Ivan10 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Ja, de consument over de streep trekken is nu erg moeilijk. Er verandert veel in overheidsbeleid, zorg, economie etc. Dus dat spaargeld, als je er al bij komt, staat vast op de rekening. En de consument die wel geld wil uitgeven zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Dat kan sterke gevolgen hebben. Natuurlijk zien we als hififan niet alle ontwikkelingen en deals. Toch hoop ik dat de goede importeurs en detaillisten zullen blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Met een snoepwinkeltje in de stad wordt je rijk, met twee verdien je je boterham en met drie is het armoe. Dat laatste is er aan de hand met de detailhandel in NL. Er zal toch wel wat gesaneerd moeten worden. Verder is er weinig geld in dit land. Veel consumptie kwam uit verhoging van hypotheken. Dat moet weer ingelopen worden. Hoeveel marge er nu op de producten zit is me totaal onduidelijk. Beste Carl, dit vind ik nu weer typisch zo'n voorbeeld van hollandse zuinigheid. Ook met 1 snoepwinkeltje wordt je niet meer rijk omdat er door heel veel nederlanders niets meer wordt gegund aan de ander.... wat maakt het uit hoeveel marge er op de producten zit? De consument ( en blijkbaar ook jij) zit momenteel in een fase in nederland waarbij het woord "winst" als erg vies wordt gezien.... er is in dit land megaveel geld ( meer dan 300 miljard aan spaargeld) maar iedereen houdt zijn hand op de knip. Bang gemaakt door de overheid, bang dat een ander een paar centen verdiend, bang om te genieten... Ik ben toevallig detaillist en sta er versteld van hoe mensen nu proberen iets te kopen voor een zo laag mogelijke prijs.... Maar daarna wel zeuren als er geen servicekanaal meer is. Jammer door een ander iets te gunnen zonder erover na te denken wat die ander er mee verdiend zou de economie heel goed doen. Pas had ik nog een discussie met klanten over een reportage waarbij mensen in derde wereld landen door onveilig werken ernstig ziek werden en jong stierven... het was zo zielig maar men kocht wel heel veel goedkope zooi bij de action en andere van dit soort bedrijven. Alles m,oet goedkoper en goedkoper en het wordt tijd dat we daar eens vanaf stappen. Het geeft wel wat aan dat in de amerikaanse Srereophile heel veel fabrikanten adverteren met niet het goedkoopste product maar wel eerlijk door eigen mensen in de usa geproduceerd. Daar zullen wij ook naar toe moeten, gewoon uitgeven en genieten van die nieuwe stereo. En duur? Ach op de bank wordt het alleen maar veel minder waard momenteel met de inflatie en vermogensheffing. ( ps ik ben niet werkzaam in de hifi handel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Zelfs als er geld is blijft het de vraag of men het aan audio wil uitgeven? En dat moet je met zo'n hifishow zo mooi mogelijk uitdragen, want er zijn nog veel mooie producten op de markt, die de aandacht waard zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 . Daar zullen wij ook naar toe moeten, gewoon uitgeven en genieten van die nieuwe stereo. En duur? Ach op de bank wordt het alleen maar veel minder waard momenteel met de inflatie en vermogensheffing. ( ps ik ben niet werkzaam in de hifi handel) gezien de enorme stijging van de huizenmarkt + de energieprijzen + het afschaffen van allerlei steunmaatregelen + meer belastingen + pensioen dat naar beneden gaat, wordt een mens verplicht zijn uitgaven anders te regelen; Als je een huis af te betalen hebt, kinderen op te voeden, ... dan sneuvelt luxe al sneller in de keten van uitgaven. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven. Hoe graag men ook zou willen hoor, nieuwe apparatuur kopen. Onlangs kocht ik een DAC van ocharme 1000 euro. Mn viel opt werk steil achterover .... 1000 euro vr zo'n ding ... goe zot vonden ze mij Vroeger had je bvb al die subsidies niet in de autoindustrie en toch kochten veel mensen om de 4j een nieuwe auto ... maar nu ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2013 Author Report Share Posted 8 april 2013 Haït Pjotr , ik kom uit middenstandskringen. Mijn vader en moeder hebben een snoepwinkeltje gehad en mijn broer draait nu met moeite zonder verlies. Ik ken die wereld dus wel een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Haït Pjotr , ik kom uit middenstandskringen. Mijn vader en moeder hebben een snoepwinkeltje gehad en mijn broer draait nu met moeite zonder verlies. Ik ken die wereld dus wel een beetje. Gelukkig want het is ook in die handel erg moeilijk, groet Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 april 2013 Author Report Share Posted 8 april 2013 Dat snoepwinkeltje is maar bij wijze van spreken Peter want hIj zit in de schoenen. Probleem wat hij heeft is dat naast de conjunctuerele problemen de hele binnenstad overhoop ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Ik denk dat de handel door samen te werken meer mensen voor audio warm kunnen krijgen. Zo'n show is daar een goed voorbeeld van... wat gebeurd er nu.. ? twee shows die allebei niet compleet zijn. Dat de klanten hun hand op de knip houden is niet zo vreemd. Er wordt ons zo veel ellende voorspeld, dat een appeltje voor de dorst hard nodig is. Ze hebben de pensioenen verlaagd, wanneer je in de ww komt is de uitkering maar voor een heel beperkte tijd en wanneer je ziek word moet je een hoop zelf betalen. Wanneer je onderhand 50 jaar gewerkt hebt is dat nóg niet genoeg en krijg je er een paar werkjaren bij, of je moet zelf maar sparen om nog op een redelijke leeftijd te kunnen stoppen. Bazen zijn gestopt met opslag geven.... en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Tja... en luxe goederen komen daar achteraan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 Ik ben benieuwd naar de andere indrukken van de AV dagen. Misschien waren er toch nog leuke mogelijkheden voor een verkort verslag. Maar echt spannend ziet het er niet uit: https://www.hifi.nl/artikel/20414/Nationale-AV-dagen-in-tien-fotos.html https://www.hifi.nl/artikel/20418/McIntosh-en-Focal-samen-op-Nationale-AV-dagen.html https://www.hifi.nl/artikel/20415/NAVD-primeur-Roksan-Oxygene.html https://www.hifi.nl/artikel/20413/Ken-Ishiwata-stelt-Marantz-NA-11S1-voor-op-AV-dagen.html https://www.hifi.nl/artikel/20410/AV-dagen-Dynaudio-Evidence-Platinum-met-Chord-geweld.html Wel een mooie aankleding hier en daar! Wat ik niet begrijp is dat officieel de AV-NU show niet is gestaakt voor 2013. Terwijl importeurs dus toch in zee gaan met de Nationale AV Dagen. Je kan toch niet op 2 grote beurzen staan of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 8 april 2013 Report Share Posted 8 april 2013 De Nationale AV show en de X-fi show zijn twee totaal verschillende shows en kun je eigenlijk niet vergelijken met elkaar.Twee verschillende doelgroepen met twee verschillende uitgangspunten. Nationale AV dagen vooral gericht op multimedia met een vleug Hifi/high-end en X-Fi gericht op Hifi en High-End en verkoop van. Hoe de show was? Met een bezoekersaantal van ongeveer 2500 niet echt een grote opkomst. Ja, er was op meer gerekend. Is dat erg? Nee, men leert ervan en elke nieuwe show die voor de eerste keer wordt georganiseerd zijn de verwachtingen altijd hoger gespannen dan de daadwerkelijke aantallen. Was het leuk? Ja, het was leuk en er hing een lekkere ontspannen sfeer bij de standhouders en bezoekers. Wat opviel? Op zondag best veel gezinnen gezien ( vrouw, man en kinderen) en jonge mensen met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 30 jaar en jonger. En dat is een groot pluspunt. Dit is maar een hele kleine opsomming zoals ik het beleefd heb en wat ik heb gehoord van mede-standhouders. Ik denk dat de show een bestaansrecht heeft in deze opzet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Snappen jullie dat niet ,wij hebben vanaf jaren 70 op de pof hebben geleefd ,alles kon en alles mocht ,en dat moet nou allemaal terug betaald worden plus de blunders van de banken en de politiek CDA VVD PVDA en ga zo maar door. En er moet minimaal 40 procent van de audio winkels dicht wil je weer tot bloei komen. Mijn zoon heeft zich kostelijk geamuseerd en wil volgend jaar weer terug naar de show die vond het geweldig misschien kijken wij als ouwe knarren te veel naar het verleden of wij ouwe knarren willen niet meegaan met de tijd. Als ik het audiofreak lees denk ik dat het een grote klapper zal worden ,een soort mini Firato in een nieuw jasje en dat is een goede insteek voor de toekomst. mvg knorrietje knareitje wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Jammer, dat ik het gemist heb. Ik had graag een indruk willen hebben van het gebeuren. Alles was ingepakt ervoor samen met een uitgeprinte kaart. Een miniFirato is altijd goed, ook al heb ik dat niet meegemaakt. Hoe was dat eigenlijk de Firato, wat kon je er doen en zien? Dat is wel veel, Wol, 40 procent, zoveel winkels hebben we toch niet meer over in de hifi? Behalve de Saturns, Mediamarkt, bcc, DeBlock. Van de hifizaken hoeveel moeten er in Nederland overblijven? Wat is het aantal nu. Wat vond je zoon, er leuk aan, Wol? Is het beter van opzet dan de Av-nu dagen, die toch ook een gelijk soort idee had? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 De zoon vond het DJ en surround Onkyo geweldig. En bij de Jeugd moet het goed klinken en voor de rest niks ,naar die maatschappij gaan we naar toe. Wat ik nou ziet je krijgt meer High end firma,s vroeger had je er 2 nu komen ze uit alle hoeken, terwijl vroeger een 2 verdiepingen had en nu een en de bovenste neem ik aan verhuurd heeft,dat spreek boekdelen Het gezondste is, de Importeurs moeten het direct verkopen dan kun je ze ook aanspreken over de after sales. Die markt is super klein aan het worden. De reden is, de vergrijzing komt en de audio cultuur veranderd en achter af heb je twee doelgroepen en daar leent Veldhoven prima ,de allrounder in April en de verwende hifi freak in September mvg wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 ja..ja..het is wat.mag nu niet te veel zeggen ,maar toch vond ik de audiovideo2day show enorm tegen vallen..zo wenig bezoekers. het was toch zo iets als de firato van vroeger..80.000 bezoekers..je kon een kanon afschieten in de gangen van veldhoven voordeel het volk dat toch was gekomen had alle ruimte en kon on gehinderd door de gangen lopen. net wat je zegt..elk voordeel heeft ook zijn nadeel.in dit geval net andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Als ik de geluiden hoor betekent het wat meer timmeren aan de weg voor AudioVideo2Day in de doelgroep 20-30+. Lijkt me ook wel fijn om eens niet over de hoofden te hoeven lopen LOL Klopt Wol, het moet werken en that's it. Toen de internetradio bij mijn zwager aan stond, miste ik toch de kwaliteit die ik van huis uit ken van de muziek. Een intensiteit. Het was allemaal zo oppervlakkig. Goede muziek hoor daar niet van! Wol, wat zeg je nu! importeurs die direct gaan verkopen! Wil je ruzie in de tent. Maar aftersales en met name de service zijn belangrijk. Jij geeft aan dat de hifi-detailhandel (nog) kleiner moet worden, maar misschien moeten er minder importeurs zijn of moeten ze meer samenwerken. Alleen bij minder importeurs krijg je inherent minder merken. Dat is dan weer jammer. Een importeur heeft maar zoveel tijd om een merk te promoten. De detailhandel is juist relevant om producten in de winkel te hebben staan, van mijn part op consignatie, om consumenten er mee te confronteren. Want er is wel één ding zoals je aangeeft: de krimpende markt. Als je die niet reanimeert, kom je op een kantelpunt en is er straks niets meer. Daarom is een audioshow belangrijk. Maar in ieder geval een 'smoel' naar buiten toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Ivan ,ik wil geen ruzie in de tent maar je moet ze wel wakker schudden en Veldhoven in April is het begin,en je moet inspelen in 20-30 en 55-65 en ouder want bij de boemers zit heel veel geld maar je moet ze wel er uittrekken ,waarom dacht je dat de staat die ruikt vermogen bij de ouderen ,huis niet verkocht en leeg plukken En je kunt pas oordelen in September als het weer in Veldhoven is mvg wol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 hoeveel 20 - 30 tiger zijn er serieus met hifi bezig denk je? en dan stel je je de vraag hoeveel procent zich een set KAN veroorloven van 5000 euro ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.a.v.o.n Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Leuk al die jonge mensen en al die ouders met kleine kinderen op zo'n beurs. Helaas hebben die mensen gemiddeld genomen geen geld voor echte luxe, alles gaat op de kinderen en/of aan het huis. Dat is dus de verkeerde doelgroep als je high end audio wilt verkopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Waar was het druk bijna de hele dag bij Onkyo en was het echte High end show ! Dat was onze automatische verwachting, maar het was niet zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Leuk al die jonge mensen en al die ouders met kleine kinderen op zo'n beurs. Helaas hebben die mensen gemiddeld genomen geen geld voor echte luxe, alles gaat op de kinderen en/of aan het huis. Dat is dus de verkeerde doelgroep als je high end audio wilt verkopen. Het is maar wat je echte luxe vind. Mijn vrouw komt vanwege haar werk vaak over de vloer bij jonge gezinnen (gehoorscreening bij baby's) heel vaak hoor ik... Waar doen ze het van...?? Alles even perfect. Maar soms ook schrijnende gevallen. Soms zelfs, dat de kinderbeschreming er aan te pas moet komen. Maar het laatste geval daarmee is gelukkig al weer jaren geleden. Vergeet niet, dat vrijwel alle jongere gezinnen 2 inkomens hebben, vaak pas laat aan kinderen beginnen (of helemaal niet) en daarmee best wel veel geld te besteden hebben. Kijk eens wat er op gaat aan luxe vakanties, de telefoons en de twee auto's. Het is ook daar een kwestie van kiezen. Ik denk dat audio en dan vooral luidsprekers uit de mode zijn. Misschien moeten we Jan de B eens vragen er wat aandacht aan te schenken. Tegenwoordig zijn zelfs de kleinste luidsprekers al te groot. Het is ook een kwestie van opvoeden (denk ik). We worden op zoveel plaatsen gemanipuleerd, dus waarom met audio niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Hans met 2 inkomens en zonder steun van thuis, is het nog steeds knokken hoor ... ik zie er veel op het werk die zich geen huis kunnen permitteren, en al helemaal geen nieuwbouw Wat versta je aan luxevakantie? Als je uitkijkt en zoekt, kost een vlucht naar Barcelona vr 2 soms behoorlijk minder dan zelf met de auto rijden en peage betalen ... Ik hoor ook dat de meesten een lening vr 25 à 30j afsluiten om het te halen, terwijl mn vroeger 15 à 20j nam. Het blijft een kleine groep die het relatief goed heeft als jongere Veel of weinig bezoekers is niet wat telt, hoeveel mensen er daadwerkelijk een bestelling plaatsen of iets kopen, dat interesseert de verkoper, de standhouder Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Kennelijk nemen hier alleen rijke mensen baby's... En wanneer er veel bezoekers zijn, is er veel interesse in het product en dan komen de kopers vanzelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 april 2013 Report Share Posted 9 april 2013 Ik denk dat Wol het bij het rechte eind heeft: Nationale AV Dagen - Leeftijdsdoelgroep - 20+ en 30+ : prijs audio-apparatuur per stuk van enkele 100-n euro's tot 2000-3000 euro. ; casual, lifestyle, fungehalte X-Fi Show - Leeftijdsdoelgroep - eind 30+, 40+ tot 60+: prijs audio-apparatuur per stuk van 1000-10,000 euro. ; stereo, high end, muziek, weergave Ik heb ook geen set van 5000 euro, maar je kunt ergens beginnen en Onkyo is helemaal niet verkeerd ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts