Jump to content

Show Audioselectief

carl
 Share

Recommended Posts

Klopt Henk, het was hier een mooi forum, heb het dankzij jou leren kennen. Was een kleine teleurstelling dat je me naar topics stuurde waarin op jouw advies was gemodereerd. Niet zo netjes, maar dat mocht op Hear niet gezegd worden.

Dus, leuk je hier te zien, laten we het vooral open en eerlijk houden.

Ha die Hans,

Tja dit zou toch een heel mooi forum kunnen zijn Hans, was het toch ook eens.

Precies Henk. Ze zouden gelijk moeten modereren als er op de man wordt gespeeld. Ik zou het wel leuk vinden als je weer mee deed. Ik kom in ieder geval vrijdag.

Vanmiddag in Sneek geweest. A en H bedankt voor de hartelijke ontvangst. Je komt een warme huiskamer binnen met veel audiovrienden. Uniek. Hulde daarvoor. Leuke muziek gehoord en dito mensen gesproken. Dank daarvoor. Een tip om zaterdagmiddag even langs te gaan.

Het was gisteren wat rustig, hopelijk is het vandaag wat drukker. Het is n.l. echt wel de moeite om "even" te gaan kijken en luisteren. Het is daar inderdaad of je in een warm bad valt. Erg gezellig. 

Het viel ons ook op dat alle sets op een behoorlijk hoog tot hoog niveau presteren. Voor een show zoals deze, is dat best lastig. Het is tenslotte in een winkel. Wat mij het meest op viel, was de goedkoopste set. Niet dat deze het best presteerde, maar wél, dat deze op een erg hoog niveau speelde. Een Exposure geintegreerde versterker van € 1600,- een phonotrap van hetzelfde merk voor € 1200,- en een paar Audiovector luidsprekers van € 1400,- per paar. De draaitafel verdubbelde de prijs echter ruim. Deze kost € 4500,- en daar komt de Delos van € 1200 bovenop. Van de andere sets vond ik de Master 3 van Dynamic Solutions met o.a. Memetism eindversterking het best presteren. En zelfs de grote glazen Arabesken in de kleine luisterruimte presteerde erg goed. De andere twee sets heb ik eigenlijk alleen op een afstand beluistert maar klonken zelfs dan erg realistisch. Uiteraard was Gerrit Nutters weer van de partij en nu zelfs met een mooie partij tweedehands Lp's.

Bij de Chinees waren we niet de enige groep. Daar zat n.l. nog een grote (redelijk luidruchtige) groep te eten. Maar toch was ook dat weer erg gezellig. Altijd leuk om met de mensen achter de organisatie te praten. Het blijkt dan dat de mensen hun vak ook als hobby hebben. Ik denk dat dergelijk shows anders onmogelijk waren..

Henk, Aleida en de rest hartelijk bedankt voor de leuke show en gezelligheid.

:)   

Ik sluit me daar helemaal bij aan Hans. Dit jaar geen echte exoten maar alle sets presteerden eigenlijk meer dan goed. Ik had overigens een vriend bij me die tijdens de autorit aan het praten was over streaming en kleinere boxen (vrouw). Die kleinere boxen zullen er wel komen maar hij was voor de zoveelste keer weer gecharmeerd van draaitafels.Ik heb nog een Thorens 115 misschien met een leuk elementje wel een mooie starter voor hem.

Overigens waren het de LS van Onno bij Rick. Ik moet zeggen dat ik ze iets te klein vond voor de ruimte. Bij Onno klinken ze toch iets intiemer. Ben benieuwd wat Onno er zelf van vindt.

Gisteren een ontzettend leuke en gezellige dag gehad bij Audio Selectief.

Er stonden weer diverse mooie sets opgesteld. Audiovector verraste met (hun zelf zo genoemde) "crisis speaker" en leuke muziekkeuze. Dit maakte zeker muziek en uiteindelijk is dat waar het om gaat. Onbekend (voor mij), maar erg mooi vond ik de set van Audionet met de Arbesque speakers. Ik ben daar ook erg lang blijven hangen. Hier kwam je even lekker tot rust in de heerlijk zittende stoelen. Ook Dynamic Solutions weet er altijd weer een fijn feestje van te maken en weten hun producten in elke ruimte goed klinkend te krijgen. Er werden zelfs singeltjes gedraaid door Rick Paap. Eric de Boer was dit jaar ook weer van de partij en demonstreerde samen met Marten-Jan 2 prachtige draaitafelcombinaties van Sneek HiFi, met onder andere Goldenote, Blue Amp, en Lyra componenten.

De sfeer was goed, alsmede ook het weer. Er werd continue gezorgd voor verse koffie en lekkere hapjes. Ook dit jaar werd er weer heerlijke vlaai meegebracht door Sodejuu.

De dag is traditiegetrouw afgesloten bij de Chinees. Altijd leuk om weer een paar oude bekenden tegen te komen en nieuwe mensen te ontmoeten. Helaas ook wat mensen gemist zoals Porcino en Bellavista.

Dank aan het Audio Selectief team voor het organiseren van de show.

• Members

Daar ik het dit weekend niet kon inplannen moest ik het met de verslagen op alle media doen, mis ik nu ineens de J.A.'s in al die beschrijvingen, of lees ik daar nu overeen? Wel top om te zien dat er eindelijk weer met een Accuphase element wordt gedemonstreerd!

Geen idee of daar nog iets over werd verteld, maar lees anders DIT VERHAALTJE maar eens, leuk leesvoer met een flinke veer voor de ARRAY phonotrap, dat schijnt een ideale match met dit element te zijn (dus Hans, je weet wat je volgende aankoop moet worden...)!

• Members

Sneek Hifi doet toch ook J.A.? Trouwens, ook Raven zo te zien! Maar wat Lyra betreft..., met de kans nu op teentjes te trappen (in dat geval: sorry Lestat), komt de Lyra Connoisseur 4-2L SE iemand bekend voor? Ik zag hem in het verslag op Hifi.nl voorbij komen, staat hij daar niet verkeerd benoemd?

Nee hoor, je trapt niet op teentjes. Kwestie van gewoon goed lezen :)

Je hebt het namelijk over het prototype lijnversterker van Mirror Image Audio van Rick Paap, die inderdaad flink wat wegheeft van de Lyra.

Voor zover ik weet levert Sneek Hifi nog steeds JA cartridges, maar de levertijd schijnt nogal hoog te zijn. Raven idem dito.

• 3 weeks later...

Geen idee of daar nog iets over werd verteld, maar lees anders DIT VERHAALTJE maar eens, leuk leesvoer met een flinke veer voor de ARRAY phonotrap, dat schijnt een ideale match met dit element te zijn (dus Hans, je weet wat je volgende aankoop moet worden...)!

Voorlopig blijf ik bij de Glider. Die speelt voor mij royaal goed genoeg. Zeker voor mijn rommelmarktplaten. Maar wel leuk om te lezen dat de Array zo goed in de smaak valt.

:)

Goed om te lezen dat in deze moeilijke economische tijden er nog bedrijven zijn die de vraag niet aankunnen.