carl Posted 3 april 2013 Report Share Posted 3 april 2013 Genoeg over Engels. Wat valt hier te beleven en wie gaat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 april 2013 Report Share Posted 3 april 2013 Bedoel je dit? Lijkt me niet erg antrekelijk meer met die V rommel er bij had het maar bij A gehouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 april 2013 Members Report Share Posted 4 april 2013 Voor de ''Audiofielen'' onder ons zal waarschijnlijk alleen Viertron, More Music, Latham, JK Acoustics en Audiac interessant zijn, maar je wet maar nooit... Wat ik wel een hele slimme vind, je moet je aanmelden om ''gratis'' naar binnen te mogen. AV2day heeft hiermee in 1 klap een paar duizend extra e-mailadressen ''gescoord'' (zij hebben door hoe dat werkt met Nederlanders), door dat grotere aantal worden er weer hogere bedragen betaald voor advertenties in de nieuwsbrieven etc. Tot zo ver dan dus ook gratis... Als ik al de tijd kan vinden, betaal ik dat tientje entree wel. Spijtig is dat het initiatief van de heren X-fi door weer naar Veldhoven terug te keren hiermee op losse schroeven kwam te staan, 2 van die grote shows per jaar in Veldhoven wordt misschien ietwat veel. Zeker omdat datzelfde AV2day in die periode de zogenaamde New Music show ook nog organiseerd. Gelukkig begreep ik wel dat de X-fi toch doorgaat, ook al zal dat deze maal wederom in september zijn. Oktober was beter geweest gezien de show in Denver ook in september plaatsvind. Daardoor zullen er weinig fabrikanten naar Nederland kunnen komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 april 2013 Report Share Posted 4 april 2013 Wollie gaat Zaterdag naar het circus en de eerste keer met de zoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 april 2013 Report Share Posted 4 april 2013 Zeker omdat datzelfde AV2day in die periode de zogenaamde New Music show ook nog organiseerd. Dit is 1 van de weinige grote shows in België, alhoewel ik de kleinere verkies zoals bij Gydotron of Noir et Blanc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 april 2013 Author Report Share Posted 4 april 2013 Ik probeer mijn zoon ook mee te krijgen. Misschien ook leuk eens een keer naar al dat lawaai te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 april 2013 Report Share Posted 4 april 2013 Met Puresound zou ik op beiden dagen staan en weer met een eigen standje. Deels om Puresound weer bekender te maken en deels om de nieuwe webshop ( die sinds vorige week onofficieel van start is gegaan tijdens de Engels show) te promoten. Helaas zal dat zaterdag niet gaan lukken wegens omstandigheden. Ik heb een crematie dan en zal alleen zondag op de AV show aanwezig zijn. Voor de nieuwsgierigen onder ons naar de nieuwe webshop : http://www.puresoundshop.nl Elke week zullen er producten bij geplaatst worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 ... Als ik al de tijd kan vinden, betaal ik dat tientje entree wel. ... Ik hoop dat je dit nog op tijd leest. De show is het ritje naar Veldhoven niet waard. In 2 uur tijd alles gezien en gehoord wat de moeite (net niet) waard was en van die 2 uur heb ik 1¼ uur ook nog gevuld met social talk. Het is dat Veldhoven voor mij niet ver is. Ik denk niet dat hier een vervolg op komt. Frits de With was ook verbaasd en heeft met zijn mobiel nog een foto gemaakt van een volledig lege gang (om ff na 12:00u). Iets wat bij de vroegere VAD en de afgelopen X-Fi absoluut onmogelijk was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Het was toch niks tegenover X-fi maar ,ik vond het wel leuk live muziek, voor mijn zoon dj,een mooie dynavector van 3000 euro,s bij naim gehoord en ik was lekker vroeg thuis om 16.30 Ik heb geen bezwaar dat 2 keer jaar in veldhoven is en het voordeel geen wachtkamer bij de entree. O ja Carl,Sodejuu en en nog een paar bekende ontmoet maar geen Hans gezien . mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april 2013 Author Report Share Posted 6 april 2013 Het is met wat voor een verwachtigingspatroon je naar zo'n show gaat. Ik wilde eigenlijk een beetje kijken wat er te zien was. Leuke design geintjes dat wel. Van luisteren verwachte ik weinig. Maar Die Magico S1 had ik eerlijk gezegd wel eens thuis wilen proberen. Verder wel leuk even wat bekenden gezien, maar heb je Roger en Wol wel eens met elkaar horen spreken. Begrijp je niets van. Maar laat het duidelijk zijn zo'n show die op twee peilers steunt en dat werkt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 maar geen Hans gezien . mvg wiel Ehh nee. En morgen ook niet. Voor een paar audiosets een hele dag uittrekken..?? Dat doe ik dan liever bij iemand thuis. Of op de audioclub. Bij zo'n show, is er toch geen rust om te luisteren. Iedereen praat door de muziek heen (ook de demogevers) en loopt in en uit. En wanneer je wat langer luistert, krijg je hetzelfde riedeltje van muziek weer. En het video en surround deel mogen ze van mij hebben. Zeker dat 3D gedoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 Ik hoop dat je dit nog op tijd leest. De show is het ritje naar Veldhoven niet waard. In 2 uur tijd alles gezien en gehoord wat de moeite (net niet) waard was en van die 2 uur heb ik 1¼ uur ook nog gevuld met social talk. Het is dat Veldhoven voor mij niet ver is. Ik denk niet dat hier een vervolg op komt. Frits de With was ook verbaasd en heeft met zijn mobiel nog een foto gemaakt van een volledig lege gang (om ff na 12:00u). Iets wat bij de vroegere VAD en de afgelopen X-Fi absoluut onmogelijk was. Kwa tijd gaat het ons simpelweg niet lukken, ik heb ook nog wel eens andere bezigheden. Zo te zien ook geen onoverkomelijk probleem dus? Wij zijn dit weekend o.a. aan het ''Kunst Snuiven''. Niet alleen vanwege de kunst, maar ook gewoon om de horizon weer wat te verbreden en weer eens met iets anders bezig te zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Ik had er graag even binnen willen stappen met camera, maar de reistijd op 1 dag zou 7 uur zijn geweest. Er waren enkele kamers die mijn interesse hadden [Latham, Dynaudio, Marantz, B&W, JK Acoustics, Monitor Audio & Yamaha]. Dat het niet met X-fi kan concurreren had ik wel door. Dat heeft een ander format en veel meer aanbod. Toch heeft dit format ook leuke ideeën: goede artiesten [dichtbij de audiofiele smaak], een 'kinderafdeling' met super surroundset NAD & Dali aan een gameconsole aangesloten, een gratis kaart voor iedereen die zich inschrijft, op tijd een plattegrond met legenda klaar. Misschien kunnen ze volgend jaar er wel voor zorgen dat de barcode op de gratis kaart er niet vanaf valt bij het printen. Als er een volgende keer komt, anders dient X-Fi en Audiovideo2Day maar samen te werken in september. Leuk aan Audiovideo2Day zijn de journaals [op Youtube] met professionele presentatrice [in de leer?], ook al is het niet echt mijn ding qua onderwerp. Maar gooi er wat ultieme stereo high-end nieuwtjes in dat lijkt me leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 [...] Als er een volgende keer komt, anders dient X-Fi en Audiovideo2Day maar samen te werken in september. [...] Dat zal wel een Utopie blijken! Juist vanwege deze show is de X-fi bijna op losse schroeven komen te staan. Het organiseren, afhuren en indelen kost heel veel geld, tijd en moeite. Degenen die nu op deze show hebben gestaan zullen waarschijnlijk niet op de X-fi gaan staan juist vanwege die enorme kosten. Iets wat de X-fi organisatie bijna liet besluiten er dit jaar geen vervolg te laten komen. Gelukkig wordt er vanuit bepaalde hoeken nog wel eens gezonde druk uitgeoefend. Nu nog eens zien dat die naam wordt veranderd, ook dat houdt een aantal deelnemers tegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Ik heb via de tamtam gehoord dat de huur van een stand-/demoruimte ettelijke +++ euro's duurder was dan bij afgelopen de X-Fi. Er was echter wel meer ruimte afgehuurd en er waren minder exploitanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Beste Arden, als je kijkt naar de niet zo lange lijst van importeurs & fabrikanten van de AV-dagen, dan zijn er maar enkele importeurs die ook op de X-fi stonden. Ik kan me niet voorstellen dat als die afhaken [oa. Audiac, More Music, & Antelope], dat de hele X-fi niet doorgaat. De AV-dagen hebben wel meteen de punten op de i [plattegrond, goede muziek, gratis kaarten]. Maar ze mist de kracht van X-Fi en dat is veel importeurs, een merknaam van 2 of 3 edities lang, een datum in het najaar, zoals de ter ziele VADshow/AV-NU. Een fout van de Nationale AV-dagen is trouwens hun website, bijna geen informatie over dit gebeuren behalve bij Hifi.nl. En ze hebben op Audiovideo2Day geen contactgegevens staan. Nee, de X-Fi gaat gewoon door. Hoop ik! Als er geen samenwerking komt, dan vind ik wel dat X-fi moeite moet doen om die partijen er ook bij te krijgen in 2014: Marantz, B&W, Dynaudio, Latham, JK Acoustics etc. Maar op zijn minst Latham en JK Acoustics. Daarbij vraag ik me af of dit een erfenis is van de gestaakte AV-NU show [2012] dat zij zich op deze beurs presenteren. Ook al is het format van de nationale AV-dagen meer in hun straat, heb ik toch het idee dat ze op het verkeerde paard hebben gewed. Ik had gewacht op de X-Fi en het beste van hifi en streaming meegenomen. En natuurlijk ook Ken Ishiwata ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april 2013 Author Report Share Posted 7 april 2013 Ik denk dat het probleem zit in de tegenstelling gevestigde importeurs versus de wat meer vrije jongens. Die gevestigde importeurs willen niet staan naast een winkel die een exclusief merk importeert. Dat vinden ze oneerlijke concurrentie. Wat mij betreft zou de scheidslijn moeten liggen tussen serieuze hifi versus multimedia. Dan zou er ruimte zijn voor twee beurzen.Overigens vind ik soms al die gadgets ook wel leuk om te zien (horen is iets anders). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Ja, misschien is er wel ruimte voor twee, zoals je zegt Carl. Maar wat is serieuze hifi en multimedia? Is multimedia in principe TV/film, video, en camera's? Want NAD, Marantz, Dynaudio, B&W op de AV dagen kunnen toch ook mooie hifi maken, maar wil zich misschien meer afficheren binnen het gezinsleven, meer 'mainstream', in plaats van 'de exclusieve audiofiel' [leuke winkelnaam trouwens]. Die natuurlijk ook een gezinleven kan hebben LOL De sfeer van de X-fi is wel meer van de vrije jongens en die balans moet je zien te bewaren, want het blijft een uniek evenement. En een sterk punt in de beleving van het evenement. De grote jongens kunnen daar ook op inhaken door een baanbrekend vintage model mee te nemen. We zijn allemaal klein begonnen. Maar ik begrijp wat je bedoelt: puur muziek, puur stereo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Nu nog eens zien dat die naam wordt veranderd, ook dat houdt een aantal deelnemers tegen... Je bedoelt de naam: X-Fi? Dat klinkt wel spannend dacht ik zo! Niet zo degelijk als "Nationale AV-dagen"... Anders moeten we terug naar de oorsprong. Personen, die ik spreek over mijn hobby komen spontaan met de naam... uhhhh. Ik ga even googlen. Oh ja, de Firato! Gebruik dan maar die naam. Terug naar af! Klinkt ook een beetje het woord piraat in door, is het toch nog X-fi spannend. Mmm interesant Wiki entry: De populariteit van de Firato nam geleidelijk af. In 1996 werd de naam omgedoopt in Emotion (gespeld als @motion), met meer nadruk op multimedia, computers en internet. Dit werd een fiasco. Slechts 85.000 bezoekers brachten een bezoek aan Emotion terwijl er 200.000 verwacht werden. In 1998 werd de Firato onder eigen naam voor de laatste maal gehouden waarbij plasmaschermen, beamers en dvd-spelers getoond werden. http://nl.wikipedia.org/wiki/Firato Dus op het moment dat er aan de formule werd gesleuteld en de naam gaat het mis. X-Fi vind ik nog steeds een mooie naam, maar Firato, ach ja waarom niet. De oudere generaties, de 40/50/60-ers weten waar het om gaat. Misschien wel de belangrijkste doelgroep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 Ik denk dat het probleem zit in de tegenstelling gevestigde importeurs versus de wat meer vrije jongens. Die gevestigde importeurs willen niet staan naast een winkel die een exclusief merk importeert. Dat vinden ze oneerlijke concurrentie. Wat mij betreft zou de scheidslijn moeten liggen tussen serieuze hifi versus multimedia. Dan zou er ruimte zijn voor twee beurzen.Overigens vind ik soms al die gadgets ook wel leuk om te zien (horen is iets anders). + @ Ivan: Dat valt allemaal wel mee, waar het een beetje wringt is het volgende: De huidige show is, net zoals dat onder de VAD vlag was, van origine een distributeursshow. Prima, niets mis mee, heeft ook mijn voorkeur. Alleen is de (hoofd) organisator toevallig ook eigenaar van hifi winkel Audio-Life en van distributie bedrijf X-fi. Moet ik hem nog verder uittekenen? Veel importeurs weigeren op een show te staan welke slechts de naam van 1 van al die importeurs draagt. Langzaam aan gaat dat nu geaccepteerd worden door het eigenlijk als de grootste dealershow van Nederland te gaan zien, dat biedt iets meer mogelijkheden. Distributeurs welke zelf winkelactiviteiten onplooien zijn tegenwoordig trouwens meer vertegenwoordigt als dat je zou denken, dus dat is echt de bottleneck niet. Mij zal het verder allemaal een worst wezen, als ik maar een mooie show kan draaien. Analogue Extrema was hier ook een mooi voorbeeld van. Als we nu toch weer eens die Firato aantallen bezoekers van vroeger konden halen... Zelfs in Munchen halen we dat niet meer, daar is 25.000 nu al bijzonder veel! Het hoogtepunt in shows proberen we volgend jaar in Munchen te bewerkstelligen, daar hebben we dit jaar in Walkertshofen nog de generale voor, de absoluut meest realistische weergave haalbaar in 2014 tijdens het 35 jarige jubileum van Blumenhofer Acoustics: Analoog met Buis op een Hoog Rendements Hoornsysteem... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Arden, anders moeten we dat eens voorbereiden voor 2014, als je het over de High End Show in München hebt. Dat ik eventueel ergens een hotel neem. Mag ik eerst enkele Duitse zinnen gaan leren. Dit jaar ben ik net bezet in die mid-week van mei. Ook al is een verslag van het kaliber München misschien wel gigantisch Ach ik zie het nu pas ja, de naam van de show wordt gelinked aan de distributeur, nu daar sta ik niet bij stil als bezoeker. Anders dient de naam in AudioLife Distributie te worden gewijzigd. Als dat een groter succes in de weg staat LOL De X-Fi is een evenement voor mij, gekoppeld aan Hifi, niet aan een distributeur. Dus goed dat je het even zegt en noemt. Ik zie het probleem niet zo met winkeliers/importeurs versus importeurs-only. Ik vraag me ook af of het belangrijk is of consumenten de audiomerken/modellen onthouden of de distributeurnaam, waar ze ook nog eens geen zaken mee gaan doen, maar een winkelier zoeken, die het gevraagde kan leveren. Daarbij van mij mogen ze allemaal aanwezig zijn op een beurs. Een winkelier kan misschien zelfs beter demonstreren dan een importeur. Uitzonderingen daargelaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Begrijpt "de handel" nou nog steeds niet, dat ze met samenwerken verder komen dan elkaar te beconcureren..?? We zitten in 2013, waarbij iedereen een handeltje via internet kan beginnen. Door samen te werken krijgt iedereen een deel van de koek. Nu zie je, dat de internethandel enorm toeneemt en de vakhandel langzaam aan verdwijnt. Is het een probleem, wanneer die vakhandel er een importeurschap bijneemt (om het hoofd boven water te houden!)? Een importeurschap, wat in het verleden (meestal) niet door een importeur rendabel kon worden gemaakt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Ik ben het eens met Hans, gewoon achter een economisch levensvatbaar initiatief staan en genieten van de groep consumenten die je nog hebt en weet te bereiken. De X-fi is vriendelijk(er) voor de ondernemer zijn portemonnee en de bezoekers hebben genoten, wat wil je nog meer? Pluspunten alom. Ook al begrijp ik dat het een investering in geld én tijd blijft voor alle partijen van organisatie tot importeur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 april 2013 Members Report Share Posted 7 april 2013 Begrijpt "de handel" nou nog steeds niet, dat ze met samenwerken verder komen dan elkaar te beconcureren..?? We zitten in 2013, waarbij iedereen een handeltje via internet kan beginnen. Door samen te werken krijgt iedereen een deel van de koek. Nu zie je, dat de internethandel enorm toeneemt en de vakhandel langzaam aan verdwijnt. Is het een probleem, wanneer die vakhandel er een importeurschap bijneemt (om het hoofd boven water te houden!)? Een importeurschap, wat in het verleden (meestal) niet door een importeur rendabel kon worden gemaakt.. De handel vecht (zoals in iedere branch op het ogenblik) voor zijn hachie! Iedere euro die de concurrentie omzet, zet jij niet om. Dat is het probleem. De meest vreemde deals worden er gesloten, simpelweg om maar een paar centen om te zetten. Ook de consument heeft dit drommels goed door, die ruikt bloed en gaat dan ook zonder enige vorm van gene voor de beste deal. Zelfs als ze weten dat een prijs eigenlijk gewoon niet meer kan. Langzaam aan zullen dan ook steeds meer detaillisten verdwijnen. Uiteindelijk zal het aanbod kleiner worden dan de bestaande vraag, en zullen de prijzen de andere kant op ongezond doorschieten, dan is het wederom fout. Ik doe mijn ding op mijn manier, doe ook alleen wat ik zelf echt mooi vind, en probeer dat in samenwerking met anderen aan de man te brengen. Zo kan ik volledig achter mijn producten staan en probeer dat ook naar anderen uit te dragen. Uiteindelijk denk ik dan ook dat dat de einige manier is. Laten we het er echter op houden dat het niet alleen de handel is die opnieuw moet worden opgevoed. Laat de consument ook maar weer eens begrijpen dat zonder een gezonde marge er straks helemaal geen aanbod meer zal zijn. Al die gespaarde miljarden op de bank houden (waar diezelfde euro's letterlijk alleen maar geld staan te kosten) doet niemand goed, consumeren doet leven en resulteert uiteindelijk ook in een betere handel, meer samenwerking en daardoor dus een groter en beter aanbod. Het lijkt erop dat de zuinige Hollander zoals hij internationaal bekend staat zichzelf uiteindelijk de das om doet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 april 2013 Author Report Share Posted 7 april 2013 Met een snoepwinkeltje in de stad wordt je rijk, met twee verdien je je boterham en met drie is het armoe. Dat laatste is er aan de hand met de detailhandel in NL. Er zal toch wel wat gesaneerd moeten worden. Verder is er weinig geld in dit land. Veel consumptie kwam uit verhoging van hypotheken. Dat moet weer ingelopen worden. Hoeveel marge er nu op de producten zit is me totaal onduidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts