Jump to content

Probleem Met Platenspeler

frits
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

Ik heb een probleem met mijn phono uitgang die ik waarschijnlijk zelf heb veroorzaakt.

Hier eerst even de set beschrijving.

VM ca 222/vM pa444/ project debut 2 grado prestige silver/ nad pp2

Dan nu het probleem.

Er komt nauwelijks geluid uit mijn phono uitgang.

Nu begrijp ik dat mijn DAD uitgang gelijk is aan mijn phono uitgang?

Op de dad uitgang zit mijn cd speler dus heb ik mijn cd speler op de phono uitgang gezet en wat wil niks aan de hand perfect geluid.

Ook heb ik mijn nad pp2 op de dad uitgang gezet wat wil geen / nauwelijks geluid.

Kan iemand mij vertellen of dit probleem aan mijn van medevoort ca 222 ligt of aan mijn nad pp2 ?

Ik denk zelf het laatste, hoop ik, .

Wat heb ik dan gedaan .

Ik heb met alle apparatuur aan de stekker van mijn nad pp2 uit de stopcontact gehaald en er daarna weer ingedaan , toen hoorde ik een dove tik en er kwam geen/ nauwelijks geluid meer uit mijn phono uitgang .

Stom stom ik weet het , maar beter nu behoorlijk ziek van.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen waaraan het ligt.

Bijvoortbaat dank

Hallo,

Ik heb al een mailtje naar van medevoort gestuurd .wacht nog op antwoord.

DAD ingang is een speciale aanpassing voor cd spelers. Waar DAD voorstaat weet ik niet.

Wat ikwel weet is dat de DAD en phono ingang exact gelijk aan elkaar zijn , mijn phono ingang heeft geen phono versterkingprint ingebouwd.

Vandaar dat ik een phono versterker nodig heb .

Ik denk Dan ook dat het aan mijn phono versterker ligt, want als ik mijn cd speler op de phono ingang aansluit is er niks mis mee.

Maar hoop dat iemand dit misschien kan bevestigen , voor dat ik een nieuwe phonoversterker gaat kopen.

Maar zoals ik al heb gezegd , mijn eigen stomme schuld. :-((

Guest tubejack

Eh Frits,

De VM ca 222  heeft toch al een phono ingang? 

Daar hoef je toch niet extra een nad pp2 voor te zetten :blink:

Wat nu mogelijk is gebeurt dat de interne phonoamp van de ca 222 is opgeblazen. :unsure:

Want uit die nad pp2 zal iets van 1....2 volt komen, tegen een paar milivolt van een pickup element.

Probeer de nad pp2 eens op de AUX ingang als je die hebt, of tuner ingang etc.

Hoi tubejack,

De van medevoort ca 222 word niet standaard met een phono versterkerprint geleverd, dit was een optie .

Ik vermoed dat ik mijn nad pp2 naar de klote heb geholpen.

Maar ga jou opties uit proberen .

Groet

Hoi tubejack,

Heb je optie geprobeerd effect blijft het zelfde.

Indenk dat ik mijn eigenvraag al beantwoord heb , phono versterker kapot.

Ligt niet aan mijn vM ca222 denk ik .

Maar als iemand er anders overdenkt hoor ik het graag.

Groet

Je hebt niets fouts gedaan, het lijkt alsof de NAD, debet is aan je problemen. Balen. Heeft het wel gewerkt je vinyl set up met de NAD PP2? Of had je de NAD net "nieuw"?

Phono is hier enigszins misleidend, want de ingang is standaard een gewone lijningang die voor vinyl-enthousiasten met de apart verkrijgbare mm/mc-omschakelbare voorversterkerprint vM CA-PH (f. 300,-) kan worden opgewaardeerd. - See more at: http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/vanmedevoort_ca222_%20pa222.htm#sthash.aiLOQKwH.dpuf

Het is gewoon erg schrikken. Erg naar voor je, Als het de NAD PP2 is, zou dat goed zijn. Hopelijk niet het platenspeler-element of de arm bekabeling intern, dat een klap heeft gehad. Maar begrijp ik het nu goed, als je nu de CD-speler weer op de phono-ingang (ik begrijp van je eigenlijk een AUX ingang, want zonder de RIAA correctie) of op een andere ingang heb je gewoon geluid? Dat zou gunstig zijn!

Hoi Ivan,

De nad heeft het altijd goed gedaan , heb hem al een aantal jaren.

Als ik op de phono ingang mijn cd speler aansluit heb ik gewoon geluid .

Verder klopt alles wat je zegt.

Ik ga er nu vanuit dat mijn nad pp2 kapot is .

Maar volgens mij had ik wel mijn apparatuur uit moeten doen voor dat ik de stekker er uit en weer in deed , vrees dat ie een soort piek spanning kreeg wat de nad even niet kon hebben.

Maar als iemand er anders overdenkt hoor ik het graag.

Hallo Frits,

Erg vervelend. Als de PP2 op de AUX of welke andere ingang ook te zacht klinkt, blijven er 2 opties over. De eerste heb je zelf al aangehaald, nl dat de PP2 over z'n nek is gegaan. Schakel eens een paar keer om van MM naar MC en weer terug. De schakelaar op de PP2 is nl erg brak. Als die daarin "gevonkt" heeft, krijg je een overgangsweerstand die het signaal de nek omdraait. Er bestaat een kans dat je daarna weer fatsoenlijk geluid uit de NAD krijgt. Mocht de PP2 niet overleden zijn, raad ik je aan de schuifschakelaar te verangen door een tuimelschakelaar

Andere optie is dat de spoelen van je element een knal hebben gekregen. Tijdens het inprikken van de PP2 ontstaat er kortstondig een gelijkspanning en die kan het element gesloopt hebben. Ik hoop niet dat dat het geval is. In principe zou je Grado daar wel ff tegen moeten kunnen, maar als de DC piek te hoog was, dan kan ook een MI systeem de geest geven.

BTW, "DAD" stat voor Digital Audio Disc. De ingang is dus bedoeld voor alle digitale audiobronnen en is normaliter iets ongevoeliger dan een lijn-ingang (Aux, Tuner, Tape).

Beste alle ,

Bedankt voor de tips.

Probleem is opgelost weet niet wat het is geweest maar nad pp niet stuk mijn element ook niet .

Maar nu doet mijn rechter speaker bijna niks meer :-(((. Vrees dat ie een klap heeft gehad van mijn eerste handeling , mid woofer doet niks .

Heb de speakers even omgedraaid om te luisteren of het aan mijn rechter speaker lag en niet aan mijn versterker . Het is mijn speaker.:-(( . Ik had liever dat mijn nad pp kapot was . De soap gaat door hier in huis.

Trouwens ik heb jbl controle la speakers , iemand een idee wat het gaat kosten omdat te laten maken .

Groetjes

Ik heb niet de indruk dat dit heel erg dure luidsprekers zijn.

Je zou eens kunnen informeren bij Speakerland (Oss), Speakerkits (Dortrecht) of speaker en Co (Haarlem ?).

Misschien hebben ze een vervangend exemplaar,

Anders even met de importeur van JBL contact opnemen.

Die weten wel hoe je aan een unit komt.

Misschien kun je hem er zelf inschroeven.

:)

JBL Control 1A? Ik ken de Control 1G, dat zijn van die kleine monitors. Als ik me niet vergis zit daar een lamp in als beveiliging. Het kan zijn dat die ook in de Control 1A zit. Ff openschroeven en kijken.. Je kan de lamp overbruggen. Dan doet de speaker het weer. Vaak wordt er een autolamp voor in de plaats gezet

Het is geen jbl controle 1a , maar jbl controle LA .

Maar ga hem even open schroeven .

Aan de buiten kant zit trouwens geen lampje.

Groet

Hoi ,

Bij het overbruggen van het lampje is dan ook , neem ik aan , de beveiliging weg ?

Ik ga hem open schroeven want deze speakers moeten nog even mee .

Ben van plan pmc speakers te kopen maar komt op dit moment even niet uit.

Thx.

Ik hoorde dat er van de JBL Control in de professionele uitvoering in ieder geval wél units leverbaar zijn.

Deze zijn waarschijnlijk hetzelfde als de LA (consumenten versie).

:)

Hoi , Bij het overbruggen van het lampje is dan ook , neem ik aan , de beveiliging weg ? Ik ga hem open schroeven want deze speakers moeten nog even mee . Ben van plan pmc speakers te kopen maar komt op dit moment even niet uit. Thx.

Uiteraard is de beveiliging dan weg, maar voor een test is het niet erg. De lamp kun je vervangen door een 12v 55w autolamp.

Hallo,

Heb er nu een stukje 0,8 draad tussen gezet , en wat wil hij doet het weer. :-))

Zal ik er nog ,zoals sodejuu zegt een 12v 55w lampje tussen zetten?

Of gewoon zo laten.

Mijn bedoeling is over 1 jaar ongeveer andere speakers te kopen, moet dus nog minimaal een jaartje mee.

Draai over het algemeen niet hard , alleen in half dronke gevallen wil ik de volume nog wel eens open draaien maar dat gebeurt bijna nooit .

Trouwens mijn versterker blaas mijn speaker dan toch wel op met of zonder beveiliging. Als ik de volume vol open draait, 1 keer gedaan en heel snel weer zachter gezet want ik rook wat uit mijn speakers wat mij niet goed leek.

Sodejuu nogmaals dank voor je tips en de rest natuurlijk ook.

Groet

De lamp is niet echt nodig. Als je de lamp ertussen uit laat is alleen de beveiliging weg en moet je uitkijken met het inprikken van de NAD PP2

Speakers blaas je trouwens over het algemeen op met clipping. Dan moet de versterker te veel leveeren voor wat ie kan. Een overmaat aan vermogen in de versterker zal minder snel een speaker om zeep helpen.