mart Posted 23 maart 2013 Author Report Share Posted 23 maart 2013 Gezellige discussie zo laat op de avond. Biertje erbij? ik had een vraag over speakers. en ja logisch die moeten passen bij de versterker dus krijg je een discussie over versterkers. Ik kan uit de datasheet als leek niet afleiden dat laag ohmige speakers meer zouden vervormen in het hoog. ik lees namelijk dat ze vanaf 5knz evenveel vervormen. Daarvóór is er wel verschil. Maar wie kan het verschil horen tussen 0,01 en 0,02%? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 24 maart 2013 Author Report Share Posted 24 maart 2013 wie kent eigen lijk het verschil tussen de boston acoustics a25 en de q acoustics 2010i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Maar misschien is Ravon een Hypex freak het zijn betrouwbare versterkers en die geven geen krimp zeer stabiel, voor mij alleen bruikbaar in het laag.. Tripath ,kratje bier verkoopt het ik dacht 12 euro,s dat is toch geen geld voor een reserve versterkertje . Mart die vervorming hoor je niet ,wat dacht je van Spido,s Leak On topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 24 maart 2013 Author Report Share Posted 24 maart 2013 12 euro? dat is als bouwpakket en zonder voeding? Spido's Leak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 Ncore klinkt fabelachtig. Zou het zo kunnen zijn dat je de "verkeerde" versterker als referentie beschouwt? Dat is geen probleem hoor maar ga mij alsjeblieft niet proberen wijs te maken dat Ncore subtop is. Je vergeleek klasse D met analoog. Klasse D is óók analoog. Was het nou niet zo dat al die zgn techneuten (uitzonderingen daargelaten, maar die laten dit dan ook duidelijk weten) vinden dat iedere goed gebouwde versterker hetzelfde klinkt!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 24 maart 2013 Author Report Share Posted 24 maart 2013 on topic please ik overweeg ook nieuwe: misschien toch iets verder door sparen want 129/ps voor een dali zensor of een ba a25: is er voor 260 euro nog wel iets beters te vinden op MP? of een mission mx1 op de kop tikken? ik ga eens op zoek naar een winkel waar ze die beiden verkopen. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 iedere goed gebouwde versterker hetzelfde klinkt!? Klopt, wat wil je op versterkergebied, nog meer dan een goede versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 on topic please ik overweeg ook nieuwe: misschien toch iets verder door sparen want 129/ps voor een dali zensor of een ba a25: is er voor 260 euro nog wel iets beters te vinden op MP? of een mission mx1 op de kop tikken? ik ga eens op zoek naar een winkel waar ze die beiden verkopen. Mart En voor € 500,- weer wat anders... Tja, zo blijf je bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 24 maart 2013 Report Share Posted 24 maart 2013 ik had een vraag over speakers. en ja logisch die moeten passen bij de versterker dus krijg je een discussie over versterkers. Het gaat wat betreft die vervorming in het mid hoog niet zozeer om laagohmige luidsprekers, de TA2020 levert op elke luidspreker in het midhoog behoorlijk wat vervorming: meer dan 0,1%. Er bestaan buizenversterkers die het beter doen Als die Tripath versterker een vaststaand gegeven is ligt het voor de hand om dat mee te nemen in deze discussie. Nu duidelijk is waarom bepaalde luidsprekers het beter doen met die Tripath kun je wellicht makkelijker je keuze voor de luidspreker maken. Samenvattend zou je kunnen stellen dat je iets zoekt met een hoge impedantie en met niet te veel impedantie verloop over het frequentiegebied. Heb je al eens over een mooie breedband luidspreker nagedacht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 maart 2013 Report Share Posted 25 maart 2013 Was het nou niet zo dat (...) iedere goed gebouwde versterker hetzelfde klinkt!? Iedere goed gebouwde versterker klinkt hetzelfde. Maar sommige goed gebouwde versterkers klinken méér "hetzelfde" dan andere goed gebouwde versterkers. Er zijn UcD versterkers die uitstekend klinken: ook wat de hoge tonen betreft. Ondanks de eigenlijk wat lage schakelfrequentie en de filtering daarvan.* De versterkers van Bruno Putzeys, Guido Tent en Eelco Grimm bijvoorbeeld. Maar daar is dan ook wel veel specifieke kennis en toewijding voor nodig: vaak met specifieke aanpassing aan de luidspreker m.b.v. DSP. * Als, door welke correctieve ingrepen dan ook, de akoestische weergave over het hele hoorbare frequentiebereik overeenkomt met het ingangssignaal... dan is immers alles in orde? Want wat je niet hoort, bestaat niet. Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Mart, Ik kan je die Bostons blind aanbevelen. Heb zelden zo'n hoge prijs-kwaliteitverhouding gehoord in een dergelijke prijsklasse! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 29 april 2013 Author Report Share Posted 29 april 2013 het zijn de Q Acousitics 2010i geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts