2 op welke cd staat dit nr. Het zijn de minstens Hans die hun cd's deftig klasseren en eerlijk, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn muziekcollectie van buiten kent, en zeker niet de cd's want daar gaat het rap van track 4, 7 en 11 vind ik de moeite; Ik vind dat zappen als minpunt aangeven echt wel geen veralgemening hoor Het hangt puur van de persoon af. Er zijn mensen zat die nooit een cd volledig beluisteren, of een lp. Verschillende songs in de wachtlijst zetten is net alsof je singles draait, je zoekt uit selecteert en legt klaar ... maar je hebt met de stream wel 1 groot voordeel, je kan meer muziek beluisteren in dezelfde tijdspanne. voor alle duidelijkheid, ik draai graag vinyl en singles, daar gaat het hier niet om. Iedereen gebruikt toch ondertussen een afstandsbediening sommigen zelfs 1 universele waar je tot 15 apparaten op kan selecteren. Is dit speelgoed of gebruiksgemak ... Niemand wilt toch nog opstaan om een ander kanaal van de TV te kiezen. Bijna alle nieuwe versterkers hebben een afstandsbediening voor de volume. Ik word er net als Pjotr een beetje kregelig van bijna bestempeld te worden als mensen die enkel nog consumeren en vlug vlug zus zo muziek beluisteren. Ik heb sinds ik de mp3 heb en werk zoals Pjotr, flac installatie 320 of 256 vr de mp3, met een simpel softwareprogramma van 28 euro, al heel wat nieuwe muziek en vergeten parels beluisterd, ook crap en dat is dan gelijk gefilterd vr thuis wegens niet interessant. Als je je tagwerk goed doet, dan vind je heus veel terug, en dan is de random funktie op genre echt wel leuk als jukebox terwijl je vanalles aan het doen bent. De nieuwe Eels ontdekken, de nieuwe Nick Cave, ja daar ga ik voor zitten, daar KOOP ik de lp voor en als er dan nog eens een gratis download code bij zit, helemaal een plus want dan hop de mp3 op voor op de trein ... De digitale mogelijkheden hebben mij in ieder geval terug veel zin gegeven in het bezig zijn met muziek, het beluisteren, het lezen, het opzoeken, het delen, puur muzikaal enthousiasme. De dames in huis zijn ook blij dat ze dr de digitale versie nieuwe muziek ook gemakkelijk kunnen beluisteren en niet alleen in de living EN enkel op lp Voor mij is het een verrijking!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Vorige week was Hansko hier... en inderdaad... geen muziek. Wat bleek... er zat wel een USB kabel in de dac, maar niet degene die aangesloten was op de laptop.... Hans zei nog...'t'is ook altijd wat met dat gestream... Ik ben nou m'n nieuwe muziek aan het beluisteren. Nu Chris Isaak. Ook 'n voordeel... kopieren van een berg muziek gaat zeer snel. Wel wat anders dan vroeger vanaf plaat naar tape. En ja.... kopieren gebeurt toch, maar nu is het wel erg makkelijk gemaakt. 1 Terra bite (3000 CD's) staat met USB 3 in een paar uur op een andere PC. Ik ben benieuwd hoe de muziekindustrie dit aan gaat pakken. Dat was niet het voorbeeld wat ik bedoelde hoor. Geen kabeltje aangesloten kan altijd gebeuren. Ik bedoelde iemand anders en het probleem was steeds: hoe heb ik die muziek ook al weer geordend en hoe vind ik die weer snel terug. Het zoeken duurde daarom nogal lang en dat zou juist een van de voordelen moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Ik wil met jou wel eens eens fm 4 streaming tegen analoge vergelijken met live concert dan zeg je niet meer digitaal is leuk speelgoed mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Heren, on topic! DIT is de vraag: Wie Heeft Zijn Hele Collectie Cd's Al Geripped? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 @ Hansko Dan heeft die man zijn huiswerk niet goed gemaakt hoor ... Soit het moet over het rippen van de collectie gaan @Moderator 2 mensen die aangeven wat voor hun de voordelen zijn, hoe ze het gebruiken enz, geven onrechtstreeks aan dat ze minstens een deel van hun collectie geripped hebben toch. Dit in tegenstelling tot posts waarin je meteen om de horen wordt geslaan wat nu het voordeel is. Zeggen dat je je collectie niet hebt geripped of niet gaat rippen is ook een antw op de vraag natuurlijk Ik ben met mondjesmaat aan het rippen x-aantal cd's zijn, die ik zelden nog beluister, zal ik niet rippen. Momenteel heb ik nog niet genoeg opslagruimte maar het is de bedoeling om alles op een NAS te zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Ja alle cd's geript, was in een paar uur gedaan. Die 20 cdtjes is nog wel te overzien. Platen rippen begin ik niet aan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Rippen zonde van de tijd en kwaliteit geluid verschil,ik gebruik het alleen voor experimenten Is hetzelfde met Spotify hoor de gratis versie en de 10 euro,s versie wat een verschil in geluid en keus. . Ik heb een aantal streamer,s ,en elk heeft zijn specifiek geluid ,alleen interessant voor live klassiek muziek op de radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Hallo, Ik heb al mijn CD's (Niet zoveel als bij sommigen van jullie; ca. 300) geripped. Niet zo veel werk hoor. Ik ben op streamen over gegaan omdat ik dit beter vond klinken dan de CD speler. Daar heb ik wel een andere DAC voor aangeschaft. Misschien was het met die DAC achter de CD speler ook wel beter geworden, maar het extra gemak telt ook wel een beetje mee. Ipad op schoot, kiezen en een hele CD luisteren en intussen wat forummen of surfen. Ook wel geconcentreerd luisteren, maar dan wel vaker delen van CD's. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Ontopic: Ik ben er mee gestopt, wat extra Ikea kasten aangeschaft model "Benno" CD/LP klinkt bij mij beter. Off-topic Wol ik heb hier alle andere media staan.... het is speelgoed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 16 maart 2013 Report Share Posted 16 maart 2013 Het is allemáál speelgoed. Ik rip bij voorkeur niks zelf, dat laat ik anderen doen. Als ik de inhoud van een CD op de HD in mijn NAS of Dune speler wil hebben dan download ik de flac bestanden, dat kost mij nauwelijks tijd, hoogstens wat geduld als het downloaden niet zo snel gaat. Alleen als ik CD's op de harddisk in mijn auto wil hebben ontkom ik niet aan zelf rippen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts