stefk Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Hoi Amused to Death is origineel haast niet te vinden en steeds duurder en duurder. Ik hoorde in Brussel prijzen tot 900 euro. Nu staat daar echter ook een heruitgave voor 60 euro. Gezien er veel namaak is omtrent deze plaat, graag jullie mening of deze van degelijke kwaliteit is of juist niet Op het net is er veel te vinden over wat ik nu ga schrijven, maar de ene zegt geen namaak en de andere personen wel. Ik heb ook niet alles onthouden wat er gedrukt stond Het betreft de volgende uitgave Dubbel lp uit 1992 Kleine foto op de cover CBS/SONY Vinyl set Mastered from Analogue Tapes (is niet de exacte zin zoals op de hoes) Er stond een barcode op Er zit een booklet bij. So far so good zou je zeggen, niets aan de hand Wat mij verontrust, ook omdat ik niet weet hoeveel namaak er is en hoe te herkennen, in de uitloop groef stond enkel een klein gegroefd nummer. Ik kan niet zeggen of er de plaatkant bijgeschreven stond, zo nauwkeurig heb ik niet gekeken, ik was nog andere fraaie platen aant uitzoeken De hamvraag Is dit iets om aan te schaffen of links te laten liggen? Bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Kijk eens hier:http://www.discogs.com/search?q=roger+waters+amused+to+death&type=all. Staan alle versies die verschenen zijn incl. info over de persingen, barcodes labelcodes etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 april 2013 Author Report Share Posted 6 april 2013 Kijk eens hier:http://www.discogs.com/search?q=roger+waters+amused+to+death&type=all. Staan alle versies die verschenen zijn incl. info over de persingen, barcodes labelcodes etc. Dat is het em juist, veel info wordt door de ene bevestigd en door anderen tegensproken Op andere sites refereert mn naar Discogs als zijnde idd namaak, terwijl er andere mensen zijn die zeggen ... neen geen namaak klopt degelijk er is nog een persing geweest speciaal in Nederland enz enz ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Kijk eens hier:http://www.discogs.com/search?q=roger+waters+amused+to+death&type=all. Staan alle versies die verschenen zijn incl. info over de persingen, barcodes labelcodes etc. Discogs is de "wiki" voor populaire (vooral Dance-) muziek. Als ik dat bekijk, dan zie ik: - origineel uit '92, dus digitaal; - lp versie voor de fans; - lp meer een gadget; - lp uit 2011 volgens een verkoper niet officieel, dus bootleg, logisch als het origineel 900 kost, dus gewoon van de cd op lp geperst en hoezen e.d. gecopieerd en bewerkt met photoshop etc. om het nieuw te laten lijken; Als ik jou was dan zou ik de cd kopen als het om de muziek gaat. 60 Euro voor een bootleg, en daar lijkt dit wel heel erg op!, is teveel. De rest is meer voor-de-heb. Juist vanwege Discogs vind je bijna nooit meer iets leuks voor een vlooienmarkt-prijsje. Elke verkoper kijkt eerst daarop wat het waard is en bepaalt dan de prijs. Helaas, het oude vinyl-diggen is niet meer zoals het was. Aan de andere kant is het wel relaxter. Je kunt op je dooie gemak volgende week naar de mega-beurs in Utrecht want niemand zal je voor zijn, de prijzen zijn gewoon op elkaar afgestemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Hoi Stef, het originele album op vinyl uit 1992 is uitgegeven als 2LP album met en zonder booklet. Deze beide persingen zijn geproduceerd in Nederland. Ook is er nog een originele Spaanse persing uit 1992. Beide Nederlandse persingen zijn jaren in mijn bezit geweest. Was op een gegeven moment helemaal beurs van alle effecten op dit album, en uiteindelijk beide versies (goed) verkocht. Stom, stom, stom!!! Om nu wederom zo'n originele in mijn bezit te krijgen, moet je dus heel diep in je beurs tasten. Maar er is hoop. Op 15 Oktober 2013 is er een officiële release van een herpersing of remaster zoals je het zelf wilt noemen. Dit op 2 x 180 gr. geperst vinyl schijnt weer een zeer goede persing te worden. Heb inmiddels al 2 albums in bestelling staan (1 om te draaien en 1 als extra). Het al eerder uitgebrachte 2 x 180 grams album wat jij noemt, links laten liggen. Heb deze ook gehad toen ik nog in het bezit was van de originele persingen. Komt absoluut niet in de buurt van de kwaliteit van het origineel. Ook zijn de persingen superslecht. Veel putjes en tikken. Heb dit ook van verschillende eigenaren begrepen (dus niet exemplarisch). Plus dat er voor dit album veel te veel wordt gevraagd. De verkopers denken hier de perfecte uitvoering te verkopen, maar is de prijs absoluut niet waard. De nog uit te komen remaster gaat zo tussen de € 50,- en € 60,- te gaan kosten. Ik verwacht hier heel veel van. Oh ja, heb ook nog de golddisc-uitvoering op cd. gehad van dit album. Ook een hele mooie opname. Maar de originele op (2 x 140gr.) vinyl is de mooiste (tot nu toe). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Frank. http://pinkfloydarchives.com/DNLLPRW.htm#RWATD Ik hoop dat bovenstaande link werkt, hier kun je alles over Amused to Death op vinyl vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 april 2013 Author Report Share Posted 6 april 2013 Er stond int Spaans wel op dat distributie gebeurt door ... in Madrid Ik vermoed ook dat het geen "echte" heruitgave is Frank ... 60 euro is de dag van vandaag weinig, deze is wel niet sealed De Lp staat wel in een gereputeerde 2e hands winkel maar dat wil niets zeggen natuurlijk De druk is niet vlot leesbaar en dat verontrust mij ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Jammer dat er zoveel rotzooi verkocht wordt hè. Ik heb de cd, klinkt zeer fraai, Pros and cons heb ik op vinyl en cd waarbij de vinylversie mijn voorkeur geniet, klinkt gewoon lekkerder. Heb van de Floyd bijna alle officiele albums op vinyl, bewaak ik haast met mijn leven. De beroerdste persing die ik heb is van Alan Parsons, Vulture Culture. Komt uit Portugal, label niet in het midden, teksten niet te lezen, kleuren kloppen niet, klinkt voor geen meter etc. Heb ik jaren geleden gekregen van iemand die me blij wilde maken vandaar dat ik hem nog heb, kostte indertijd iets van 10 gulden bij V en D. Die hadden toen veel vaker van die troep in de bakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 april 2013 Author Report Share Posted 6 april 2013 Hier circuleert ook een CD hoor, en vermits ik ook een PF liefhebber ben en van vinyl ... Kopen om te kopen is not my cup of tea. Ik ga nice pair nog eens draaien op Harvestlabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Hier circuleert ook een CD hoor, en vermits ik ook een PF liefhebber ben en van vinyl ... Kopen om te kopen is not my cup of tea. Ik ga nice pair nog eens draaien op Harvestlabel het blijft mooi hè. één van de weinige bands die mij altijd blijft boeien en nooit verveeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 6 april 2013 Report Share Posted 6 april 2013 Ik heb hier ook nog de orginele sony Q sound CD. hoewel ik zeker hecht aan ruimtelijkheid vind ik Q sound ook iets artificieels hebben. Als iemand mij al maar de helft zou bieden van die 900 euro dan zijn mijn spullen van hem. Ik ben meer van Pink Floyd omdat ik vind dat de heren bij elkaar magie teweeg brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 7 april 2013 Report Share Posted 7 april 2013 Geweldige plaat die ik pas een keer tijdens het luisteren bij Jitze op volle waarde ben gaan schatten. Op LP, op een mooie draaitafel met een mooi ZYX element. Wat overeind bleef tussen dit audiofiele gefreak was fantastische muziek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 april 2013 Report Share Posted 12 april 2013 Misschien had je deze nog niet gevonden: http://www.rogerwaters.org/atddisco.html Kennelijk heb je het over de volgende versie: (Spain: CBS/Sony 12-468761-20) 2LPof een kopie daarvan.... Overigens over de rerelease: Roger Waters - Amused To Death SACD and vinyl editionOctober 15th, 2013 (subject to change) Analogue Productions, who were responsible for the superb SACD of Pink Floyd's Wish You Were Here, will be issuing a double LP and SACD of Roger Waters' 1992 epic Amused to Death, first released on vinyl in 1992 in a very limited double LP edition. Analogue Productions have sent out a mailer about it, but have also been in touch with us. They told us that "it will be done in the highest quality possible with a team of Doug Sax and James Guthrie and using the original analog master tapes with vinyl pressed at Quality Record Pressings". One of the things uppermost in most minds is when we might see the releases. "We do not have an exact release date. At this point, six to 12 months from now is a good guess, though we're hoping it will be closer to six months". For the time being, they have gone for a provisional release date of 15 October, 2013. The mailer notes that the double LP will be on 200-gram vinyl, and that the SACD will be a stereo hybrid (so, will play on non-SACD capable standard CD players). The Q Sound virtual surround sound will be preserved in its 3D glory for these new editions of what we consider one of Roger's best works. As soon as we have more information on this eagerly anticipated release we will let you know. http://www.brain-damage.co.uk/miscellaneous-articles/upcoming-releases-and-events.html Ik neem de sacd wel tegen die tijd, kan mooi bij DSODM en WYWH Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 april 2013 Report Share Posted 19 april 2013 Sinds vandaag gelukkig weer in het bezit van een origineel exemplaar. Heb dit album toch nog voor een "redelijke" prijs in handen gekregen, gezien de prijzen die er op dit moment voor gevraagd worden . Op discogs minimaal € 300,- maar de meesten toch ruim meer!!! Mijn exemplaar komt uit Griekenland. Hoes heeft lichte gebruikssporen, maar vinyl is nagenoeg mint. Ben weer een gelukkig man . Nu maar wachten op de officiële herpersing die in Oktober uitkomt. Kan dan dus mooi vergelijken. Frank p.s. Er wordt op M.P volgens mij ook nog een origineel exemplaar aangeboden. Wel een behoorlijke vraagprijs trouwens. http://link.marktplaats.nl/644884571 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts