Guest Posted 30 maart 2013 Report Share Posted 30 maart 2013 Carl.voor te luisteren is dit een prachtige ruimte,je had eigenlijk voor de unidek met vloerplanken dicht moeten maken en daarna het isolatiemateriaal er op,het was dan authentiek en brand vertragend,ik neem aan dat je een hr ketel hebt aangeschaft met een muur doorvoer naar buiten. Vind een beetje gek bij mijn dochter helaas 6cm dikte gebruik ivm aanpassing buurman en wij horen niks op de zolder als er verkeer langs komt maar mischien heb jij een dakkapel met enkel zijdig glas. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2013 Author Report Share Posted 30 maart 2013 Dat Unidek is 15 jaar geleden door de vorige bewoner aangebracht Wiel. Esthetisch had ik het niet zo aangepakt.Verder dubbel glas e.d. Toch lawaaiig in de meest stille omgeving die je kan voorstellen. Roei verder met de riemen die ik heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 maart 2013 Report Share Posted 30 maart 2013 Ik zou daar zelf niets aan doen als het niet nodig is. Ik had begrepen dat de afwerking niet mooi was maar dit ziet er keurig uit! Mocht het nodig zijn om de ruimte aan te pakken om dat er een vervelende frequentie wordt aangesproken dan kan dat natuurlijk altijd nog. Je vertelde dat je graag knieschotten wil maken om spullen op te slaan. Dat doet ook al het nodige. Daarnaast is het wel zaak om een zwaar kleed of iets dergelijks op de vloer te leggen. Daarmee zal de ruimte dood genoeg worden. Echt last van staande golven zal je bij jou niet hebben en glam lijkt mij ook niet aan de orde. Wel een stevige muur maken om de dt aan te hangen, deze zou ik niet op een houten vloer willen zetten. Het dak zelf vind ik erg mooi zo met de balken in het zicht. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2013 Author Report Share Posted 30 maart 2013 Dan blijf ik met dat achtergrondlawaai zitten George. In de rest van het huis is het helemaal stil. Buiten eigenlijk ook maar niet op zolder. Het zou best kunnen dat dat minder stevig klinkt met demping in de kamer. Als ik het knieschot achter de luisterplek vul dan krijg ik 10 meter kastruimte erbij met LP's en boeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 maart 2013 Report Share Posted 30 maart 2013 Waar komt dat achtergrondlawaai dan vandaan? Als het buiten stil is en in de rest van het huis ook dan zou de bron wel eens op zolder kunnen zitten. Hangt er niet ergens een CV ketel of een mechanische ventilatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 maart 2013 Author Report Share Posted 30 maart 2013 Ik weet wel wat ik hoor een weg veel verderop en veel wind door de bomen. Normale geluiden die je op zolder sterk hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 maart 2013 Report Share Posted 30 maart 2013 Dan heb je misschien ergens lucht lekkage door ventilatie rooster boven het raam of sluit niet goed dicht of met pur niet goed afgewerkt,of kieren ontstaan door werking materialen. ik noem maar wat. Volgens mij zijn de balken vernieuwd de zijkanten--de hoeken --rusten niet op de balken een beetje griezelig vind ik.En je hebt lek verliezen onder op de balk waar de unidek op rust dat is maar 2 mm en je bent zo buiten en de overstort leiding van de boiler is die naar de goot of op de binnenhuis riolering aangesloten mvg wiel PS Carl die dak doorvoer- noise noise noise-- moet je er uit flikkeren en het gat op vullen aan de buitenkant en de binnen kant een dun plaatje monteren met pur buiten vol spuiten,liefst door een dakrat En hoogste punt bij radiator of er op de radiator op het ontluchting kraantje een automatische ontluchter plaatsen,Het liefst in de aanvoer en in de retour 5 cm boven de radiator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 maart 2013 Report Share Posted 30 maart 2013 Je kunt ook tegen de achterkant een lage open Ikea kast plaatsen en daar je LP' s en boeken en ander spul in. "verstrooit" het mogelijk geluid ook nog. En wind? wanneer waait het nou in Nederland? Je woont niet eens aan de kust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 maart 2013 Author Report Share Posted 31 maart 2013 Je hebt nogal technisch inzicht Wiel. Die dakdoorvoer wordt dichtgemaakt daarvoor heb ik een afspraak met de loodgieter als het weer mooier wordt. De afvoer van de boiler komt op de riolering. Om een op andere manier moet ik de lekken identificeren. Lastig hoor. Maar ik ben toch nog wel bezig daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 31 maart 2013 Report Share Posted 31 maart 2013 De standaard Unidek platen bestaan uit 2 laagjes 3 mm spaanplaat met piepschuim daartussen. Dat doet geluidstechnisch helemaal niks. De meeste demping komt van de pannen die er boven opliggen. Er is maar één oplossing om het te verbeteren, en dat is massa aanbrengen. De Unidek oplossing met slechts één laagje gipsplaat brengt 29 dB. Eventueel schroef je daar nog iets tegenaan of laat je het met akoestisch stucwerk stuccen. Op mijn zolder heb ik een soort houtwolcementplaten tegen de oude gipsplaten met stucwerk geschroefd. Zonder was de akoestiek veel te hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 31 maart 2013 Report Share Posted 31 maart 2013 De lekken identificeren zal niet makkelijk zijn Voor hetzelfde geld komen ze vanuit het trapgat en versterkt naar boven, ban tussen de balken waar de vloer op rust, spleetjes tussen de unidek en de balken, kader van het dakraam, glas van het dakraam, ... massa's mogelijkheden ... je hebt maar een sleutelgat nodig om geluid dr te laten. Wat mij meer zou "verontrusten" is het volgende. Stel dat er vele kleine luchtlekken zijn waar het geluid langsheen komt, dan komt de warmte en de koude daar ook door En als de vloerbalken rechtstreeks in de muur zijn gekapt, die geen spouw heeft, heb je een verbinding met buitenaf ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 31 maart 2013 Author Report Share Posted 31 maart 2013 Het is een huis uit de tussenfase Stef. Voor en opzij spouw maar achter niet. Daar ga ik wel wat aan doen maar niet dit jaar. Ik ben bezig met de renovatie van de voorgevel en van het geld wat over is doe ik de zolder. Dan een jaar sparen en vervolgens de achterkant. Ik zal je via pm wel e en foto sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2013 Report Share Posted 1 april 2013 Weet je wat grappig is? Ik zat laatst op een bouwvakkersforum en daar werd over muziek gepraat..... . Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 april 2013 Author Report Share Posted 1 april 2013 Die bouwvakkers zouden wat beter hun gehoorbescherming moeten gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 april 2013 Report Share Posted 1 april 2013 Die bouwvakkers zouden wat beter hun gehoorbescherming moeten gebruiken. Bouwvakkers die van muziek houden zullen dat vast wel doen, al is het alleen maar om die k*tmuziek die je meestal op bouwplaatsen hoort, niet te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 1 april 2013 Report Share Posted 1 april 2013 Carl ,wat versta je onder renovatie voor gevel heb je last van scheuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 april 2013 Author Report Share Posted 1 april 2013 Nee hoor Wiel. De eerste verdieping van het huis is steen maar de tweede verdieping gestuct. Die stuc is op diverse plaatsen lelijk gerepareerd en zit ook los. Ik laat het eraf halen en opnieuw met stucgaas stuccen. Daarna verven. Ben nog niet uit over keim of verf. Heb toch de idee dat de onderhoudsinterval bij keim korter is. Ik heb je mijn adres gegeven. Ik sta op Google earth met foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 april 2013 Author Report Share Posted 12 april 2013 Om op het onderwerp terug te komen, ik heb inmiddels een deskundige met wie ik een afspraak ga maken om eens te meten. Vandaar neem ik definitieve beslissingen. Ondertussen zoek ik ook naar iets om het dakbeschot meer massa te geven. Je zou eigenlijk een gipsplaten moeten hebben met een rubberen laag of vergelijkbaar. Zou op zich het goedkoopst te plaatsen zijn lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 april 2013 Report Share Posted 13 april 2013 Meest optimale oplossing: http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/merfoplex.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2013 Author Report Share Posted 14 april 2013 Dat ziet er inderdaad leuk uit Rogier. Ik heb het eens even nagerekend maar dat kost een godskapitaal want je zit dan al vlug op 10/15 platen a raison van bijna 400 euro per plaat. Ik zal mijn lieve vrouw eens laten rekenen hoeveel dat kost. Daarnaast zal ik die Merford wel eens een mailtje sturen want ik zie dat ze nog meer in de aanbieding hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2013 Report Share Posted 14 april 2013 Carl,bespaar je het geld zorg eerst dat je de zolder dicht krijgt.je hebt toch 6 tot 10 cm isolatie of niet en op grond isofelt dat groene spul met parket of laminaat meer zou ik voorlopig niks doen mbg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 april 2013 Author Report Share Posted 14 april 2013 Hai Wiel, Het probleem is dat als ik die kastjes in het knieschot laat maken dat moeilijk kan terugdraaien. Voor achter de kastjes wil ik in ieder geval een oplossing voordat ik vloerbedekking ga kopen e.d. De rest van de wanden zou inderdaad later kunnen. In die zin wel een financieel verstandig voorstel. Ik ben trouwens wel benieuwd wat die Merford adviseert. Laat ik horen ook. Misschien is uiteindelijk gipsplaat wel het meest kosteneffectief. Maar dan in combinatie met zoiets http://shop.merford.nl/particulier_nederlands/problemen1/buitengeluid/isomatr-ke.html Dat neemt niet weg dat ik eerst meet. Morgen gaat er in ieder geval een geluidslek weg want ik heb de loodgieter op bezoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2013 Report Share Posted 14 april 2013 Dan zou ik eerst isofelt daarna 12-16 of 18 spaanplaat en dan de vloerbedekking erop. Voor alle zekerheid ik praat over de vloer. Ik zou niks bevestigen aan de isolatie dak platen ,want dat word niks ,dat flikkert je naar onder die platen die je wilt bevestigen ,ik zou de isolatie zo laten. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 april 2013 Report Share Posted 14 april 2013 Wel even de dakconstuctie verzwaren dan. Je moet dan wel oppas dat het niet te zwaar wordt dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 april 2013 Report Share Posted 14 april 2013 Kijk toch nog maar eens naar de massa en de akoestische eigenschappen van fermacell Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts